מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשס״ט 11.01.2009

תלמידות חב"ד במסע בעקבות שלוחי הרבי

תלמידות במכללת 'בית רבקה' הפועלת בכפר-חב"ד השתתפו ב"מסע בין שלוחים"- המסע השנתי בעקבות שלוחי חב"ד - מנהלי בתי חב"ד בישראל. נתניה, זכרון יעקב, חיפה, טבריה, יסוד המעלה, תל עדשים, וקריית אתא היו הערים בהם ביקרו הבנות, התרשמו מפעילות בתי חב"ד, והאזינו לדברים מפי השלוחים ♦ זהו מסע המעצב ובונה את השלוחים, ובעצם את השלוחות לעתיד ♦ המסע אורגן על-ידי מכללת 'בית רבקה' בהנהלת הרב משה חפר בסיוע אגף הסניפים בצעירי-חב"ד בראשות הרב נפתלי ליפסקר  לסיפור המלא
תלמידות חב
(צילום: ncl.org.il)

חדוה רומנו NCL וכתב COL

תלמידות במכללת 'בית רבקה' הפועלת בכפר-חב"ד השתתפו ב"מסע בין שלוחים"- המסע השנתי בעקבות שלוחי חב"ד - מנהלי בתי חב"ד בישראל.

זהו אינו מסע רגיל ככל המסעות בעקבות ימים עברו. זהו מסע המעצב ובונה את השלוחים, ובעצם את השלוחות לעתיד. המסע אורגן על-ידי מכללת 'בית רבקה' בהנהלת הרב משה חפר בסיוע אגף הסניפים בצעירי-חב"ד בראשות הרב נפתלי ליפסקר

את היום הראשון של המסע בין השליחים פתחו הבנות בנתניה. השליח הרב מנחם וולפא הציג את נושא השליחות, ושיתף את הבנות בדווח על מסירות הנפש מצד השליחים באזור. הוצגה מצגת שתיארה את פעילות חב"ד בנתניה והוגשה ארוחת בוקר משובחת. הרב ברוך וילהלם, שליח חב"ד בצפון נתניה, דיבר אודות הפעילות החב"דית בנתניה, ותאר את תהליך קבלת המקום כמרכז חבד"י שוקק חיים. מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד הרב נפתלי ליפסקר דיבר על מהות התפקיד של "שליח", שאינו נושא תפקיד פרטי אלא פועל תמיד בכל מצב ובכל מקום כ"שליח" של הרבי.

בהגיען לזכרון יעקב, הרב יוסף יצחק פריימן, שליח חב"ד בעיר, סיפר אודות השליחות והזמין את ראש העיר, שסיפר בהתרגשות רבה על הקשר שלו לחב"ד, על ילדיו שחזרו בתשובה ומאמציו כיום בתמיכה ועזרה לקהילת חב"ד באזור זכרון יעקב. השליחה גב' רותי פריימן, דיברה אודות הדרך שהגיעו למקום ופרטים שונים בשליחותם.

הגב' חני דונין, שליחה במרכז חורב שבחיפה, ואחות השליחה רבקה הולצברג הי"ד, העלתה זכרונות אודות אחותה, על פעילותה במסירות נפש ללא פשרות, ושימת דגש על מצוות: כשרות וטהרת המשפחה. הסיפורים שסיפרה לבנות גרמו להתרגשות ושפכו אור על ההתמסרות המוחלטת של רבקי ז"ל לשליחות למרות הקשיים הרבים.

השליח, הרב יהודה דונין סיפר רבות אודות "בית אבא", על הבית שתמיד היה פתוח, הכנסת האורחים המיוחדת, האמת הצרופה שהייתה נר לרגלי אביו וכיצד ידע לגלות בכל אחד את הטוב שבו. גם אמו התנהגה בפשטות ואירחה בידיים רחבות, כאם דואגת לכל עובר אורח שרגלו דרכה על סף ביתה, למרות שהמקום היה קטן מאד. בסיום דבריו, סיפר על השליחות בחיפה, האוכלוסייה המגוונת ועל הקשיים הכרוכים ברכישת בית חב"ד.

בטבריה, קיבלה את פניהן השליחה למקום בארוחת ערב במלון "בריטיש קוניננטל". הרב יוסף קרמר, פתח בדבר תורה מתוך ענייני הפרשה בקשר למקום, והמיוחד בטברי'ה: טב ראיה- עין טובה. ריקודי שמחה אמיתית, בהשראת שליחות, נערכו בספינת הלידו. בחזרה למלון, קיבלה את הבנות הרבנית רחל הנדל מצפת, בהתוועדות אל תוך הלילה, שהחלה בנושא שידוכים והסתיימה בהחלטות מעשיות: לימוד חסידות המביא לידי מעשה!

לאחר השכמה, תפילה וארוחת בוקר, ביומו השני של המסע, נפגשו הבנות בראש פינה, עם נשים מרתקות, חוזרות בתשובה שספרו על עצמן ועל בית הכנסת העתיק במקום. לאחר מכן, צעדו הבנות למופע אור קולי באתר השיחזור, המספר את סיפור המושבה, דור המיסדים, היסטוריה, מלחמות, תוך שילוב של תמונות ומחזות מדהימים.

הרב יעקב רייצעס, השליח ביסוד המעלה, דיבר בבית הכנסת של הישוב, על השליחות שכרוכה במסירות נפש ועבודה לא פשוטה, אך בד בבד, מזכה רבים, כולל את השליח, וב"ה יש הצלחות.

בתל עדשים, השליח הרב רפאל לוינסון, דיבר אודות שליחותו במקום והזמין את מר דני חנניה, איכר שומר שמיטה, שתיאר כיצד קיים את המצוה במטע עצי הזית ועל ההצלחות והברכה הבלתי הגיוניות לפי כל הסטטיסטיקות!

במפגש עם השליחות הצעירות מהאזור: נחמי מוזיקנט משימשית, דבורה ליפקין ממרחביה, שיירה בר-טוב מבלפוריה וגאולה לוינסון מתל עדשים, הן סיפרו, כל אחת בתורה, על כיצד הגיעו למקום, קשיים והצלחות.

במבנה בית חב"ד שבקרית אתא, נערכה ארוחת ערב וקבלת פנים ע"י הרב חיים שלמה דיסקין, שדיבר על השליחות במקום, על העזרה לכל אחד באופן אישי, וסקירה של פעילויות שונות הנערכות במקום.

הבנות חזרו לביתן מהמסע, נרגשות וחדורות מוטיבציה לגבי המפעל החשוב של מוסד השליחות שהקים הרבי. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.