מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ד 04.04.2004

"יום הולדת שמח" מהנשיא שיראק

נשיא הרפובליקה הצרפתית, ז'אק שיראק מפתיע שוב. ביום חמישי האחרון הוא שיגר מברק איחולים ל"משפחה הגדולה של ליובאוויטש בכל צרפת ובעולם כולו" לרגל י"א בניסן - יום הולדתו ה-102 של הרבי מליובאוויטש. הנשיא שהודיע שעבר כי הוא "מרגיש קשר משפחתי לחב"ד", מעלה על-נס במכתב את האמונה האיתנה של הרבי בתום מלחמת העולם השנייה ש"הפקיד שליחות ומסר לטובת חיים מבוססים על ערכים רוחניים וסבלנות". שיראק, שעומד בקשרים ידידותיים עם הרב הלל פבזנר, יו"ר ועד רבני ליובאוויטש בצרפת ובנו, הרב יוסף-יצחק פבזנר, מנהל מוסדות "סיני" בפריז, מתגאה בקשר "המיוחדת במינה" של הרבי עם צרפת. במכתב הוא מתאר איך הרבי חיבר ניגון (האדרת והאמונה) על ההמנון הצרפתי (המרסלייז). "לא מדובר באנקדוטה, אלא מעיד על הכנות וקשר הפנימי של הרבי וחסידיו – לצרפת", כותב שיראק ומוסיף כי "הודות לאישיותו המקרינה ותורתו, יצא לו מוניטין בחוג רחב של ידידים ומכרים" בעת שהתגורר בפריז. בלעדי ל-COL: המכתב המלא של הנשיא בצרפתית ובעברית - בכתבה המלאה
אחרי הנשיאים האמריקניים, שיראק הצרפתי גם מציין את י"א ניסן - הולדת הרבי * רפרודוקציה: א. פבזנר
במכתב ניכר ששיראק, שכמו כל צרפתי גאה, דואג לפרט בפרוטרוט את נסיעותיו ושהותו של הרבי במדינה, וטוען שזה מעיד על "כנות וקשר פנימי של הרבי וחסידיו – לצרפת". הוא מציין כי הרבי בחר בפריז בעיר מגוריו אחרי שעזב את גרמניה, הוא מוסיף כי הרבי עשה "השתלמות מזהירה" באוניברסיטת "סורבון" היוקרתית של צרפת, ולא שוכח להזכיר את ביקורו האחרון של הרבי בצרפת, בעת שהגיע לבקר את אמו, הרבנית הצדקנית מרת חנה שניאורסון נ"ע. שיראק יודע לספר על המוניטין שיצא לרבי בצרפת בשל "אישיותו המקרינה ותורתו", ומוסיף כי תקופה זו בעצם סללה את הדרך "לפעילויות המסועפות של חסידי חב"ד לעתיד", בתחום הסוציאלי ובמרכזה – החינוך, ומתכוון לשלושת בתי-הספר המפוארים ('סיני', 'היכל מנחם' ו'כי-טוב') שהרב הלל פבזנר הקים ולשאר מוסדות החינוך החב"דיים בצרפת שנוחלים הצלחה מרובה. הרב פבזנר, שהמכתב נשלח אליו, זוכה אף הוא להערכה במכתב - עדות לקשריו הוותיקים על שיראק עוד מימי כהונתו בראש עיריית פריז. הנשיא מכנה אותו "הרב הגדול" ומדגיש כי הוא מקדיש את חייו לתפקיד הנעלה שהרבי ייעד עבורו. המכתב המלא של ז'אק שיראק לרגל י"א ניסן: נשיא הרפובליקה פריס, שני לאפריל 2004 ביום חג זה, שהוא גם יום זיכרון לכל אחד מכם, ברצוני להביע ברכותיי ברגשי ידידות חמות למשפחה הגדולה של ליובאוויטש, שמתאחדת ביום הזה בכל צרפת ובעולם כולו. לפני 102 שנה נולד ברוסיה האימפראליסטית איש שהטביע חותמו בהיסטוריה וברוח שלכם, כמו במבט שלכם על העולם ואופן הפעולה בתוכו, איש שקוראים לו בפשטות ובחיבה – הרבי. הקשר של הרבי לצרפת מיוחדת במינה, כמו שמתבטא באופן יוצא דופן האיפוזדה המפורסמת, איך שהלחין לפני קהל מופתע לגמרי