מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשס״ט 04.01.2009

השלוחים בגבעת-זאב: "לא מעכלים את הבשורה הקשה"

שלוחי חב"ד בגבעת-זאב הרב חיים ורעייתו איילת בכר קיבלו בתדהמה, יחד עם כל תושבי המקום, את ההודעה על הריגת החייל סמ"ר דביר עמנואלוף, בן 22, המתגורר בגבעת-זאב ■ היכרותם של השלוחים בגבעת-זאב עם דביר הי"ד, מתחילה לפני שנים רבות, בעת היותו ילד ■ "הייתי מורה שלו. הוא היה ילד מאוד טוב, מצטיין, אחד מהשקטים בכיתה", מספרת ל-COL השליחה איילת בכר לסיפור המלא
השלוחים בגבעת-זאב:
אהב לשרת בצה"ל. החייל דביר עמנואלוף הי"ד. מימין: הרב בכר ● צילומים: COL ורויטרס
מאת כתב COL

שלוחי חב"ד בגבעת-זאב הרב חיים ורעייתו איילת בכר קיבלו בתדהמה, יחד עם כל תושבי המקום, את ההודעה על פטירת החייל סמ"ר דביר עמנואלוף, בן 22, המתגורר בגבעת-זאב. דביר נהרג בצפון רצועת עזה.

דביר נפגע הבוקר מנפילת פצצת מרגמה ליד כוח גולני. בתקרית נפצעו באורח קשה קצין וחייל ובסך הכל נפגעו כעשרים חיילים. זמן קצר לאחר-מכן, נפצע באורח אנוש חייל בהיתקלות עם מחבלים באזור ג'בליה. הוא פונה באמצעות מסוק לבית-הרפואה 'סורוקה' בבאר-שבע והובהל לחדר ניתוח.

היכרותם של השלוחים בגבעת-זאב עם דביר הי"ד, מתחיל לפני שנים רבות, בעת היותו ילד. "הייתי מורה שלו לטעמי המקרא", מספרת הערב ל-COL השליחה איילת בכר. "הוא היה ילד מאוד טוב, מצטיין, אחד מהשקטים בכיתה".

דביר היה מתפלל מידי שבת בבית-הכנסת המרוקאי "דרכי נועם", ששמו הוחלף לאחר מלחמת לבנון השניה ונקרא על-שם החייל אוריאל פרץ הי"ד.

"דביר השתייך לחבורת צעירים תוססת שאהבה לשרת בצה"ל", סיפר ל-COL השליח הרב חיים בכר. "כולם שם משרתים ביחידות מובחרות, כמו גולני וסיירת מטכ"ל. כל החבר'ה האלה תמיד אהבו להיות ביחד".

הרב בכר קיבל את ההודעה בשעת בוקר. "אני כל היום מסתובב ולא מצליח לעכל את הבשורה הקשה. דביר היה מגיע להתפלל הרבה פעמים בבית-חב"ד והיה משתתף לא-פעם בהתוועדויות שלנו".

לפני שנתיים, נפטר אביו של דביר ממחלה קשה. "ב'שבעה' ביקרתי את דביר ומשפחתו, וחיזקתי את רוחו", מספר הרב בכר.

הלוויתו צפוייה להיערך הערב בהר-המנוחות בירושלים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.