מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשס״ט 23.01.2009

וושינגטון: השופט אסר על הרוסים להזיז הספרים ממקומם

היום, נערך שימוע בבית המשפט בוושינגטון, בענין ספרי רבותינו וכתביהם, הנמצאים עדיין בשביה במוסקבה. השימוע התקיים לפני השופט מר רויס למברט, והדיון עסק בשני נושאים: דיון בספרים ובכתבים שהוצאו ממוסקבה ואשר הועברו לשוק סוחרי העתיקות בישראל, וכן בקשת העו"ד של ממשלת רוסיה להתפטר מהתיק מהסיבה שהממשל הרוסי הפסיק לשלם לו ♦ כל הפרטים והחלטות השופט  לסיפור המלא
וושינגטון: השופט אסר על הרוסים להזיז הספרים ממקומם
חברי 'אגודת-חסידי-חב"ד' בסנאט בוושינגטון ● צילום ארכיון: שמואל בן צבי, COL

הרב שלום בער לוין

היום, נערך שימוע בבית המשפט בוושינגטון, בענין ספרי רבותינו וכתביהם, הנמצאים עדיין בשביה במוסקבה. השימוע התקיים לפני השופט מר רויס למברט, והדיון עסק בשני נושאים: דיון בספרים ובכתבים שהוצאו ממוסקבה ואשר הועברו לשוק סוחרי העתיקות בישראל, וכן בקשת העו"ד של ממשלת רוסיה להתפטר מהתיק מהסיבה שהממשל הרוסי הפסיק לשלם לו.

הנושא הראשון:

העו"ד של חב"ד נתן לוין הגיש תצהירים המודיעים, כי בין הסוחרים בארה"ק מסתובבים 12 דפים כתי"ק אדמו"ר הצמח צדק, שהיו עד עתה בארכיון הצבאי במוסקבה, שעליו מתנהל המשפט, זה כמה שנים. הם הוצאו משם ונמסרו לשוק סוחרי העתיקות בא"י. דרישת חב"ד שיותן צו לממשל הרוסי להשיג חזרה את הדפים שנלקחו מהארכיון ולהניחם למשמרת בארכיון, עד לסיום הדיון בבית המשפט ופסק הדין. וכן שיותן רשיון לנציגי חב"ד לבוא למוסקבה לבדוק את כל הספרים והכתבים שבמשפט הזה ואת אופן שמירתם.

העו"ד של הממשל הרוסי השיב, שאין לחב"ד מספיק הוכחות שהדפים באמת נמצאים אצל סוחרי עתיקות בארץ ישראל, ואשר השופט אין לו הכח להכריח שום ממשל שחוץ לארה"ב, בקשר לחפצים הנמצאים באותה מדינה.

אחרי דיון בין העו"ד והשופט בהגבלות החוק, פסק השופט, אשר: א) במשך היום יכינו העו"ד של חב"ד נוסח צו בית המשפט, המטיל איסור על ממשל רוסיה להזיז ממקומו שום חומר הקשור לספריה ולארכיון, ב) לפעול כל אשר ביכלתם להשיג חזרה את הדפים שנמצאים אצל סוחרי עתיקות בארץ ישראל, ג) העו"ד של הממשל הרוסי ימסרו את בסיס התנגדותם בכתב לצו הזה, במשך השעות הבאות, ואשר הוא, השופט, יחתום על צו זה היום.

אמנם הודיע השופט, כי אין בסמכותו לתת צו לממשל זר, להעניק ויזות לאנשי ארה"ב, ולכן על העו"ד של חב"ד להציע הצעה אחרת שתהיה מעשית, שיוכלו לבדוק את הספרים וכתבי היד השמורים במוסקבה, ואח"כ יהי' שימוע נוסף בנושא, ב27 לינואר, כלומר בעוד 5 ימים.

הנושא השני:

הודעת העו"ד של הצד הרוסי, כי זה כמה חודשים הפסיק הצדי הרוסי להשיב להם לפניותיהם וגם הפסיק לשלם להם על עבודתם. על כן מבקשים העו"ד של הממשל הרוסי, שהשופט יתן להם רשות לעזוב את התיק, ואילו הממשל הרוסי יחפש בעצמו נציגים אחרים להציג אותו במשפט הזה.

אחרי דיון בין העו"ד משני הצדדים והשופט, הודיע השופט, כי הוא אינו יכול להכריח את העו"ד להמשיך לייצג את מרשו (הוא ממשל רוסיה), כאשר מרשו אינו מגיב להם. אמנם על העו"ד להודיע למרשו, כי אם עו"ד אלו יתפטרו בהכרח, והממשל הרוסי עדיין לא ימנה עו"ד אחרים לייצג אותו במשפט הזה, הרי באופן אוטומטי, הוא יוציא צו סופי נגד הנתבעים (הם ממשל רוסיה). וגם בנושא השני הזה יהי' הדיון הסופי בעוד 5 ימים ב27 לינואר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.