מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשס״ט 30.12.2008

מלון 'האייט' בקייב הואר בחג החנוכה

בטבורה של בירת אוקראינה קייב שוכן מלון 'האייט ריג'נסי' המפואר ביותר במדינה. מלון שקולט בתוכו בכל ימי השנה אורחים רמי מעלה הכולל נשיאים ואנשי עסקים בכירים מאוד מכל רחבי תבל ♦ איגוד הקהילות פנתה לשלוחי הרבי באוקראינה לנצל את ימי החנוכה בכדי לערוך טקסי הדלקה עם ידידים ותומכים בתוככי המלון ♦ שלוחים רבים נענו להצעה המפתה, ר' רפאל ראטמאן וזוגתו דבורה, נתנו את חסותם המלאה על כל הפעילות במלון  לסיפור המלא
מלון 'האייט' בקייב הואר בחג החנוכה
בטבורה של בירת אוקראינה קייב שוכן מלון 'האייט ריג'נסי' המפואר ביותר במדינה. מלון שקולט בתוכו בכל ימי השנה אורחים רמי מעלה הכולל נשיאים ואנשי עסקים בכירים מאוד מכל רחבי תבל.

ביוזמת איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה בנשיאותו של ר' לוי לבייב ובהנהלתו של הרב מאיר סטמבלר, הוחלט להציב חנוכייה בכדי להעמיק את פרסום הנס במימדים גדולים ורחבים יותר.

הפניה נעשתה לר' רפאל (פולי) ראטמאן חסיד חב"ד ואיש עסקים בכיר בקייב, שמכיר אישית את מנהלי המלון ולו קשרים חמים עימם.

התוצאה לא איחרה לבוא, בתוך שבוע ניתנו כל האישורים וחנוכייה מפוארת קישטה את לובי המלון, במקום בולט שמושך את תשומת הלב של כל מבקר.

איגוד הקהילות פנתה לשלוחי הרבי באוקראינה לנצל את ימי החנוכה בכדי לערוך טקסי הדלקה עם ידידים ותומכים בתוככי המלון. שלוחים רבים נענו להצעה המפתה, ר' רפאל ראטמאן וזוגתו דבורה, נתנו את חסותם המלאה על כל הפעילות במלון, כולל הכנת לביבות וסופגניות מסוגים שונים ושאר מעדני החג, מתאימים לאורחים החשובים והווי המלון. הנהלת המלון מצידה הקצתה אולם מיוחד לעריכת האירועים והמסיבות שנערכו ברוב פאר והדר.

כל יום מימות חג החנוכה נערך טקס הדלקה המקודשת לערי אוקראינה השונים, בלטו במיוחד עיר ז'יטומיר בראשות השליח הרב שלמה וילהלם ואורחיו, יום שהוקדש לקהילת דנייפרופטרובסק ומנהיגיה, קהילת צ'רקאסי בראשות השליח הרב דוב אקסלרוד ותומכיו ועוד.

גולת הכותרת הייתה כמובן חגיגת הדלקת הנר השמיני בתוככי המלון, אליה הוזמנו שגרירים שנענו בשמחה להשתתף באירוע המיוחד.

הרב מאיר סטמבלר ושותפו ר' רפאל ראטמאן החליטו לייחד את האירוע לקדושי בומביי שחל בדיוק 'השלושים' בשבוע זה.

'התרוממות הרוח והשפעת נר החנוכה לאומות העולם הורגשה היטיב' אומר ר' פולי. נרות החנוכה הודלקו ע"י תומכי חב"ד באוקראינה, בצירוף שגרירי מדינות העולם, אנשי עסקים ושלוחים בראשות: מר ג'יימס פטיט סגן שגריר ארה"ב בקייב, מר ג'ונתן נייט קונסול בריטניה בקייב, גב' זינה קליי קלייטמן שגרירת ישראל בקייב. נציג ה – UN באוקראינה מר פרנסיס אודונל. והשלוחים: הרב מאיר סטמבלר – מנכ"ל איגוד הקהילות, הרב שלמה וילהלם – רבה הראשי של זי'טומיר ומערב אוקראינה.

ר' מאיר סטמבלר מציין: כי הועבר הנר לכל תומך ע"י השגריר הממנה אותו להדלקת המנורה, הדלקת השמש נעשתה ע"י כל השגרירים יחדיו, ובכך הואר העולם באור חג החנוכה. במהלך האירוע הודלקו ע"י המשתתפים נרות זיכרון לנשמות הקודשים כשהרב וילהלם נשא תפילה מיוחדת לשלום השלוחים.

שגרירי העולם עלו בזה אחר זה וחילקו שבחים לפעילות חב"ד בעולם, בהתרגשות ניכרת דיברו על האירוע הטראגי בבומביי והשפעת היהודים בתבל בראשות שלוחי הרבי.

אורחים שנקלעו לאירוע לא יכלו להישאר אדישים למראה המיוחד, והצטרפו בשמחה לחוגגים. כמה יהודים מרחבי המדינה ששהו במקרה במלון החליטו להרחיב את תרומתם למוסדות היהודיים בעירם ולהתחזק בשמירת תורה ומצוות.

לאור ההצלחה בחג החנוכה והפניות הרבות, מבטיח ר' פולי בשיתוף איגוד הקהילות על הרחבת הפעילות בתוככי המלון גם בחגים הבאים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.