מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשס״ט 06.01.2009

סיום בקידושין ב'נחלה' בצל הגראדים

אמש נערכה בבית הכנסת המרכזי של "נחלה" סעודת סיום מסכת קידושין ללומדי השיעורים הקבועים בדף היומי. חברו יחדיו לומדי השיעורים הקבועים בבוקר ובערב. חיזוק מיוחד קיבלו השיעורים מהשתתפותו של הרב אברהם מנחם מענדל וכטר שציין בדבריו שהגיע להשתתף בסיום למרות עיסוקיו הרבים רק בשביל לחזק את השיעורים בדף היומי עקב דברי "הקירור" המגיעים לעיתים מדוברים שונים אודות ה"דף היומי" לסיפור המלא
סיום בקידושין ב'נחלה' בצל הגראדים
אמש נערכה בבית הכנסת המרכזי של "נחלה" סעודת סיום מסכת קידושין ללומדי השיעורים הקבועים בדף היומי. חברו יחדיו לומדי השיעורים הקבועים בבוקר ובערב. הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מרא דאתרא דנחלת הר חב"ד שהגיע אף הוא להשתתף בסיום, הזכיר את הסיום הראשון שעשה הרבי על מסכת קידושין עוד לפני תחילת הנשיאות ובו למד מתוך שינוי הלשונות של המשנה והברייתא על רמות שונות בהיתר להנות ולהתפרנס מלימוד התורה.

בסיום דבריו ברך הרב כי בזכות לימוד התורה עליה נאמר שהיא מצילה ומגנה יזכה עם ישראל לשבת בטח על אדמתו והקב"ה ישלח ברכת הצלחה רבה לחיילים הנלחמים בשעות אלו להגנת עם ישראל ויצילם מכל פגע.

חיזוק מיוחד קיבלו השיעורים מהשתתפותו של הרב אברהם מנחם מענדל וכטר שציין בדבריו שהגיע להשתתף בסיום למרות עיסוקיו הרבים רק בשביל לחזק את השיעורים בדף היומי עקב דברי "הקירור" המגיעים לעיתים מדוברים שונים אודות ה"דף היומי".

בין דבריו סיפר הרב ווכטר כי הוא בדק לעומקו את הסיפור הידוע המסופר על המשפיע החסיד הרה"ח פרץ ע"ה מוצ'קין בנושא לימוד הדף היומי, ומסקנתו היתה כי הדברים הוצאו מהקשרם, הרב מוצ'קין כלל לא הבין שכוונתו של הרבי היתה להביע חוסר שביעות רצון וכיוצ"ב מהשיעור בדף היומי, והראיה, שהשיעור בדף היומי אותו מסר הרב מוצ'קין (לכ-80 איש מדי יום!) לא הופסק !

כוונתו של הרבי – כפי שהבין אותה הרב מוצ'קין – היתה כי הוא כמשפיע צריך לכתוב בראש דבריו עובדות הקשורות להיותו משפיע ולא את השיעור בדף היומי.
הרב בצלאל מזרחי ערך את סיום המסכת והרב שאול בן שחר מסר שיחת הרבי בקידושין.

השיעורים המתקיימים מידי יום בבית הכנסת המרכזי: בבוקר : 6:15 (שיעור הנפתח בתניא היומי מפי הרב אברהם אבוש ברוק) ובערב בשעה 19:15.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.