מערכת COL | יום כ"ה טבת ה׳תשס״ט 21.01.2009

תרמיל חומר-הנפץ לא התפוצץ

אנשי המילואים חוזרים הביתה, אבל לעשרות חיילים המלחמה רק מתחילה – מלחמת השיקום וההתאוששות מהפציעות. בקומה השישית של המרכז הרפואי בילינסון שכבו בתחילת השבוע שני חיילים שנפצעו יחדיו, ועוד דבר משותף לשניהם – אך אתמול נישאו: סג"מ אהרון קרוב בנו של הרב זאב קרוב, ראש הישיבה התיכונית בקרני-שומרון, ורב"ט נחמיה רובין בנו של הרב יהודה רובין, מנהל בית-חב"ד באלון-מורה גם הוא בעל טרי שהתחתן אך לפני חודשיים • הכתבה המתפרסמת במדור חיים יהודיים שב'שיחת השבוע' מאת ר' אליעזר שולמן  לסיפור המלא מגזין ב-COL  
תרמיל חומר-הנפץ לא התפוצץ
הרב יהודה רובין ובנו נחמיה רובין
המלחמה בדרום נסתיימה, אנשי המילואים חוזרים הביתה, אבל לעשרות חיילים המלחמה רק מתחילה – מלחמת השיקום וההתאוששות מהפציעות. בקומה השישית של המרכז הרפואי בילינסון שכבו בתחילת השבוע שני חיילים שנפצעו יחדיו, ועוד דבר משותף לשניהם – אך אתמול נישאו.

באגף לטיפול נמרץ מאושפז סג"מ אהרון קרוב (אהרן יהושע בן חיה שושנה), בנו של הרב זאב קרוב, ראש הישיבה התיכונית בקרני-שומרון. הוא יצא לשדה הקרב יומיים אחרי נישואיו ונפצע קשה. במחלקת הכוויות שוכב רב"ט נחמיה רובין (נחמיה שלום דובער בן אורלין), בנו של הרב יהודה רובין, מנהל בית-חב"ד באלון-מורה. גם הוא בעל טרי שהתחתן אך לפני חודשיים.

שרשרת ניסים

השניים נפצעו יחדיו בצפון רצועת עזה, כאשר נכנסו לבית והופעל עליהם מטען רב-עוצמה. סג"מ קרוב נפצע אנושות ולאחר מכן השתפר מצבו, אך עדיין הוא קשה. רובין סובל מכוויות ומרסיס שחדר לעינו והוצא בניתוח. ביום ראשון השבוע שולח נחמיה רובין לביתו.

"לפני נחמיה תהליך החלמה ארוך", מספר אביו. "השחרור מהמרכז הרפואי נעשה בשל המדיניות לרוקן את המחלקות ככל האפשר, למקרה של אירוע חירום. אך אנו מלאי תודה לקב"ה על שרשרת הניסים והנפלאות שעשה איתנו ועם חיילי צה"ל, שכן האירוע היה יכול להסתיים בטרגדיה קשה".

חת"ת בתרמיל

הנס הראשון, לדברי רובין, הוא שרק מטען אחד התפוצץ, בשעה הבית כולו היה ממולכד ומלא חומרי-נפץ. בסריקות שנערכו לאחר הפציעה נחשפו בו אמצעי לחימה רבים ובהם מטען קלע. אילו חלילה היו חומרי-הנפץ האלה מתפוצצים, לא היה איש יוצא חי מהבית.

זאת ועוד. נחמיה רובין שימש קשר של מפקד המחלקה, סג"מ קרוב, ועל-כן עמד סמוך אליו. הוא נשא על גבו, נוסף על מכשיר הקשר, גם תיק מלא חומר-נפץ רגיש, שאמור היה לשמש את כוחות צה"ל במשימה מסויימת. התיק הזה אמור להיות סגור, וכל פתיחה שלו דורשת אישור מפורש של מפקד בכיר. לפני הכניסה ביקש רובין ממפקדו להתיר לו להכניס לתיק ספר חת"ת (חומש, תהילים, תניא). קרוב אישר וספר החת"ת האישי של נחמיה הוכנס לתיק.

כשהופעל עליהם המטען פרצה במקום להבת-אש אדירה, וממנה הוא נכווה. האש אחזה גם בבגדיו, אבל בחסדי שמים ובדרך שאיש ממומחי החבלה אינו מבין, הלהבה דילגה על התרמיל שהיה על גבו והוא נותר שלם ולא ניזוק כלל. "אילו התיק היה מתפוצץ, היה הכול שונה", אומר רובין.

ניתוח בשטח

מהעדויות בשטח מתברר כי גם סג"מ קרוב חשש מאוד מהתיק הנפיץ. על-אף פציעתו הקשה, שחייבה את הרופא הגדודי לנתחו ניתוח חירום בשטח, שאל, בטרם הורדם, מה קרה לשאר החיילים. לדברי הרופא, על פניו ניכרה תחושת רווחה כששמע שהתרמיל לא התפוצץ.

"שוחחתי כאן עם הפצועים ועם החברים, ולכל לוחם המון סיפורים על ניסים בעזה", אומר הרב רובין. "יש כאן רצף מדהים של ניסים. הרבי מליובאוויטש אומר שמסירות-הנפש של יהודי מעוררת את הניסים. ככל שנודה לבורא-העולם על החסד שהוא עושה עמנו, נזכה לניסים גדולים יותר, עד נס הגאולה הקרובה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.