מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשס״ט 11.01.2009

חלום היסטורי שמתגשם: שירות אזרחי בבתי חב"ד

בלעדי: בקרוב יוכלו אברכים חב"דיים לערוך "שירות אזרחי" באחד מ-230 סניפי צעירי-אגודת-חב"ד הפועלים ברחבי הארץ מדן ועד אילת ♦ מאחורי היוזמה המבורכת עומדת אגודת חסידי חב"ד באה"ק, שבמהלך החדשים האחרונים עמלה על גיבוש ההסכם ההיסטורי עם המינהלת לשירות אזרחי במשרד ראש הממשלה ♦ "אין ספק כי מדובר במהלך היסטורי שיוביל לעלייה ניכרת ומשמעותית במספר השלוחים שיפעלו במסגרות הרשמיות המאושרות של צעירי-חב"ד בישראל", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צעירי-חב"ד ואגודת-חסידי חב"ד ארץ הקודש  לסיפור המלא
חלום היסטורי שמתגשם: שירות אזרחי בבתי חב
השלוחים בישראל בכינוס השלוחים האחרון (צילום ארכיון: מאיר דהן, COL)

COL

זה לא חלום.
בקרוב יוכלו אברכים חב"דיים לערוך "שירות אזרחי" במסגרת 230 סניפי צעירי-אגודת-חב"ד, הפועלים ברחבי הארץ מדן ועד אילת.

מאחורי היוזמה המבורכת עומדת אגודת חסידי חב"ד באה"ק בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב שבמהלך החדשים האחרונים עמלה על גיבוש ההסכם ההיסטורי עם המינהלת לשירות אזרחי במשרד ראש הממשלה.

במסגרת ההסדר יוכר שירות התנדבותי של בחורים יוצאי ישיבה ואברכים, בפעילות הרווחה המופעלת על ידי בית חב"ד, כשירות אזרחי המהווה תחליף לשירות צבאי (ללא צורך בשירות מילואים), ומזכה את המתנדב במלגה מטעם המדינה (כמפורט בטבלה הרצ"ב).

"אין ספק כי מדובר במהלך היסטורי שיוביל לעלייה ניכרת ומשמעותית במספר השלוחים שיפעלו במסגרות הרשמיות המאושרות של צעירי-חב"ד בישראל", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צעירי-חב"ד ואגודת-חסידי חב"ד ארץ הקודש.

באגודת חסידי חב"ד מציינים מספר היבטים חשובים במסגרת אישור ההסדר ההיסטורי:

א. המדינה מכירה הכרה היסטורית בתרומה הגדולה של תנועת חב"ד לחברה בארץ ישראל, מוכנה לראות זאת כחלופה לשירות צבאי, ואף מעודדת את מתנדבי חב"ד להצטרף לעשייה המבורכת באמצעות מתן מלגות.

ב. הכרה זו תיתן לכל בתי חב"ד את האפשרות להקים צבא של מתנדבים שיהיו מחוייבים ללוחות זמנים של פעילות סדירה במשך כל השנה, להרחיב את קהילתם, ולהוביל להעצמה של פעילות בתי חב"ד בצורה שטרם נראתה עד כה.

ג.  אברכים רבים יוכלו לסדר את מעמדם הצבאי בצורה מכובדת, ולצד עבודתם או לימודיהם יוכלו להתעסק בשליחותו של הרבי מליובאוויטש, ואף לקבל על כך מלגה, בהתאם לנתוניהם האישיים.

מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד, הרב אריאל למברג, מוסר כי לאחר שמערך השירות בבתי חב"ד יעלה יפה תורחב המסגרת למוסדות חב"דיים נוספים.

אברכים המעוניינים להצטרף לשירות, מתבקשים לשלוח את פרטיהם המלאים לאגודת חסידי חב"ד. דוא"ל: [email protected], פקס: 1533-9606403

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.