מערכת COL | יום כ"ה טבת ה׳תשס״ט 21.01.2009

מלחמה שכולה ניסים ● עמדה שבועית

החיילים השבים מהלחימה מספרים על ניסים גלויים, שאין שום אפשרות להסבירם. אפילו הכתבים הציניים מספרים בהתפעלות על הניסים • מאמרו השבועי של הרב מנחם ברוד המתפרסם ב'שיחת השבוע' בהוצאת צעירי-חב"ד • למאמר דעות ב-COL     
מלחמה שכולה ניסים ● עמדה שבועית
לוחמי חטיבת גבעתי מתכוננים לכניסה לעזה. צילום: יהונתן בן-דוד, "במחנה"
החיילים השבים מהלחימה מספרים על ניסים גלויים, שאין שום אפשרות להסבירם. אפילו הכתבים הציניים מספרים בהתפעלות על הניסים

גם אם הפוליטיקאים, כדרכם, יבזבזו את הישגי המלחמה בדרום, אי-אפשר שלא לחוש התרגשות עצומה משרשרת הניסים שליוותה אותה מתחילתה ועד סופה. גם עיוור רואה את יד ה' שליוותה אותנו במערכה הזאת והנחילה לעם-ישראל ניצחון מוחץ מול מבקשי-נפשו.

הנס הראשון הוא עצם הנכונות לצאת למלחמה. הלוא היה צפוי כל-כך שינסו להגיע ל'רגיעה' שנייה, לספוג עוד ועוד שיגורי טילים ולהסתפק באיומי-סרק. כך נהגנו שמונה שנים והרגלנו את עצמנו ואת העולם כולו שאנחנו מדינה שאין כמותה בעולם כולו – מדינה שאינה ממלאת את חובתה להגן על אזרחיה ושירי טילים לעבר עריה נתפס כדבר שבשגרה.

הנס השני הוא האחדות של העם כולו. אף שאלה ימי ערב בחירות, שבהם היצרים מתלהטים והכול ששים אלי קרב מפלגתי, התאחד העם כולו מאחורי המערכה, והעניק לחיילים תחושה ברורה של עורף העומד איתן ומברך אותם במלאכתם שאין צודקת ממנה. בימים הטרופים האלה אף זה נס גדול הוא.

כוח ההרס של טיל

במשך ימי הלחימה נורו לעבר ערי הדרום 521 טילים, כמחציתם טילי גראד, שנזקם רב. רק שלושה מהם היו קטלניים, ורובם הותירו אותנו עם סיפורי ניסים. כאן פגיעה ישירה בבית, שיושביו יצאו ללא פגע. שם פגיעה בגן-ילדים, שלמרבה המזל היה ריק מתלמידים. פה פגיעה בבית-ספר, שאף הוא היה ריק באותה שעה.

בעקבות הניסים הכבירים האלה העולם טוען על 'חוסר מידתיות' בתגובה הישראלית, ומשווה את מספר הנפגעים אצלנו לעומת מספר הנפגעים בעזה. לך תסביר לעולם שההפרש הזה נובע אך ורק מניסי ה'. הלוא כשהמרצחים משגרים טיל גראד על בית-ספר או גן-ילדים, הם מבחינתם מבקשים לרצוח עשרות ילדים (ישמור ה'). כשהם יורים טיל על מרכז מסחרי, הם מנסים להרוג עשרות עוברי-אורח תמימים. אולם הקב"ה, ברוב חסדיו, הגן עלינו ומנע מאויבינו להצליח בזממם.

היינו עדים למצב דומה בימי מלחמת המפרץ. שלושים ותשעה טילי סקאד נורו מעיראק לעבר ישראל, ואפילו אדם אחד לא נהרג ישירות מהטילים. אם היה מי שהחל לחשוב שטיל סקאד אינו מסוכן, ראינו מה עולל טיל יחיד ששוגר לעבר בסיס אמריקני בסעודיה וקיפד את חייהם של קרוב למאה אמריקנים. הלוא ברור שרק ניסי ה' הם המגינים עלינו.

התאבד על חבריו

החיילים השבים מהלחימה מספרים על ניסים גלויים, שאין שום אפשרות להסבירם. אפילו הכתבים הציניים מספרים בהתפעלות על הניסים. אחד הניסים שדווחו בתקשורת הוא על כוח של צה"ל שהתמקם באחד הבתים ברצועה, ואף-על-פי שהבית היה מתאים מאוד לצורכי הצבא, משום-מה החליט המפקד לעבור לבית אחר. זמן קצר לאחר יציאת הכוח מהבית חדרה אליו חוליה של מחבלי חמאס, ובעוד הם מנסים להתארגן ולפגוע בחיילינו, התפרץ פנימה מחבל מתאבד, שחשב כי חיילי צה"ל עדיין שוהים בו, ופוצץ את עצמו על חבריו המחבלים.

חיילים מספרים על מטענים שלא התפוצצו, על מלכודות שמהן ניצלו בדרך נס, על פגיעות שהיו אמורות לגרום נפגעים רבים והסתיימו בניסים. להם אין ספק שיד ההשגחה ליוותה כל אחד ואחד מהם, ולמרות כל המאמצים של האוייב, הצליחו להינצל ולהנחיל לצוררי ישראל מפלה מוחצת.

בעקבות הניסים האלה התחילו להישמע דברי רהב, שצבא החמאס אינו שווה פרוטה וכדומה. אלה דברי שטות המופרכים מיסודם. זה צבא מאומן, מוּנע על-ידי אמונה פנאטית של התאבדות, שגם נערך היטב לקראת העימות. העובדה שהמערכה הסתיימה בתוצאות מזהירות כאלה היא נס גלוי של הקב"ה.

עלינו לומר לקב"ה תודה על ניסיו ונפלאותיו, ולהתפלל שמהניסים האלה נבוא אל ניסי הגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.