מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשס״ט 23.01.2009

שבוע טוב וברוכים הבאים

אם הכותרת לא אומרת לכם שום-דבר, כנראה שאינכם נמנים על אלפי הצופים של התוכנית "מוצ"ש חי" של הרב שמואל בוטמאן המשודרת מידי מוצאי-שבת באתר COL ■ השבוע, חוגגת התוכנית שנה וזה הזמן לספר לכם על השיעור שהפך ל"מלווה מלכה" של אלפי משפחות ברחבי העולם לסיפור המלא שנה לתוכנית "מוצ"ש חי": 60 שיעורים - במדור מיוחד
שבוע טוב וברוכים הבאים
http://www.col.org.il/bitzik/pub/col_pub/show_pub_03.html
לקריאת (ולהורדת) מגזין COL - לחצו כאן

בכל יום שישי, הרב אמיתי ימיני, מנהל מרכז חב"ד לישראלים בלוס-אנג'לס, הולך לבית-הכלא בעירו ומוסר שיעור תורה עבור עשרות יהודים השוהים בתוככי בית-הכלא. "במהלך השבוע אני עסוק נורא עם הפעילות, ולהכין שיעור טוב ומעניין, זה לוקח זמן. בכל מוצאי-שבת אני פותח את השיעור של הרב בוטמאן ויש לי שיעור איכותי מן המוכן", מספר לנו הרב ימיני. כמותו, יש מאות שלוחים בעולם שנעזרים בשיעור השבועי שהפך לפופולרי במהלך השנה החולפת.

שיעורו השבועי של הרב שמואל בוטמאן, מנהל 'צעירי-אגודת-חב"ד' העולמית, מצולם מידי יום חמישי על-ידי צלמינו בניו-יורק מנדי לואיס והוא משודר מידי מוצאי-שבת בעברית ואנגלית. הכנת השיעור מתפרסת על פני ימות השבוע. השיעור מבוסס בדרך כלל על מדרשים מעניינים ופנינים חסידיים מרבותינו נשיאנו על הפרשה הקרובה.

בתחילת כל שיעור, נוהג הרב בוטמאן להביא סיפור מיוחד ולא ידוע על הרבי. לאורך השנה, פורסמו בשיעור סיפורים נדירים ומיוחדים, ובניהם: תרמית נדל"ן בהרצליה שנחשפה על-ידי הרבי, המאסר של הרבי בפורים, הדאגה של הרבי לסינים, הנער שניצל מהכור בזכות ברכה מהרבי, העצות שנתן הרבי לזוגות שלא נפקדו בילדים, ההבטחה של הרבי ליהודי ש"מחלת אשתך תעבור לנאצית", החסיד שהתעורר מתרדמת עמוקה בעקבות ברכה של הרבי ועוד.

בכינוס השלוחים האחרון, שלוחים רבים, בחורים נידחים בעולם, ניגשו אליו והודו לו רבות על השיעור השבועי. "בזכותך יש לי כל שבוע שיעור איכותי למסור למקורבים", אמרו לו השלוחים.

גם בקרב רבים מאנ"ש, השיעור הפך למסורת קבועה. אלפי תגובות זרמו למערכת במהלך השנה. "מדי מוצאי שבת נהוג במשפחתנו לערוך מלווה מלכה בביתנו עם סיפורים חסידיים ודברי תורה. התחלנו להביא את המחשב הנייד לשלחן והרב בוטמאן מוסר לנו התוועדות חסידית, סיפורים חסידים, פרשה וכו", כתב לנו גולש בשבוע השני לשיעור.

גולש אחר כתב: "תודה על השיעור הנמסר בטוב טעם וברגש החסידי. השיעור מקרין אמונה בטחון וחיזוק".

גולשת נוספת כתבה: "תודה שלאחר כל הבישולים יש לי שיחה וסיפורים לספר לילדיי. והכול מוכן כמו בכפית ישר לפה בכדי שאוכל להתוועד מחר עם המשפחה. תודה רבה רבה ורק תמשיכו כך. לרב בוטמאן יש כל-כך הרבה חיות והחסידות היא המתיקות שבתורה".

● ● ●

חמשת השיעורים הנצפים ביותר:

פרשת צו:
התגלית על מאסר הרבי בחג-הפורים

פרשת משפטים:
התבטאות נדירה של הרבנית חי'ה-מושקא ע"ה

פרשת תצווה:
ההוראה של הרבי לרקוד 60 יום רצופים

פרשת כי-תישא:
הרבי מבקש מחסיד להראות לו את מקום המחלה ומתבטא: "אינני רואה כלום"

שבעה-עשר בתמוז:
מה קרה לבנו של רב מבני-ברק שדיבר נגד הרבי?

http://www.col.org.il/bitzik/pub/col_pub/show_pub_03.html
לקריאת (ולהורדת) מגזין COL - לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.