מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשס״ט 22.01.2009

למי הזכות לצאת למלחמה נגד האויב? ● הרהורים

לא נעים להיות משבית השמחה הזאת, אך מאחר שכבר נגמרה המלחמה (וידוע מחז"ל "לא לקטרג בשעת סכנה") לא נותר אלא לומר בקול רם את אשר על ליבנו – רבני 'פיקוח נפש' – שמחה גדולה אין כאן, תקווה גדולה אין כאן, וודאי שלא ניצחון גדול • מאמר מאת הרב יוסף גרליצקי • למאמר דעות ב-COL     
למי הזכות לצאת למלחמה נגד האויב? ● הרהורים
כוחות צה"ל במהלך "מבצע עופרת יצוקה" ● צילום: דובר צה"ל
בימים האחרונים שוחחתי עם כמה ידידים, והייתה ניכרת קורח-רוח מרובה מהמלחמה בדרום הארץ. "נו, סוף סוף נכנסו בהם", הם אומרים, "הנה מתגשמת התקווה שהממשלה תבין שמה שצריך פה זה רק כוח. ודאי אתם הרבנים מרוצים מהענין"... כן, קל מאוד להיתפס פה לתקווה ואפילו לשביעות רצון, הנה סוף סוף נוקמים בהם במחבלים הארורים, ומכים בהם מנה אחת אפיים על כל הסבל שהם גורמים ליהודים.

לא נעים להיות משבית השמחה הזאת, אך מאחר שכבר נגמרה המלחמה (וידוע מחז"ל "לא לקטרג בשעת סכנה") לא נותר אלא לומר בקול רם את אשר על ליבנו – רבני 'פיקוח נפש' – שמחה גדולה אין כאן, תקווה גדולה אין כאן, וודאי שלא ניצחון גדול.

כאשר יוזמי ומנהיגי הפעולה של צה"ל חוזרים השכם והערב על המנטרות: "אין בכוונתנו לכבוש מחדש את עזה", "המטרה היא לא למוטט את שלטון החמאס", "מטרת הפעולה היא לחזור לשולחן המשא ומתן", "לקבוע סדר יום חדש בעזה".

– ולאידך, איננו שומעים אפילו פעם אחת, ולו מדובר אחד של הממשלה או הצבא, הבעת חרטה כלשהי על המדיניות האומללה של ויתורים ונסיגות, ובראשה אסון ההתנתקות, שהביאה אותנו במישרין למצב הנורא שבו מיליון יהודים וילדיהם ישבו במקלטים רועדים מפחד.

ברור אפוא שכל טובה לא תצמח לעם ישראל מפעולה כזאת, כל עוד ההבנה הבסיסית שעליה היא עומדת היא אותה מדיניות רקובה ועיוורת, ש"אם נצליח לחזור לשולחן המו"מ", ו"יסכימו לדבר איתנו", מיד נפסיק את הלחץ הצבאי, (שוב נאפשר להם להתחמש ולהתארגן, לשלוט בשטחי ארץ ישראל ולפגוע ביישובינו, שהרי "יש עם מי לדבר").

אעיז לומר יותר מכך: לעומדים בראשות ממשלת ישראל כיום, לא הייתה כל זכות מוסרית להוציא את חיילי צה"ל ואת עם ישראל למלחמה כנגד אויב שהם עצמם אלו שיצרו אותו, חימשו אותו, וסיפקו לו את עמדות הירי (גוש קטיף), כל עוד לא נשמעה מפיהם בפומבי אמירה ברורה של חרטה והתנצלות על מעשיהם שהביאו למצב הביטחוני הרעוע הזה.

יתירה מזו, מטרת הפעולה הצבאית עצמה הינה אותה מטרה של דרך אוסלו האיומה וכל הבאים אחריה – להביא למו"מ על נסיגה וויתורים ישראליים נוספים! "להכריח אותם לבוא לשולחן המו"מ!". ה'קיצוניים' שבהם מעיזים 'לקוות' להצליח להוריד את ה'חמאס' מהשלטון בעזה, על מנת ש'ידידינו הותיקים' – רוצחי הרשות הפלשתינית ה'מתונה' – ישלטו בה במקומו.. זוהי ה"ישועה" אליה הם מייחלים..

כשכל השאיפה היא רק "לכבות שריפות" כרגע ולא לחשוב על בטחון עם ישראל בארצו לטווח ארוך, מה הפלא שאותה פחדנות מונעת מהם להפעיל את כל הכוח הדרוש, ולרדוף אחרי "מתווכים" להפסקת אש?

ודאי, הפעולה הצבאית היתה נחוצה לנו באופן קריטי, ולא היום אלא כבר לפני שנים, אך לא אלו האנשים האמורים לעמוד בראשה!

התורה קבעה באופן ברור לגבי מלחמות עם-ישראל "איש הירא ורך הלבב ילך וישוב לביתו, ולא ימס את לבב אחיו כלבבו"! אנשים אלו, המאמינים עדיין באופן סהרורי בשיטת הויתור והנסיגה, המפחדים לעשות באופן מלא ונחרץ את הדרוש באמת לביטחון תושבי ישראל, שלא שמעו לאזהרות התורה ולאזהרות כל מי שעיניו בראשו מפני ההתנתקות האומללה, ולא השמיעו עדיין מילת התנצלות אחת על מעשיהם שהביאו במישרין למצב משפיל זה – הם אינם ראויים להנהיג פעולה צבאית חשובה זו! אם הם רוצים להועיל לתושבי הדרום - יתפטרו מיידית מתפקידם ויניחו אותה לאלו שהזהירו מראש על אסון ההתנתקות!

אין להם כל זכות מוסרית ואנושית לסכן ולו חייל אחד, כל עוד לא כרעו בפניהם על רגליהם ואמרו בפה מלא "סליחה, אנחנו במו-ידינו גרמנו למצב זה שבגללו אתה עכשיו מסכן את חייך!"

אם אכן יעמדו ראש הממשלה ושריו ויצהירו מפורשות ובפומבי: "טעינו, נוכחנו לדעת כי צדקה תורתנו הקדושה שאסרה כל נסיגה משטחי ישראל, שכן היא מסכנת במישרין את תושבי הארץ (נפסק בשולחן ערוך סימן שכט), ולכן לא ננהל מעתה כל מו"מ באף שטח על נסיגה וויתורים, ונפעל בכל הכוח העומד לרשותנו להגן על תושבי ישראל מפני אויביהם",

– רק אז ראויים הם מעתה לעמוד בראש מערכה זו להגנת יושבי הארץ, ומובטחת להם הצלחתו האמיתית של המבצע – מיגור כל אויבינו שבקרב הפלסטינאים, מהחמאס והג'יהאד, ועד לפת"ח ואבו-מאזן, שליטה מלאה והרתעה מלאה בכל שטחי ארץ ישראל, ושלום ושלוה יהיו לעם היושב בציון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.