מערכת COL | יום כ"ה טבת ה׳תשס״ט 21.01.2009

צאצאי אדמו"ר הזקן מסיימים תורתו, ומתייחדים עם זכרו

למעלה מ-200 מצאצי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם בעל התניא והשולחן ערוך התכנסו במוצאי שבת קודש שמות למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם בעל התניא והשולחן ערוך" באולם נמפואר של "חובבי תורה" בקראון הייטס לסיפור המלא ולתמונות
צאצאי אדמו
(צילום: collive.com)
למעלה מ-200 מצאצי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם בעל התניא והשולחן ערוך התכנסו במוצאי שבת קודש שמות למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם בעל התניא והשולחן ערוך" באולם נמפואר של "חובבי תורה" בקראון הייטס.

אדמור הזקן הכניס את כל הצאצאים "אין איין ווארט" - בתיבה אחת

הרבי הדגיש שאדמו"ר הזקן לא הכניס "וצאצאי צאצאנו" בתפילה, רק "וצאצאנו", אמר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן יושב ראש איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן, "והרבי הוסיף לזה דבר נפלא שבתיבת "וצאצאנו" הכניס כ"ק אדמו"ר הזקן את בנו ממלא מקומו כ"ק אדמו"ר האמצעי יחד עם כל אחד מהצאצאים במשך כל הדורות "אין איין ווארט" בתיבה אחת.

הרב בוטמאן גם הדגיש שאחינו בני ישראל ימשיכו ויצליחו במשימתם להשבית את האויב ולהביא מנוחה ושמחה לאחינו בית ישראל הנמצאים בארץ הקודש.

כי בשמחה תצאו -- מהגלות
הרב ר' חיים יהודה בעק, הרב דקהילת טשרקס במונסי, נכד של הרה"ק רא' יעקב ישראל מטשרקס חותנו של כ"ק אדמו"ר האמצעי, דיבר על המעלה הדולה של שמחה ושמזה פחד פרעה באמרו "פן ירבה והיה" – פן ירבה אצל בני ישראל הענין של "והיה" שכל מקום שנאמר "והיה" הוא ענין של שמחה, ושיקויים כעת ממש "כי בשמחה תצאו" – מהגלות.

הסבים דואגים להצאצאים
הרב חיים משה גנדרוביץ, ראש ישיבת שפת אמת בירושלים עיר הקודש, ומנהל ישיבות גור בארץ הקודש שזכה שספרו "אמרי חמד" עומד בארון הספרים שמאחורי כסאו הקדוש של הרבי בחדר היחידות, דיבר על חותנו הרב הגאון הרב החסיד ר' חיים שלום סגל ז"ל ואישיותו המיוחדת במינה וסיפר כמה סיפורים המקובלים במשפחה איך שהסבים "די זיידעס" דואגים מגנזי מרומים לגשמיות ולרוחניות של ה"אייניקלאך" בכל המצטרך להם בבני חיי ומזוני ושידוכים מתאימים למשפחה המיוחסת.

להיות בהאדיטש

הרב צבי טלזנר, דיין קהילת חב"ד במלבורן, אוסטראליא חתן הרה"ח ר' יצחק דוד גראנער, מנהל מוסדות חב"ד במלבורן, נכד הרבנית הצדקנית מרת מנוחה רחל בת כ"ק אדמו"ר האמצעי, דיבר על חותנו הגאון החסיד ר' יצחק דוד גראנער ז"ל ועל החויה המיוחדת לה זכה שהיה בציון כ"ק אדמו"ר הזקן בהאדיטש פעמיים.

הזכות הגדולה והנשגבה

הפסיכולוג המפורסם הרב בן ציון טווערסקי, נכד אדמו"ר הזקן והרה"ק ר' מרדכי דובער מהרנסטייפל נ"ע, הדגיש את המעלות הנשגבות והזכויות הגדולות להיות נכדם של צדיקים, שזה דבר גדול ונשגב שצריכים לכבד בכל לב ונפש ולנצל בכל עניני התורה ומצוותי' שיהיו על רמה שמתאימה לאחד שזכה לכך.

הזמן של רחמים

הנואם המרכזי הרב יהודה ליב גראנער מזכירו של הרבי, נכד הרבנית הצדקנית מרת מנוחה רחל בת כ"ק אדמו"ר האמצעי סיפר כמה סיפורים מהרבי והדגיש את דאגת השעה שנמצאים אנו עקב הבעיה העולמית הכלכלית במצב שפוגע בקיומן של ישיבות, מוסדות חינוך וצדקה ולכן עלינו להתחזק מיניה וביה הוספה בלימוד התורה ונתינת הצדקה, מפני שמהמקום שבו היתה החולשה תבוא הישועה שהרי אמרו רבותינו שהפעולות בעולם הולכות בסדר של חד"ר, חסד, דין רחמים, ואחרי דין בא הענינים של רחמים ובמקום ההוא שהיה קודם דין נמשכים רחמים. הרב גראנער גם הדגיש בתוקף להתפלל עבור שלימות הארץ שיהיה באופן שהרבי רוצה ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

הצאצאים סיימו את השלחן ערוך כ"ק אדמו"ר הזקן,התחילו אותו מחדש וחילקו אותו לצאצאים על מנת לגומרו עד או לפני כ"ד טבת תש"ע..

ניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן

חוי' מיוחדת, שלמרות שהיא נשנית כל שנה, הרי שבכל שנה היא מתחזקת ומתעמקת, והיא שירת עשרת הניגונים של כ"ק אדמו"ר הזקן על ידי צאצאיו. הניגונים נוגנו על ידי המנגנים המפרסמים של משפחת הצאצאים הרב שלום דובער שניאורסאהן, בנו הרב מנחם מענדל שניאורסאהן , בנו החזן המפורסם הרב שניאור זלמן בוימגרטן ואחיו כשהצאצאים משתתפים עמהם בשיר.

הי' מחזה מרהיב ומרתק לראות צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן שרים ניגוניו ובפרט ניגונו המיוחד בן ארבע הבבות. "הי' בזה משום השראה מרוממת מיוחדת במינה" אמר אחד הצאצאים.

הרב שמואל בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן על אירגון וסידור סעודת המלוה מלכה, "זכות כ"ק אדמו"ר הזקן תעמוד לו בכל מכל כל".

הדגשה מיוחדת ניתנה לזה שאדמו"ר הזקן הוא הראשון והרבי הוא השביעי, ואדמו"ר הזקן, הראשון, התחיל את עבודת רבותינו הקדושים להכין את העולם לגאולה השלימה והרבי, השביעי, הוא זה שמביא את הגאולה למטה מעשרה טפחים בפועל ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.