מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשס״ט 11.01.2009

שליחות חב"ד בישראל התכנסו לוועידה השנתית ● גלרייה

כמאתיים שלוחות הרבי ברחבי הארץ, רעיותיהם של מנהלי בתי חב"ד הפועלים במסגרת צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, השתתפו בשבת האחרונה, פרשת ויחי, בוועידה השנתית שלהן שנערכה במלון 'ניר-עציון'. השבת עמדה בסימן "ה'ביחד' של שנת 'הקהל' - העוצמה של שבת 'חזק' - החיות של פרשת 'ויחי' ♦ הוועידה עסקה בין השאר במהות וחזות של בית חב"ד, דמותם של השליח והשליחה, תעדוף קהלי יעד, הפצת בשורת הגאולה, ועוד  לסיפור המלא
שליחות חב
(צילום: מאיר דהן)

כמאתיים שלוחות הרבי ברחבי הארץ, רעיותיהם של מנהלי בתי חב"ד הפועלים במסגרת צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, השתתפו בשבת האחרונה, פרשת ויחי, בוועידה השנתית שלהן שנערכה במלון 'ניר-עציון'. השבת עמדה בסימן "ה'ביחד' של שנת 'הקהל' - העוצמה של שבת 'חזק' - החיות של פרשת 'ויחי'.

התוכנית החלה ביום שישי, ושליחות רבות הגיעו למלון מוקדם כדי להשתתף בסדנאות שתוכננו. לאחר רישום, קבלת התוכנייה והתארגנות אישית נפנו השליחות להרצאה מיוחדת, מעשירה וחוויתית, תורת השכנוע והעברת מסרים עם ד"ר יוסי בר, ראש הפקולטה לרטוריקה באוניברסיטת חיפה.

בתום ההרצאה פנו הנשים להתארגנות בחדרים לקראת השבת, ובשעת הדלקת נרות התכנסו בחדר האוכל להדלקת נרות משותפת ומרגשת. כ-2,000 נרות שבת ריצדו והאירו את חדר האוכל, והשליחות נשאו תפילה חרישית להצלחתן בשליחות ולשלום חיילי צה"ל ותושבי הדרום המופגזים.
 
לאחר הדלקת נרות, נפתח המושב הפותח בברכת הרב נפתלי ליפסקר העומד ראש אגף הסניפים בצעירי-חב"ד. הרב ליפסקר דיבר על תפקידה המיוחד של השליחה בדור השביעי, ועל כך שהאישה שהיא "עזר כנגדו" הופכת להיות הבסיס לבית של שליחות.

אז נחלקו השליחות למספר קבוצות, לפי תחומי פעילות וחתך גילאים, ושוחחו יחד שעה ארוכה, החליפו חוויות, דילמות וקשיים מעבודת השליחות מתוך מטרה להעמיק את הקשר להמשך הפעילות לכל השנה כולה. את קבוצות ההיכרות הנחתה השליחה מרמת אפעל הגב' אסתי גופין.

בתום הסדנא ולאחר תפילת קבלת השבת התכנסו השלוחות לסעודת שבת חגיגית במהלכה נשאה דבר תורה השליחה מחיפה הגב' דינה קלי.


התוועדות סוחפת אל תוך הלילה

בתום סעודת השבת נערכה התוועדות מרכזית עם הרב ישראל ברוד ורעייתו הגב' פרדי ברוד. הרב ברוד עבד רבות עם השלוחים בשנים שעמד ראש אגף הסניפים בצאגו"ח, וכיום הוא מלווה שלוחים חדשים וותיקים במסגרת אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש. הרב ברוד התוועד שעה ארוכה עם השליחות, וההתוועדות שהיתה חמה ומרתקת העניקה לשלוחות כוחות רעננים להמשך עבודת השליחות.

