מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשס״ט 28.12.2008

ההדלקה בוושינגטון מככבת

מלבד הסיקור העולמי שקיבלה ההדלקה בוושינגטון, גם כלי-התקשורת הישראלים גילו עניין בהדלקה היוקרתית שארגן הרב לוי שם-טוב מוושינגטון. בסוף-השבוע פורסמה כתבה של ישראל ברדוגו ב-ynet וכתבה נוספת פורסמה ב"ידיעות אמריקה", שם הוקדש השער להדלקה לקריאה
ההדלקה בוושינגטון מככבת
מאת ישראל ברדוגו

לוושינגטון הגעתי ברכבת מפילדלפיה, זה אגב בדיוק המסלול שיעשה ברק אובמה בעוד חודש טרם כניסתו לבית הלבן. אצל אובמה, אם שאלתם מדובר בטרחנות נשיאותית שהוא יאלץ לעבור בשם המסורת, ואצלי בקטע תעבורתי גרידא עם ערך מוסף של 83 דולר. אבל מה שחשוב באמת הוא שהגעתי לוושינגטון. האחרונה לבשה חג, ואני את עצמי מצאתי עומד בחצר הבית הלבן שעה בדיוק לפני הדלקת הנרות - המסורתית אולי עוד יותר מהקטע עם הרכבת והנשיא.

אני עומד ובוהה בחנוכיית ענק שהקים שם רק אמש שליח חב"ד לוושינגטון הרב לוי שמטוב. השמיים היו מבטיחים בדיוק כמו שאיחלתי לעצמי. את עשרות הפעמים שנאלצתי לגולל את קורות חיי בפני מאבטחים ושאר הרי אדם נחסוך ממכם, אתם לא צריכים לגלות חמלה בנושא.

30 שנה חלפו מאז שבדיוק במקום הזה עמד ג'ימי קרטר נשיא ארצות הברית דאז, הדליק את הנרות והבטיח ליהודים רק אור וברכה. מאז החב"דניקים עושים כאן הכל כדי שכל וושינגטון תדע שחנוכה היום.

הקהל כבר כאן, סטודנטים יהודים מכל היבשת הגיעו לעשות מצווה ולהשתתף בהדלקה. המוזיקה כבר כאן, ובין הנוכחים מסתובבים חיילים מחופשים עם מבט מאיים וחניתות פלסטיק. הכל כל כך יפה כשלבמה עולה ג'וש בולטון ראש לשכתו של הנשיא בוש. הוא עושה פולו אפ אמריקני לכל דבר יהודי טוב שקרה במשכן בשנים האחרונות ונסחף בהתלהבות היהודית וכשהוא מדבר על כך שבתקופתו אפילו הכשירו למהדרין את המטבח הנשיאותי, הקהל לא שומר על שלוות נפשו וקם להריע בתשואות.

למנוף ההדלקה עולה יחד עם בולטון והרב שם טוב, גם הרב נחמן הולצברג אביו של גבי הולצברג הי"ד שנרצח במתקפת הטרור במומבאי. על המנוף הם עולים ובגובה עשרות מטרים הם מגששים עם הלפיד כשהדרדקים מלמטה דואגים לכוון את התנועה באויר. ואז כשהנר נדלק, בקהל עובר החשמל, ואת הפיקוד על שירי החנוכה לוקחים להקת צבא ארצות הברית שבאו בהרכב נרחב לעשות מוזיקה ובעיקר כבוד.

אחרי השירים ההדלקה והריקודים על הבמה, עברו ההמונים לדוכנים שהציעו סופגניה פלוס ריבה. לאלו שחיפשו ריגוש קולינרי הייתה אופציה לבחור בלטקעס בטעם לביבה, משהו שהמקומיים לא יכולים לוותר עליו, והרב שמטוב יודע את זה לכן הוא דואג לשלוח ארגז גם ליושבי הבית הלבן פנימה.

בשיחה עם ynet מספר הרב שמטוב על אהבה גדולה של הרבי מלובאויטש לכל יהודי ובכל מקום בעולם. את השנים הרבות שהוא יושב בוושינגטון הוא מכניס לשורה אחת "התפקיד שלנו הוא להגיע לכל יהודי, להאיר אותו בהרבה אור, את הניצוץ היהודי שחווי בכל אדם ולא יכבה לעולם". מייד אחרי ארוע הטרור במומביי שזיעזע את חסידות חב"ד כולה הבטיח הרב שם טוב לעצמו ולרבי למנף את הפעילות ביתר שאת, 'יתר שאת' זה מטבע לשון שטבע הרבי מלובאויטש בחסידו, משל אומר להם לא לשקוט על שמריהם. מה שמביא את החב"דניק בכל מקום בעולם להוסיף באור. בהרבה אור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.