מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשס״ט 30.12.2008

אור החנוכה בכיכר האופרה בהנובר

בטקס הדלקת נר שמיני של חנוכה שאורגן ע"י השלוחים הרב בנימין ושטערנא וולף בשיתוף הקהילה היהודית בעיר, השתתפו ראש עירית הנובר מר שטפן וייל, סגניתו, הגב' אינגריד לנגה. סגנית נשיא מחוז הנובר הגב' דוריס קלאוונדה, נשיא הקהילה היהודית בהאנובר מר מיכאל פורסט, ולמעלה מ-800 איש שהתאספו לחגוג את חג החנוכה בפעם השלישית בפומבי בכיכר האופרה שהיא הכיכר המרכזית והיוקרתית בעיר  לתמונות
אור החנוכה בכיכר האופרה בהנובר
למרות הקור העז, למעלה מ-800 השתתפו בהדלקת נר שמיני של חנוכה בכיכר האופרה בעיר הנובר שבגרמניה.

בטקס הדלקת נר שמיני של חנוכה שאורגן ע"י השלוחים הרב בנימין ושטערנא וולף בשיתוף הקהילה היהודית בעיר, השתתפו ראש עירית הנובר מר שטפן וייל, סגניתו, הגב' אינגריד לנגה. סגנית נשיא מחוז הנובר הגב' דוריס קלאוונדה, נשיא הקהילה היהודית בהאנובר מר מיכאל פורסט, ולמעלה מ-800 איש שהתאספו לחגוג את חג החנוכה בפעם השלישית בפומבי בכיכר האופרה שהיא הכיכר המרכזית והיוקרתית בעיר.

את טכס הדלקת המנורה הנחתה סגנית ראש העיר הכריזמטית מטעם מפלגת הירוקים הגב' אינגריד לנגה. הגב' לנגה, תומכת ישראל ידועה בעיר, סיפרה לקהל על רגשותיה כאחת שהיתה ילדה בגרמניה בזמן השואה ועל שמחתה הרבה להנחות אירוע יהודי שכזה. "ברגע שהרב וולף ביקש ממני להנחות את טכס הדלקת נרות חנוכה, התרגשתי ושמחתי, ומיד הבעתי את הסכמתי, אמרה. 100 מטר לשמאלנו עומדת האנדרטה לזכר יהודי הנובר שנספו בשואה, ואנחנו עכשיו חוגגים ורואים את העתיד של היהדות בהנובר". לאחר שסיפרה לקהל בקצרה את סיפור החנוכה, הזמינה את ראש העיר לשאת דברים. ראש העיר בירך את המשתתפים והתייחס בדבריו למצב בישראל, והשווה בין מלחמת המכבים נגד הכובש היווני לפני 2000 שנה, לבין מלחמת ההגנה שמוביל צה"ל נגד כחות הטרור בעזה. "כולנו עומדים מאוחדים ותומכים, ומקוים לסיום מושלם של המערכה הזו", הדגיש ראש העיר הוא התייחס בהומור למזג האויר הקר: "לפני שנתיים השתתפתי יחד אתכם בהדלקת נרות חנוכה, וירד גשם סוחף, היום רק קר. זה כבר התקדמות..."

נשיא הקהילה היהודית בהנובר, מר פורסט, ביקש בדבריו בפומבי מראש העיר אישור להציב את החנוכיה בכיכר האופרה שהיא הכיכר המרכזית בעיר למשך כל ימי החנוכה.

לאחר מכן עלו הרב וולף וראש העיר על המנוף. ממרומי 6 מטר בירך הרב וולף והדליק את 8 האבוקות במנורה, כשראש העיר מדליק את השמש במרכז המנורה לקול מחיאות כפיים מהקהל.

את החלק האומנותי בארוע נתן מנהל המרכז האירופי למוזיקה יהודית בהאנובר, פרופ' אנדור איז'אק, שהינו אישיות מפורסמת ומוערכת בתחום המוזיקה בגרמניה. הפרופ' איז'אק שר עם הקהל את שיר 'מעוז צור ישועתי'. ולאחר מכן לימד את הקהל ושר עמם בצוותא את השיר של 'אני מאמין' במנגינה המסורתית.

למרות שמד הטרמומטר הראה על מינוס 3 מעלות צלסיוס, נשאר הקהל בסיום הארוע לרקוד ולשיר לצלילי מוזיקה חסידית עליזה. סייעו רבות בהכנת ובמהלך הארוע, הבנות השליחות להנובר נחמה מלכה והדס ג'ורי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.