מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשס״ט 18.01.2009

פירנצה: מטען מאולתר נמצא ליד בית חב"ד

מטען מאולתר קטן נמצא במהלך סוף השבוע מול בית חב"ד בפירנצה, במרחק של מאות מטרים מבית הכנסת בעיר - כך דיווחה היום (א') סוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א, בהסתמך על גורמי משטרה. המטען - שהורכב בעזרת בלון גז קטן - נוטרל ללא פגע ובלי שהתפוצץ  לסיפור המלא
פירנצה: מטען מאולתר נמצא ליד בית חב
בית חב"ד בפירנצה

ynet

מטען מאולתר קטן נמצא במהלך סוף השבוע מול בית חב"ד בפירנצה, במרחק של מאות מטרים מבית הכנסת בעיר - כך דיווחה היום (א') סוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א, בהסתמך על גורמי משטרה. המטען - שהורכב בעזרת בלון גז קטן - נוטרל ללא פגע ובלי שהתפוצץ. 

לפי הדיווח, גם לו היה מתפוצץ, המטען היה יכול לגרום נזק מוגבל מאוד. הרב הראשי של פירנצה, יוסף לוי, דיווח למשטרה על מציאת המטען אמש, אחרי השעה 20:00. המטען נחשף כבר בבוקר, בסביבות השעה 10:30, אך אנשי הבית החליטו שלא להתקשר עד צאת השבת מכיוו שהעריכו שנועד להביע מחאה ולא מהווה כל סכנה.

מאז תחילת מבצע צה"ל ברצועת עזה בחודש דצמבר תוגברה האבטחה סביב המוסדות היהודיים בפירנצה, ובכלל זה בית הכנסת. הרב לוי גינה בתוקף את האירוע ואמר כי מדובר במעשה "מאוד חמור, שמראה כיצד ניתן לעבור ממילים נטולות אחריות למעשים שכאלה. מי שנמצא בעמדות של אחריות, חייב תמיד לשקול היטב את מילותיו". 

בעקבות הלחימה בעזה גברו התקריות האנטישמיות ברחבי העולם. בשבוע שעבר הושלך בקבוק תבערה לעבר בית כנסת בצרפת. נזק נגרם למקום ואולם איש לא נפגע. צלבי קרס רוססו על שני בתי כנסת נוספים במדינה. באמסטרדם רוססה כתובת נאצה על חלון הראווה של סניף חברת הנסיעות איסתא.  

לפני כשבועיים הביעו מנהיגי הקהילה היהודית ברומא זעם בעקבות קריאת איגוד עובדים מקומי לזהות ולהחרים חנויות בבעלות יהודים בעיר. ראש העיר רומא, ג'אני אלמאנו, גינה את הקריאה וציין כי היא מעלה זכרונות רעים מיוזמות דומות שידעה המדינה בשנות ה-30 המאוחרות ואשר קדמו לחוקי הגזע שאימץ הדיקטטור הפשיסטי בניטו מוסוליני.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.