מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תשס״ט 27.01.2009

בקרסנודר חגגו סיום והכנסת ספר תורה ● גלרייה

לראשונה ב-100 השנים האחרונות נערך אירוע היסטורי בקרסנודר של סיום והכנסת ספר תורה שנתרם על ידי משפחת שובייב לעילוי נשמת הוריהם. בתום כתיבת האותיות האחרונות יצאו למעלה מ-500 אנשים נשים וטף לרחוב המרכזי של העיר שנסגר לתנועה ומול משרדי העירייה החלה התהלוכה לכבודה של תורה. לקול צלילי המקהלה הצבאית שניגנה מוזיקה יהודית רקדו המשתתפים ברחובה של עיר לסיפור המלא
בקרסנודר חגגו סיום והכנסת ספר תורה ● גלרייה

לראשונה ב-100 השנים האחרונות נערך אירוע היסטורי בקרסנודר של סיום והכנסת ספר תורה שנתרם על ידי משפחת שובייב לעילוי נשמת הוריהם. 

הטקס התחיל בתאיטרון הדרמה הממוקם ברחבת העייריה במרכז העיר ובו סיימו  המשתתפים את כתיבת הספר בעזרתו של הסופר ר' זאב פינסון שהגיע מיוחד מהארץ.

לאחר הסיום הגביה התורם את הספר ושמואל אוסיק הלביש את הכתר. לאחר מכן יצאו למעלה מ-500 אנשים נשים וטף שהשתתפו באירוע לרחוב המרכזי של העיר שנסגר לתנועה ומול משרדי העירייה התחילה התהלוכה לכבודה של תורה. לקול צלילי המקהלה הצבאית שניגנה מוזיקה יהודית רקדו המשתתפים ברחובה של עיר. ילדי הגן היהודי הופיעו במחרוזת שירים יהודים.

יצויין, כי קרסנודר היתה נחשבת לעיר האנטישמית ברוסיה לראשונה חווה כזה מפגן גאווה יהודי ברחובה של עיר. זקני הקהילה נראו מוחים את דמעותיהם ורוקדים כאחד.

כשהגיעה התהלוכה לבית הכנסת נכננסו המשתתפים והחל סדר הקפות בניצוחו של הנגן אלימלך וויסברג ממוסקבה שהרקיד את הקהל.

שלוחי הרבי מהערים הסמוכות נסעו שעות רבות כדי להשתתף: מסוצ'י הרב אריה איידלקופ, מרוסטוב הרב ששואל סטולין, ומסטאבראפול הרב צבי הרשקוביץ.

הרב אידלקופ אף כיבד את הקהל בפרקי חזנות, ולאחר מכן נערך בר עשיר לקהל הרחב וסעודת מצווה מצומצמת למשפחת התורם וידידיו. יצויין, כי המדיה המקומית שלחה נציגי תקשורת רבים, והאירוע סוקר על ידם בהרחבה, וגרם לקידוש ה' גדול.

האירוע תוכנן בקפידה על ידי השלוחה הגב' חוה סגל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.