מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשס״ט 27.12.2008

שמואלי בפנייה נרגשת לרב וולפא

"במהלך השידור ברדיו "קול חי" התחייבת לא לרוץ לכנסת אם תימַצא מפלגה ימנית שתתחייב לא לתמוך בממשלה שתדבר על מסירת שטחים לגורם זר ■ אולם החל מיום חמישי התברר שגם ח"כ אורי אריאל סבר כמוך לגבי "הבית היהודי", והוא ויתר על המקום השלישי במפלגה זו לטובת הקמה מחדש של "האיחוד הלאומי" ■ על בסיס התחייבותך הציבורית הנ"ל, זכותנו לדרוש ממך שלא תפלג את הימין האמיתי" ■ בקהילות חב"ד אומרים כי הליכה נפרדת לא תיסלח  למכתב
שמואלי בפנייה נרגשת לרב וולפא
וולפא (מימין) ושמואלי על רקע בניין הכנסת בירושלים ● צילומי ארכיון: COL

בבתי כנסת חב"ד הופצה לקראת השבת קריאה נרגשת של מר שמואל שמואלי, יו"ר תנועת "ארץ-ישראל שלנו", שבה הוא קורא לרב וולפא לבטל את ההליכה הנפרדת של מפלגתו לבחירות הקרובות. בקהילות חב"ד זכתה הקריאה להד רחב, והובעה מורת רוח רבה מהתעקשותו של הרב וולפא לרוץ בנפרד.

רבים מתומכיו אמרו שאם אכן יעשה זאת, זו תהיה פעולה שלא תיסלח, כי אין שום היגיון בפילוג, כשאר יש מפלגה קיימת שנפרדה מהגורמים הרופסים ונאבקת למען עמדות קשוחות וברורות בנושא ארץ ישראל.

"שום הסבר לא יוכל להתקבל למהלך שגוי והרה אסון כזה", אמרו בקהילות חב"ד. "הרב וולפא חייב לשים בצד את השיקולים האישיים ולהסיר את הריצה הנפרדת של מפלגתו, לטובת המאבק על ארץ ישראל".

מכתבו של שמואלי, יו"ר תנועת "ארץ-ישראל שלנו"

במהלך השידור ברדיו "קול חי" השבוע התחייבת לא לרוץ לכנסת אם תימַצא מפלגה ימנית שתתחייב לא לתמוך בממשלה שתדבר על מסירת שטחים לגורם זר.

בשידור זה אף הודעת, כי פנית מספר פעמים באופן אישי ובמסר ציבורי (בערוץ 7) לח"כ פרופ' אריה אלדד, להגיע עמו להסדר על ריצה משותפת לכנסת במסגרת כלשהי – אולם הוא דחה את פנייתך עד ליום ראשון, מחרתיים (שידור זה פורסם גם באתרי האינטרנט החב"דיים).

לפיכך, וכיוון שמפלגת "הבית היהודי" הורידה את דגל ארץ ישראל לחצי התורן, טענת כי אין לך מנוס אלא לרוץ לכנסת, כמפלגה דתית-ימנית.

מהפך משמעותי בימין

אולם החל מיום חמישי התברר שגם ח"כ אורי אריאל סבר כמוך לגבי "הבית היהודי", והוא וויתר על המקום השלישי במפלגה זו לטובת הקמה מחדש של "האיחוד הלאומי" עם ח"כים דתיים נוספים (כפי שצפינו מראש בעלון י"ט כסלו - "יום הפקודה שלנו").

סביר להניח, שמפלגת "האיחוד הלאומי", במנותק מהמפד"ל ז"ל או במנותק מ"מפד"ל ב'" – "הבית היהודי" – תשמור אמונים לארץ ישראל, כדבעי.

על בסיס התחייבותך הציבורית הנ"ל, זכותנו לדרוש ממך, איפוא, שלא תפלג את הימין האמיתי באופן שמימין ל"הבית היהודי" יקומו שתי מפלגות זהות: "האיחוד הלאומי" (מפלגה מוכחת וקיימת שנים רבות) ו"ארץ ישראל שלנו" – שזה עתה נרשמה כמפלגה, בראשותך.

בכבוד רב,

שמואל שמואלי,
יו"ר תנועת ארץ ישראל שלנו ונציג הרבי
מליובאוויטש לענייני ארץ ישראל שלנו משנת תשנ"א

נ.ב.
ביום ה' בלילה לאחר הודעת ח"כ אורי אריאל על פרישתו מ"הבית היהודי", התברר בשיחותינו הטלפוניות, שבניגוד לעורך העיתון ארץ ישראל שלנו, מר שי גפן, ובניגוד לר' ברוך מרזל שרץ אתך יחדיו, אתה מתעקש שלא להתייחס למאמצי תיווך ביניכם לבין "האיחוד הלאומי" לריצה משותפת, שעד היום היו עקרים.

דווקא ברוך מרזל הודיע לנו שהוא מוכן להתפשר מאוד למען חזית ימנית אמיתית משותפת עם "האיחוד הלאומי", וזאת כדי למנוע את הסכנה, שבשל הפיצול בימין האמיתי, אף אחד מהמפלגות הללו לא יעבור את אחוז החסימה, והנציגות הימנית תימחק כליל מהמפה הפוליטית בכנסת ה- 18.

בנסיבות אלה אנו קוראים בדחיפות לציבור אנ"ש ולכל מי שארץ ישראל שלנו יקרה לו – להפעיל את כל כוח השפעתו כדי למנוע את הביזיון הזה בעוד מועד, שדווקא רב חב"די חשוב, שרוממות "ארץ ישראל שלנו" בגרונו, עלול במעשיו לפגוע בעתידה, ויציג רשימת מועמדיו לכנסת ביום ראשון הקרוב, מבלי לעשות כל מאמץ כן לאחדות כזו או אחרת, עכשיו, בעוד מועד, עם "האיחוד הלאומי" החדש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.