מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשס״ט 05.01.2009

המתכון של הרבי להצלחה במלחמה ● מיוחד

עם כניסת השלב הקרקעי של המלחמה בעזה, הגבירו צעירי חב"ד את הפעילות לחיזוקם הרוחני של חיילי צה"ל והאזרחים שבעורף. הפעילות נעשית בהתאם למצוות הרבי במהלך מלחמת 'שלום הגליל' ♦ בשיחתו פירט הרבי מספר פעולות המיועדות לחיילים וכן פעולות לאזרחים אשר בעורף. לחיילים קרא הרבי להתחזק באמונה בקב"ה ולהכריז שפעילותם הצבאית נעשית בעזרתו של הקב"ה; להניח תפילין ולרשום כל חייל בספר-תורה כללי. לאזרחים קרא הרבי להוסיף במצוות הצדקה לזכותם של אנשי הצבא, מתוך אהבת ישראל, ולהתחזק גם במצוות הכלליות בעלות סגולה מיוחדת לשמירה הגנה והצלה על עם ישראל  לסיפור המלא
המתכון של הרבי להצלחה במלחמה ● מיוחד
"וראו על עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" (צילום: ברלה שיינר)

במהלך מלחמת 'שלום הגליל', כמו במלחמות אחרות, נשא הרבי מליובאוויטש דברי עידוד וחיזוק לחיילי צה"ל ולעם בישראל. בדבריו פירט הרבי פעולות לחיילים ולאזרחים, כדי לזכות בניצחון במלחמה.

פעולות לחיילים: 

הרבי מליובאוויטשהרבי אמר כי אנשי הצבא זכו להגן על ישובי בני ישראל מתוך מסירות נפש בגופם וקרא להם להמשיך במילוי תפקידם ושליחותם כדי להבטיח (בדרך הטבע) את ביטחונם ושלומם של בני ישראל ולסיים פעולה זו בשלמותה.

הרבי אמר כי "כאשר הולכים בכוחו של הקדוש-ברוך-הוא, ומקיימים הוראותיו .. עוזר הקב"ה שלא יצטרכו להשתמש בנשק בפועל ממש, כי עצם הידיעה שישנם כלי נשק תפיל אימה ופחד על הצד שכנגד, עד שיברחו על נפשם".

לפיכך, אמר הרבי: "יש להשתדל לחזק את הקשר של אנשי הצבא לכל עניני יהדות "ולכל לראש – ביטחון אמיתי ב"ה' אלוקי הצבאות", שהוא המנהיג של כל הצבאות, החל מ"צבאות השם", צבאו של הקב"ה, ובענייננו – "צבא הגנה לישראל", שזכו להגן על ישובי בני ישראל מתוך מסירות נפש ממש .. ובמיוחד על ידי קיום מצות תפילין, כדרשת חז"ל (מסכת ברכות ו,א) "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" – שזה הולך על התפילין שבראש".

הרבי הוסיף ואמר כי "על דרך זה ישנו עניין מיוחד הנפעל על ידי כתיבת אות בספר תורה לזכותו של כל אחד ואחד הנמצא ב"צבא הגנה לישראל" - מתקשר כל אחד ואחד מהם בקשר אמיתי ונצחי עם עוד 304.805 יהודים (כמספר האותיות שבספר תורה) וכאשר הצד שכנגד רואה (כי "מזלייהו חזי") שכל יהודי קשור והולך ביחד עם עוד 304.805 יהודים – הרי זה מטיל עליו אימה ופחד, ולא זו בלבד שאינו מתחיל במלחמה, אלא הוא בורח כל עוד נפשו בו".

הרבי הסביר כי "כאשר הולכים בכוחו של הקב"ה ומכריזים בכל הזדמנות שכל עניין נעשה "בעזר השם" ומניפים את הדגל של הקב"ה, בהתאם לאמור "בשם אלוקינו נדגול", כלומר, שמכריזים כי "ה' אלוקי הצבאות" הולך בראש, זוכים להתגשמות הפסוק "וראו על עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" ולכתוב "בדרך אחד יצאו אליך ובשעה דרכים ינוסו לפניך". את דבריו סיים הרבי בברכתו הקדושה שכל אחד מאנשי הצבא ימלא את תפקידו ושליחותו בתכלית השלמות, ויחזור לארצנו הקדושה בריא ושלם בנשמתו ובגופו".

פעולות לאזרחים:

במקביל לפעולות המיועדות לחיילים, פירט הרבי מספר פעולות שעל האזרחים לעשות לזכותם של חיילי צה"ל. הרבי ציין כי על מצוות הצדקה נאמר שהיא "שקולה כנגד כל המצוות". לפיכך, הסביר הרבי: "כדאי שכל אחד ואחת יוסיף במצוות הצדקה לזכותם של אנשי הצבא המגנים על ארץ הקודש, שכל זה יוסיף בהצלחת סיום פעולתם בתכלית השלמות".

הרבי ביקש שבעת נתינת הצדקה תהיה כוונת הנותן גם לזכותם של "אלו שבידם נתונה ההחלטה (על פי דרכי הטבע) כיצד להתנהג בשעות ובימים הקרובים – שיצליחו לכוון ולהחליט ולעשות בהתאם לרצונו של הקב"ה".

הרבי קרא לכל יהודי שיקיים את מצוות הצדקה מתוך אהבת ישראל ויוסיף גם בשאר המצוות הכלליות שהרבי מנה אותן כמצוות בעלות סגולה מיוחדת לשמירה, הגנה והצלה על עם ישראל: "חינוך, תורה, תפילין, מזוזה, בית מלא ספרים, כשרות האכילה והשתיה, טהרת המשפחה והדלקת נרות שבת וחג". דבריו המלאים של הרבי בעניין זה מודפסים בספר 'התוועדויות' (תשמ"ב כרך ג' עמוד 1744).

בהתאם למצוות הרבי, החלו חוליות של צעירי חב"ד בכל רחבי הארץ להקים דוכנים להנחת תפילין בכל רחבי הארץ ובפאתי עזה, וכן מזכים את הציבור במתן צדקה ורישום לספר התורה הכללי.

לרישום לספר התורה הכללי  - הקש כאן.
כמו-כן ניתן לתרום לצדקה - הקש כאן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.