מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשס״ט 04.01.2009

'אוהלי תורה': הקדישו את ה' טבת לזכר הקדושים ● גלרייה

מוסדות החינוך 'אוהלי תורה' הקדישו את יום ה' טבת לזכר הקדושים גבריאל נח ורעייתו רבקה הולצברג הי"ד. התכניות החלו ביום רביעי בלילה עם סיום משניות בבית מדרש רייטפורט, והסתיים ביום שישי בבוקר עם בית הספר היסודי. סך הכל, השתתפו כל 1,600 תלמידי המוסד  לסיפור המלא
'אוהלי תורה': הקדישו את ה' טבת לזכר הקדושים ● גלרייה
(צילום: ברוך איזגווי עבור collive.com)

מוסדות החינוך 'אוהלי תורה' הקדישו את יום ה' טבת לזכר הקדושים גבריאל נח ורעייתו רבקה הולצברג הי"ד. הרב יוסף רוזנפלד מנכ"ל המוסדות דיבר עם המשפחות ועידכנם על התכניות הרבות וסיום המשניות המתקיימים לעילוי נשמתם.

התכניות החלו ביום רביעי בלילה עם סיום משניות בבית מדרש רייטפורט, והסתיים ביום שישי בבוקר עם בית הספר היסודי. סך הכל, השתתפו כל 1,600 תלמידי המוסד.

ראש הישיבה הרב ישראל פרידמן פתח במילים חמות את היום בבית המדרש והסביר כי חסידים הם גוף אחד. "כל חסיד ותמים בפרט צריך להוסיף חיות בתוך תפקידו, אם בשליחות, או לימוד תורה כבעל בית ובמיוחד תמימים". הרב נתן בלומעס אמר קדיש לאחר הסיום שנערך ע"י הת' יוסף טלזנר.

במתיבתא: הרב זושא וילהלם אירגן כינוס ביום חמישי בצהריים, נשאו דברים: הרב יוסי פלטיאל על ענין מסירת נפש לאור שיחות ק' של הרבי, הרב פינחס קארף דיבר על גבריאל כתלמיד, הגיס ר' שמואל שפילמן סיפר על החיים בשליחות והחוויות בבומביי בחנוכה. האחיין התמים מענדי לוינסון סיים משניות, והרב וילהלם הגיש תמונת מחזור מהמתיבתא למשפחה. האווירה היתה מיוחדת מכיוון שגבריאל למד במשך מספר שנים ב'זאל' הנוכחי בו התקיים האירוע.

ביסודי: ביום שישי כל מחלקות התלמוד תורה התכנסו לכינוס תורה, תפילה וצדקה. המנהל הרב הערשל לוסטיג פתח בקשר ההדוק של גבריאל ואוהלי תורה, ומה שנוכל ללמוד מהחיות שלו בלימוד, תפילה וענייני גאולה ומשיח ע"פ "והחי יתן אל לבו". בהמשך נאמר פרק תהילים לזכות תושבי אה"ק, ואת י"ב הפסוקים ומאמרי חז"ל. הרב חיים זקלאס שסייע לגבריאל בשליחות סיפר על אהבת ישראל שלו.

בגן הילדים: המורה פייגי ווינר–הרצל מנהלת הגנים כינסה את כל הילדים לפארבריינגען וראלי. הילדים אמרו את הפסוקים, אמרו 'לחיים' ושרו שירים. אחיותיו של גבריאל, הגב' לוינסון ושפילמן הצטרפו והודו למורה פייגי והישיבה על הקדשת היום לאירועים המיוחדים.

הרב שלום רוזנפלד המנהל האדמיניסטרטיבי הביע את תנחומי המוסדות למשפחה ואיחל להם שידעו רק שמחות. כינוס דומה התקיים בסניף איסט פלטבוש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.