מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשס״ט 30.12.2008

חנוכה מאיר ושמח במאריופול ● תמונות

פעילות חג החנוכה של הקהילה היהודית במריאופול בראשות השליחים הרב מנחם מענדל ואסתר כהן הקיפה את כלל האוכלוסיה היהודית בעיר תוך שימת דגש מיוחד בהבאת מצוות החג ושמחת חנוכה לכל אחד ואחת מתושבי העיר וכמובן לתלמידי וחניכי מוסדות החינוך  לסיפור המלא
חנוכה מאיר ושמח במאריופול ● תמונות

פעילות חג החנוכה של הקהילה היהודית במריאופול בראשות השליחים הרב מנחם מענדל ואסתר כהן הקיפה את כלל האוכלוסיה היהודית בעיר תוך שימת דגש מיוחד בהבאת מצוות החג ושמחת חנוכה לכל אחד ואחת מתושבי העיר וכמובן לתלמידי וחניכי מוסדות החינוך.

ערב נשים חגיגי נערך לחברות מועדון 'נחת' בניהולה של השליחה השליחה הגב' אסתי כהן ובעזרתן של בנות השלוחות חיה מושקא כהן וחיה מושקא גבאי בו נטלו חלק פעיל כחמישים נשים שהתכנסו למסיבת חג מעוטרת במוטיבי חג החנוכה, לצד כיבוד קל.  בפתח הערב הודלקה החנוכיה בברכה כשבסיום ההדלקה פצחו הנשים בשירי חנוכה מסורתיים ושמעו על נס החנוכה ומסר לחיי היום יום מלווים בדברי ברכה קצרים. בחלק האומנותי של הערב נערכה סדנת יצירת נרות משעוות דבורים עבודת יד למזכרת מערב מיוחד זה.

במוסדות החינוך של הקהילה הושקעו השנה אמצעים מיוחדים להמחשת מסרי חג החנוכה על כל מוטיביו כך למשל בגני הילדים 'אור אבנר' לאחר הכנות רבות הופיעו ילדי הגן במחזמר מיוחד בשיר ובריקוד כשלאחר מכן נהנו הילדים מתיאטרון בובות מרתק ומשעשע. ביום המסיבה הודו ההורים הנרגשים לגננות המסורות ולבנות השלוחות על ההופעה המרשימה.

תלמידי מועדון הצעירים 'כוכבים', נערך בפעם השלישית ברציפות חידון חג נושא פרסים לאחר ששננו את דברי ימי ישראל בתקופת החשמונאים ואת הלכות החנוכה בלימוד חווייתי מעניין ומרתק, בו בפגינו ידע רב מעמיק ורחב שנמשך להתוועדות חסידית מלווה בניגונים ובאמירת 'לחיים' מתוך שבת אחים גם יחד כשבסיומה צפו בווידאו מלא תוכן וגעגונים מסדרת 'תורת חיים'.

פעילות חג החנוכה בקרב יהודי העיר הגיעה לשיאה בהדלקת חנוכית ענק בכיכר לנין בעיר, בטקס רב רושם  שכלל דברי ברכה, מופע מוזיקאלי, זיקוקים וכיבוד והכל ברחובה של עיר ובקור מקפיא של -15 מעלות כשמסביב הכל עטוף בשלג לבן.

הטקס החגיגי נפתח בהדלקת החנוכיה בברכה לקול נגינת הקהל בשירי חנוכה מסורתיים כשלאחר מכו נשא דברי ברכה סגן ראש העיר מר אלכסנדר ואסיליביץ דאוידנקו שהביא את ברכת העירייה לקהל. רב העיר הרב מנחם מענדל כהן עמד בדבריו על מהותו של חג החנוכה ומסר לכל יהודי להתנהג באופן של מוסיף והולך באור - בעשיה חיובית ובמעשים טובים. כאן הזכיר הקב כהן את שלוחי הרבי הקדושים במומביי שנרצחו על קידוש ה'  הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד שהיוו דוגמא של נר להאיר ליהודים ושמשו אור לגויים במדינת הודו.

בחלק האומנותי הופיעו  תלמידי בית הספר 'אור אבנר' שהציגו בחן ובכישרון רב את סיפור נצחון המכבים על היוונים והמתייונים. בהמשך נהנה הקהל משירתו של זמר האופרה מדונייצק אנאטולי יוחנוב ששימח את הקהל בשירים יהודיים שמחים כשה'לחיים' נמזג לכל משתתף עם כיבוד סופגניות כשלסיום הוארו שמי מריאופול במטח זיקוקי דינור לכבוד חג האורים ולקול תשואת הקהל כשברקע מתנגנים שירי חג עליזים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.