מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תשס״ט 07.01.2009

500 נשים ביום העיון של נשי חב"ד בסניף בית שמש

באולמי 'פנינת תמר' בבית שמש המואר באורות פסיפס צבעוניים ומרהיבים, התכנסו מאות נשים ביום העיון של נשי חב"ד שנערך בעיר. המרצים שנשאו דברים מרתקים ומלאי תוכן, הצליחו להשרות שלווה ושקט ♦ ר' משה אבוטבול, ראש העיר החרדי החדש של בית שמש הגיע לברך את משתתפות הכנס ואת שלוחי חב"ד בעיר לסיפור המלא
500 נשים ביום העיון של נשי חב

בשעה 9:30 בדיוק, השעה שהוכרזה לפתיחת האירוע בטעימה של קפה ועוגה, כבר לא היה כיסא אחד פנוי. בשעה 10:00, השעה שהוכרזה לפתיחת התוכנית העשירה, שאכן נפתחה בזמן והייתה עשירה בהתאם לכל הציפיות, כבר הוזרמו לאולם 'פנינת תמר' המואר באורות פסיפס צבעוניים ומרהיבים, למעלה מ-150 כיסאות נוספים, מבית חב"ד, בתי כנסת ובתים פרטיים בבית שמש.

הנשים זרמו ומילאו את האולם עוד ועוד, אך המרצים שנשאו דברים מרתקים ומלאי תוכן, הצליחו להשרות שלווה ושקט למרות התנועה הבלתי פוסקת. יצוין צוות נשי חב"ד בסניף בית שמש ובראשו השליחות חני ויינר, חני ריבקין, מלכי אקוע וטובה קופצ'יק, שגילה תושייה רבה והמשיך לקבל את פני הבאות בסבר פנים מחייך, רגוע ואדיב. כאן המקום למסור גם התנצלות בפני הנשים שנתקלו באי נוחות מסויימת במהלך היום, בגלל כמות הנשים הגדולה מהצפוי, שהשתתפו.

באווירת 'הקהל' שכזו פתחה המנחה הגב' איילת ויינטרוב את היום שסיסמתו 'מכניסים את השמש לבית' והזמינה את שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד לקרוא מכתב של הרבי. הגב' זילברשטרום עודדה את הנשים לפעול בתוספת כוח בשנה מיוחדת זו, בקווים אותם הנחה הרבי את נשי ובנות חב"ד, במכתב תוכנית העבודה אותו כתב עבור הארגון בשנת תשי"ב. הגב' יעל עמית לימדה בשפה בהירה וקולחת ובליווי מצגת שיחה של הרבי לחג החנוכה, כשהמעשה הנלמד לפועל – להתאחד! להוסיף באחדות לאורו של חנוכה, הממזג הפכים.

הגב' דבורה איברט שוחחה על כוחה של האישה היהודייה בכלל ובשמיעה בפרט. גם אל מעמד 'הקהל' היו הנשים באות כדי לשמוע. את הכוח הזה יש לחזק דווקא השנה. הרבנית ברוריה אשכנזי שוחחה על נושא הצניעות תוך פירוט העבודה בנושא, באופן מעשי לעשר כוחות הנפש. דבריה באו על רקע קטע דרמה-הומור של מיכל לויטין, אשר השכילה לשזור בין השיטין הלכות, הנהגות ועובדות חשובות על הצניעות.

את דברי משפחת הולצברג הביאה הרבנית שולמית ירוסלבסקי, הדודה של רבקי הולצברג הי"ד, שריגשה את הקהל מאוד בדבריה. אחרון הנואמים היה הרב אלעזר קעניג מנצרת עלית שסיפר את סיפור נס חנוכה האישי שלו. בין לבין הופיעו בנות בית שמש במחול ובשירה. ר' משה אבוטבול, ראש העיר החרדי החדש של בית שמש הגיע לברך את משתתפות הכנס ואת שלוחי חב"ד בעיר. סביר להניח שהייתה זו אחת מהופעותיו הראשונות באירועי העיר, כראש עיר, נאחל לו ולשליחי הרבי במקום הצלחה בשיתוף פעולה לעשייה יהודית-חסידית.

היום ננעל בהחלטות טובות שקראו להתחזקות בנושאי 'הקהל', צניעות וציפייה למשיח צדקנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.