מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ד 04.04.2004

מחזה נדיר והיסטורי בצ'יאנג-מאי - הכנסת ספר תורה

משטרת צ'יאנג-מאי חסמה את הנתיב הראשי של הכביש הסואן בעיר, וכך כשבראש השיירה מוביל רכב עם מוזיקה יהודית אותנטית יצאה התהלוכה לדרך כשספר התורה מובל ברוב כבוד על ידי הקהל הרב שלא הסתיר את התפעלותו ושמחתו לנוכח המחזה הנדיר בו הם משתתפים ודווקא במקום נידח שכזה. רשמים מטקס הכנסת ספר תורה לבית חב"ד בצ'יאנג-מאי שבתאילנד מאת בנצי ש.
מחזה נדיר והיסטורי בצ'יאנג-מאי - הכנסת ספר תורה
צילומים: רות זיגמן - בנצי ש.
הכנסת ספר תורה שהתקיימה בערב י"א ניסן בעיר צ'יאנג מאי שבתאילנד הייתה אירוע מעניין וייחודי שבשל כך קיבל את השם והכינוי של אירוע השנה. ימים ספורים לפני הכנסת ספר תורה הודבקו מאות מודעות בכל רחבי העיר ובעיקר בריכוזים הגדולים של המטיילים הישראלים שקראו לקהל לבוא ולהשתתף בחוויה היהודית והיחודית. משעות הבוקר המוקדמות החלו בהכנות כאשר כל איזור הבית חב"ד קיבל צורה חגיגית כשהמטיילים דואגים גם הם לקחת חלק בהכנות ובפרט בבניית החופה המיוחדת שהוסיפה נופך מיוחד לתהלוכה הססגונית. וכך בשעות הערב הגיעו במיוחד לעיר הרבנים ר' יוסף חיים קנטור - רבה של תאילנד, וכן הר' נחמיה וילהלם - מנהל בית חב"ד שבבנקוק שהתקבלו בחום על ידי מנהל הבית חב"ד שבעיר - הר' לוי צייטלין. לאחר תפילת ערבית פנה הקהל הרחב ששהה בבית חב"ד לעבר מקום המפגש ממנה אמורה לצאת התהלוכה. ואכן בשעה הייעודה גדש קהל רב של מטיילים את הרחבה שעל יד מקדונלס הממוקם באחד מרחובותיה הסואנים של העיר והמכונה בשם הנייט בזאר. המשטרה חסמה את אחד מהנתיבים של הכביש הסואן, וכך כשבראש השיירה מוביל רכב עם מוזיקה יהודית אותנטית יצאה התהלוכה לדרך כשספר התורה מובל ברוב כבוד על ידי הקהל הרב שלא הסתיר את התפעלותו ושמחתו לנוכח המחזה הנדיר שאליו הם נקלעו ודווקא במקום נידח שכזה. התיירים הלא יהודים שנקלעו גם הם לתהלוכה המיוחדת, צילמו ללא הרף, והצטרפו גם הם לתהלוכה כשהם מקבלים הסבר מפי המטיילים שהסבירו להם על חשיבות התהלוכה ורעיונה התורני בדת היהודית. התושבים שכנראה הבינו שמדובר באירוע היסטורי יהודי וקדוש חילקו לקהל זרי פרחים מבושמים כאשר גם הם לא מסתירים את התפעלותם מהקהל השמח שחסם את עורק התנועה הראשי של רחובם הסואן. התהלוכה התנהלה לה לאיטה בבזאר הלילה כאשר הקהל הרב שר ומפזז ורוקד לקול צלילי המוזיקה, השמחה הרקיעה שחקים, והיה נראה שקהל המטיילים רצה שתהלוכה יחודית זו לא תסתיים במהרה, ושהאווירה המיוחדת הזו תשאר לעוד זמן רב. לאחר זמן מה הגיע התהלוכה לבית חב"ד שבעיר, שם לאחר דברי ברכה והסבר מפי הרב קנטור על מעלת הכנסת ספר תורה וכן על יום הולדתו של הרבי, החלו ההקפות כנהוג כאשר הקהל נוטל חלק נכבד בקריאת הפסוקים ובכלל בשירה ובריקודים, וכך לאחר שגם ההקפות הסתיימו התיישב הקהל לסעודת מצווה ערוכה כיד המלך שלוותה גם היא בשירה ובמשא מאלף מאת הר' קאנטור וממנהל בית חב"ד הר' לוי צייטלין. לאחר שהסתיימה הסעודה הוזמן הקהל הרחב להשתתף בהתוועדות לכבוד יום הולדתו ה- 102 של הרבי, בהתוועדות שנמשכה זמן רב, דיבר הר' נחמיה וילהלם כאשר הוא מקשר בין ההכנסת ספר התורה ליום הולדתו של הרבי, וכן גם הר' קאנטור והר' צייטלין שהוסיפו נופך לדברי הר' וילהלם, במהלך ההתוועדות אחד מהמטיילים הישראלים סיפר על חבירו לספסל הלימודים שהיתה לו חיבה מיוחדת לחסידות חב"ד ושנהרג בשנה שעברה בפיגוע רצחני שאירע בישיבתם שבעתניאל בדרום הר חברון, לאחר שסיפר קווים לדמותו ניגנו המתוועדים את אחד הניגונים שאותו חיבב במיוחד נועם הי"ד. ההתוועדות שנמשכה עד השעות המאוחרות של הלילה הסתיימה כאשר ההרגשה היא שעוד נדבך ועוד צעד עשינו והתקדמנו לקראת הגאולה.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
מי היה מאמין?? כל הכבוד
י"ד ניסן ה׳תשס״ד
בשנת 95` לא היה שם בצ`נג מאי שום דבר יהודי רוחני . מי חלם אז שיום אחד יקום ויפעול שם בית חב"ד שישו ושימחו בשמחת תורה שמחתכם שימחתנו
חג פסח כשר ושמח !!!
2.
Bentzi
י"ד ניסן ה׳תשס״ד
leifo ata lo magia
kol hakavod
pesach kasher vesameach
3.
בנצי היקר
י"ד ניסן ה׳תשס״ד
מה קורה עם התמונות?
פסח כשר ושמח .
יונה א.

6.
בנצי ודוד היקרים!
י"ד ניסן ה׳תשס״ד
תענוג לראות אותכם פעילים, ובוודאי זה מביא הרבה נחת רוח לכ"ק אדמו"ר

אריק.
7.
לוי
י"ז ניסן ה׳תשס״ד
אתה גדול
תמשיך לעשות נחת לרבי
ידידך מאה"ק
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.