מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשס״ט 22.01.2009

בשורה טובה לשוחרי החסידות: "סידור עם דא"ח"

בעקבות יום ההילולא של אדמו"ר הזקן, כד טבת, הגיעה בשורה טובה על הופעתו מחדש של "סידור עם דא"ח", שאזל מן השוק זה זמן רב. סידור זה הוא החיבור הראשון של מאמרי רבינו הזקן שהדפיס בנו אדמו"ר האמצעי לאחר הסתלקות אביו, בשנת תקע"ו, ובו נוסח התפילה לפי תקנת רבינו הזקן יחד עם מאמרי חסידות שלו המבארים את נוסחאות התפילה ואת המועדים ועוד  לסיפור המלא
בשורה טובה לשוחרי החסידות:

בעקבות יום ההילולא של אדמו"ר הזקן, כד טבת, הגיעה בשורה טובה על הופעתו מחדש של "סידור עם דא"ח", שאזל מן השוק זה זמן רב.

סידור זה הוא החיבור הראשון של מאמרי רבינו הזקן שהדפיס בנו אדמו"ר האמצעי לאחר הסתלקות אביו, בשנת תקע"ו, ובו נוסח התפילה לפי תקנת רבינו הזקן יחד עם מאמרי חסידות שלו המבארים את נוסחאות התפילה ואת המועדים ועוד.

ספר זה הוא מהספרים הנפוצים ביותר מבין ספרי החסידות של אדמו"ר הזקן, שכן עיקר חידושו של רבינו הזקן היה בחיזוק עבודת התפילה, כפי שהוא העיד בעצמו בעדותו הידועה לפני חוקריו בעת מאסרו בפטרבורג, ולא בכדי ראה בנו אדמו"ר האמצעי לנכון להדפיס דוקא חיבור זה כראשון בין חיבוריו.

בהקדמת אדמו"ר האמצעי לחיבור זה הוא מעיד שהספר מכיל "קונטרסים שנמצאו בכתב יד שלי בפירוש המלות בתפילה מהשמים מספרים וכ'ו עד ויברך דוד, שאאמו"ר נ"ע הגיהם בכבודו ובעצמו והוטבו בעיניו מאד (בהיותם דברים כהוויתן בלי תוס' ומגרעת) ומועטים המה המחזיקים את המרובים", ובהמשך דבריו כותב גם שמסר את הספר להגהה לחתנו ובן אחותו "מ' מענדיל נ"י", הוא אדמו"ר הצמח-צדק.

יש לציין שאת הקדמתו מסיים בהודעה ש"אם יהיה עם לבבם נאמן לעסוק בהם באמונה ולהגות בהם ללכת בזה בכל דרכי ה' להטות לבבם לה' ויהיו נא דברי קדש הללו המיוסדים על אדני פז מעוז מתיקות התורה קרובים אליהם בנפש ולבבם למען ידעו לרדוף לדעת את ה' כל ימיהם ולזרעם אחריהם, ודאי לא אמנע טוב כיד ה' הטובה עלינו להביא בדפוס כל הכתבים שנאמר בפירוש מאמרי הזהר וכל כתבי התורות וביאורים טובים וכו'", זאת אומרת, שהוא תולה את הדפסת שאר ספרי החסידות בכך שחסידיו יעסקו כדבעי בלימוד ספר זה, ונראה שהעובדה שהדפיס את "ביאורי הזהר" מיד אחרי הסידור מוכיחה שחסידיו אכן עמדו במשימה!

בימינו נדפס סידור זה בכמה מהדורות, וכולל גם הערות וציונים, וכן השוואות לכתב יד קדשו של אדמו"ר האמצעי עצמו, ואחר שאזל מן הדפוס הופיע כעת שוב לשמחת כל שוחרי החסידות.

מהנהלת קה"ת נמסר שהמערכת עוסקת כעת בההדרה מחודשת של "ביאורי הזהר" לאדמו"ר האמצעי.

את הספר ניתן להשיג באתר קה"ת ובחנות קה"ת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.