תפילה מפורסמת על מנגינת המרסייז. זה קרה בסתיו 1973 בעיצומה של מלחמת יום-הכיפורים. לא מדובר באנקדוטה, אלא מעיד על הכנות וקשר הפנימי של הרבי וחסידיו – לצרפת. הרבי בחר בצרפת ובפריז כשעזב את גרמניה ב-1933, והמשיך השתלמותו המזהירה בסורבון. הודות לאישיותו המקרינה ותורתו, יצא לו מוניטין בחוג רחב של ידידים ומכרים בתקופה ההיא בצרפת. בשעות השחורות (של מלחמת העולם השנייה) היה לו אומץ יוצא מהכלל, מיוסדת על אמונה איתנה. הוא בא לעזרה לאלו שמתייסרים, עזר לפליטים והציל לחיים כמה נפשות. אחרי שמתיישב בניו-יורק, הוא חוזר עוד הפעם לפריז ב-1947 לקבל פני אמו (שנתאלמנה), אחרי שהצליחה להימלט מברית המועצות. לרגל ביקור זה השריש בהיקף משמעותי יסודות חזקים בצרפת דאז, וסלל הדרך לפעילויות המסועפות של חסידי חב"ד (בצרפת) לעתיד, הן בתחום הסוציאלי, ובמרכזה – בתחום החינוך, והפקיד שליחות ומסר לטובת חיים מבוססים על ערכים רוחניים וסבלנות, מסר לעם הצרפתי ולצרפת כולה, מדינה הדולגת בזכות וחופש בני אדם, והמקבלת ומכבדת כל אחד באשר הוא, ואחרון ואחרון – מדינה שאוהב. לתפקיד נעלה זה מקדיש הרב הגדול פבזנר את חייו זה כבר הרבה שנים. ודרכו הנני מביע ביום גדול זה לכל אחד מכם - יום הולדת שמח. ז'אק שיראק עוד בנושא: + ברכת הנשיאים + 'שיראק נסוג בעקבות מסרים קשים מחב"ד' + בקרוב: "רגע של שתיקה" בבתי-הספר הצרפתיים + ידידי, ז'אק שיראק + "חב"ד הופכת את משרד החוץ ללא רלוונטי" + מדליית זהב לשליח חב"ד מהרפובליקה הצרפתית + "שמע ישראל בארמון האליזה" + נשיא צרפת: מרגיש קשר משפחתי לחב"ד
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
CET JUSTE DE MITO
י"ג ניסן ה׳תשס״ד
CHIRAC CET LE PRO POURE FAIRE LE MITO
2.
לפקוח העינים - ימות המשיח
י"ג ניסן ה׳תשס״ד
בפרשת וישב תשנ"ב העלה הרבי על נס, כדוגמא לניסים המתרחשים לנגד ענינו כחלק מימות המשיח, ולא שמים לב אליהם - המהפכה היהודית בצרפת, שמתבטאת במיוחד בכל הקשור לההימנון ה"מרסייז", שנהפך לשיר יהודי וחסידי, המסמל שכל כח של הקליפה הצרפתית - היא ל"חי העולמים" וליהודי צרפת, ובפרט שלוחי הרבי וכו' וכו'.
ובהערה שם, שכתוצאה מזה שינה הנשיא דאז קצב השיר, ושבנתיים בא נשיא שני (צורר היהודים הידוע - מיטעראן) והחזיר הקצב לקדמותו.
וכעת - 30 שנה ל"האדרת והאמונה" - בא נשיא צרפת כותב וחותם (כאן הודה לו על הברכות...) שההימנון הצרפתי הוא בעצם שייך ליהודי צרפת ולחסידיו של הרבי.
צריך באמת לפקוח העינים
על ה"דחיפה" לקירוה התגלות המשיח נאו ממש.
כל הכבוד להרבנים פעווזנער שליט"א. מהם יראו וכן יעשו (במקום ביקורת).
3.
מדי גדול
י"ד ניסן ה׳תשס״ד
נא להקטין המכתב בכדי להדפיס אותו
5.
il faut deuner le prix nobel de la mitol...
כ"ט אב ה׳תשס״ד
imah chmo
6.
bravo a la tgouva 1 et 5
כ"ט אב ה׳תשס״ד
ca se voit kil ya ke les francais ki le connaissent bien et ki comprennent vite!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.