מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשס״ט 23.01.2009

ישיבת מכון ר"ן חוגגת את המסלול השביעי

פעם בחצי שנה בית הכנסת בבלשאיא ברונאיא לובשת חג מיוחד. השבוע היה היום.הזה. אנשי הקהילה, אנשי עסקים וחברים התכנסו לטקס מיחד שבו חילקו הרבנים את תעודות הסמיכה והשחיטה לתמימים ולרבנים שלמדו במשך החצי שנה האחרונה תחת סמכותו של ראש ישיבת מכון ר"ן הרב יהודה שגב פרידמן   לסיפור המלא ולתמונות
ישיבת מכון ר
(צילום: יוני ריידער)

פעם בחצי שנה בית הכנסת בבלשאיא ברונאיא לובשת חג מיוחד. השבוע היה היום הזה. אנשי הקהילה, אנשי עסקים וחברים התכנסו לטקס מיחד שבו חילקו הרבנים את תעודות הסמיכה והשחיטה לתמימים ולרבנים שלמדו במשך החצי שנה האחרונה תחת סמכותו של ראש ישיבת מכון ר"ן הרב יהודה שגב פרידמן.

ביום רביעי השבוע הגיעו הרבנים יצחק יהודה ירוסלבסקי והרב מאיר אהרון ראש כולל אור זרוע ברחובות לבחון את התלמידים מישיבת מכון ר"ן במוסקבה. הבחינות של הבחורים התקיימו לא הרחק מהעיר של האוליגרכים – מוסקבה, בעיר הנקראת "ראמינסקאיא" שבו נמצא המפעל הבשר שמשווק בשר לרחבי כל חבר העמים.

המבחנים על החומר הנלמד התקיים בלאגר שבעיר שנבנה ע"י הרב יצחק קוגן חבראגודת חסידי חב"ד ברוסיה ורב בית הכנסת בלשאיא ברונאיא במוסקבה. הלאגר שהוא מקום שקט הרחק מהעיר מקום שמאפשר לבחורים ללמוד בשקט ובשלווה ושם הבחורים למדו במשך חודש להתכונן למבחן.

המבחנים על הפרקטי נערך במפעל בשר. למפעל הגיעו הרבנים מוכנים עם חלוקים לבנים, ומוכנים לקבוע את עתידם של מספר תמימים. הנבחנים סיימו את העמדת הסכינים של השחיטה לעופות ולבהמות והביאו את הסכינים לרבנים לבדוק שיהיו חדים וחלקים. אחרי בדיקת הסכנים החלו השחיטות של הבהמות. כל התמימים שנבחנו שחטו שלשה בהמות כמו שכתוב בהלכה. אחרי השחיטות בדקו את הריאות של הבהמות לסירכות ובועות. אחרי כן שחטו הקבוצה שנבחנים על עופות, ושם גם כל אחד שחט שלשה עופות.

מאוחר יותר נסעו הרבנים והתמימים חזרה למוסקבה לטקס של חלוקת התעודות וסעודת מצוה. הטקס התקיים בבית הכנסת "באלשאיא ברונאיא" באולם המפואר בקומה שלישית. ברוב עם והדרת מלך ישבו הקהילה, אנשי עסקים וחברים לסעודת מצוה ולחגוג את החג של הרבנים והשוחטים הטריים. בתחילת הערב הרב קוגן דיבר רבות על ההיסודתה של הישיבה שנוסדה לעילוי נשמתו של ר' רפאל נימוטין רבו של הרב יצחק קוגן לשחיטה. לאחר מכן התקיים החלוקה של התעודות לרבנים ושוחטים.

הרב קוגן קרא לכל בחור שקיבל תעודה ועם זאת קרא לחבר מהקהילה ואנשי עסקים לתת את התעודה לתמים. לאחר החלוקת התעודות התכנסו הישיבה ואנשי עסקים לצילום קבוצתי. לאחר מכן ישבו חברי הקהילה להתוועדות מסורתית אל תוך הלילה עם ראש הישיבה הרב יהודה שגב פרידמן ומנהל בית חב"ד במקום ר' מיכאל מישולבין.

הרשימה של הבחורים שעברו בהצלחה את המבחנים:

שחיטה

אהרון פרידמן
ברוך מונסטירסקי
דוב בער קירשנביום
אברהם כהן
עקיבא הרשקופ
חיים קומיסרוב
לוי יצחק לוי
בצלאל הסופר
לוי יצחק הלפרין
זיו שמח
אלכסנדר גרשוניק

טריפות

לוי יצחק לוי
שניאור זלמן מלמד
אהרון לייב מניס
אריאל משה
זיו שמח
אברהם דובער לנדאו
יוסף יצחק ברדוגו
מנחם דן  פסחוב

רבנות

צבי זיילר
אליהו סקריפצ'נקו
יהושע רפאל עידה
אברהם קיסלמן
נדב זבילינסקי
יעקב אלמליח
מנחם דן פסחוב

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.