בבוקר, השכימו השלוחות ללימוד חסידות - ענייני גאולה ומשיח עם הגב' צירי לבנוני, ולאחר תפילת שחרית במהלכה נשא דברים השליח מקיסריה השכנה הרב חיים מאיר ליברמן, התכנסו השלוחות לסעודת שבת חגיגית שעמדה בסימן אחדות. במהלך הסעודה שהפכה להתוועדות גדולה רקדו ושמחו השליחות יחד, והשליחה מאשקלון המופגזת, הגב' חני גורליק נשאה דברים מרתקים על עבודת השליחות באשקלון בכלל, ובפרט בימים של מלחמה. בהמשך נשאה דברים גם השליחה האורחת הגב' רוחי אשכנזי מתאילנד.


סדנאות במגוון נושאים

בתום סעודת השבת נחלקו השליחות לחמש קבוצות לקיום סדנאות במגוון נושאים: חינוך הילדים בשליחות; העצמה אישית; מתכונים לפעילות; השליחות ומוסד הנישואין בליווי מומחים ואנשי מקצוע.

שתי סדנאות עסקו בנושא חינוך. האחת התמודדות עם חינוך ילדים קטנים בשליחות עם הגב' רחל רוטשילד, כשאת הסדנה מנחה השליחה מזכרון יעקב הגב' רותי פריימן. סדנה נוספת עסקה בחינוך המתבגרים עם הפסיכולגית אילנה ישראל. את הסדנה הנחתה השליחה מרמלה הגב' אהובה מדביל.

סדנאות נוספות שנערכו היו: הרמוניה משותפת בין זוג שלוחים "יחד בשליחות - השליח והשליחה" עם מנחה הזוגיות השליחה באילת הגב' לאה אייזנבך, ובהנחיית השליחה הגב' לאה וועג מכפר ברוך; סדנה לשלוחות המבוגרות: ילדינו הנשואין - הצלחות והתמודדויות בשליחות משותפת בה הרצה השליח מאשקלון הרב מנחם מענדל גורליק, וסדנה נוספת שעסקה בהיערכות למפגש מוצלח עם הרב נפתלי ליפסקר, כשאת הסדנה הנחתה השליחה מאשדוד הגב' חני פרידמן.

בתום הסדנאות התאספו הנשים שוב למושב מסכם של השבת במהלכו קיבלו השלוחות החלטות טובות, והאזינו לדברים מפי השליחה בחיפה, הגב' חני דונין, אחותה של הגב' רבקה הולצברג הי"ד שנרצחה בבית חב"ד במומביי לפני כחודש. את המושב הנחו בצוותא השליחה ביהוד הגב' חני ירס, והשליחה בחולון הגב' מירי גורליק.


סעודת "מלווה מלכה" חגיגית

את השבת המיוחדת חתמה סעודת "מלווה מלכה" חגיגית אותה הנחתה השליחה הגב' תהילה טורקוב מבית חב"ד בשכונת הר חומה ירושלים. הגב' יעלה מכרמי יוסף הרקידה ושימחה את השליחות בשירת טרבוקות סוחפת, ונערכה הגרלה על כרטיס טיסה לרבי בו זכתה השליחה מנתניה הגב' ענת מוריאל.

בהמשך נערך פאנל שלוחים - השלוחים ומפעל השליחות, מהות וחזות של בית חב"ד, דמותם של השליח והשליחה, תעדוף קהלי יעד, הפצת בשורת הגאולה, בהשתתפות השלוחים: הרב יהודה דונין - שכונת אחוזה חיפה, הרב חיים וולף -  ירוחם, הרב מנחם מענדל ליברמן - אשקלון, הרב יוסף יצחק פריימן - זכרון יעקב, והרב יעקב שמולביץ - בית שאן. את הפאנל הנחה הרב נפתלי ליפסקר והוא עסק בנושאי הליבה של השליחות, מהותו, חזותו של בית חב"ד, מעמדו של השליח, וכן דרכים חדשות להפצת הגאולה.

על תוכנית השבת הופקדה וועדה שלוחות בראשות הגב' פרומה ליפסקר, הגב' נחמה כהנא, והגב' תמי וולף

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.