מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשס״ט 24.12.2008

אלפים בהדלקת נר שלישי בחנוכייה הגדולה בתבל

להדלקת נר שלישי בחנוכייה הגדולה בעולם, המוצבת במנהטן, השתתפו אלפי אנשים ■במנוף האמצעי שנתרם על-ידי חברת החשמל הגדולה קון עדיסון הועלו הסנטור היהודי בוושינגטון טשרלס שומער יחד עם הרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית  לסיפור המלא
אלפים בהדלקת נר שלישי בחנוכייה הגדולה בתבל
מאת כתב COL

מדי ערב מתאסף קהל גדול להשתתף בהדלקת המנורה הגדולה בעולם. "להשתתף בהדלקת המנורה היא להיות חלק מהסטוריה", אמר יהודי גאה. גם לנר השלישי הגיע קהל גדול שרצה להיות חלק "מהנוף".

כזכור, קהל של אלפים התאסף לראות הדלקת הנר הראשון של המנורה הגדולה בתבל ברחוב החמישי במנהטן. במנוף האמצעי שנתרם על-ידי חברת החשמל הגדולה קון עדיסון הועלו הסנטור היהודי בוושינגטון טשרלס שומער יחד עם הרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית. במנוף השני עלה שלדון סילבר, מנהיג בית במחוקקים של מדינת ניו-יורק.

בנאומו ממרומי המנורה אמר הרב בוטמאן שהמנורה הזאת יחד עם כל המנורות מוקדשות השנה לזכרם של קדושי טרור במומביי. "בשנה שעברה הם הדליקו המנורות בעצמם, השנה כשהם לא מדליקים המנורה בעצמם בגשמיות, אנו, כל בית ישראל, נדליק את המנורה בשבילם", אמר הרב בוטמאן.

הרב בוטמאן הזכיר את הפסוק "נר ה' נשמת אדם" והסביר שזה שייך לזמננו אנו. "נר ה'" הנר של חנוכה שצוונו ה', קשור עם "נשמת אדם" הנשמות של הקדושים של טרור מומביי".

הסנטור שומער הודה על הכבוד הגדול והוסיף שכולנו מזועזעים ממה שקרה במומביי, וכולנו מודים לרבי ולחב"ד על עבודתם הנפלאה בכל העולם כולו, ושזה "חג הניסים" וכשם שראינו ניסים בעבר גם נראה ניסים כעת ועם ישראל יחי' על אדמתו בשלום מבלי שום מונע ומעכב.

מנהיג בית המחוקקים במדינת ניו-יורק דיבר על המעצמה הגדולה של חב"ד בכל העולם כולו, שכאן ראו את זה במוחש ממש ושכל העולם מסכים ששיש רק דרך אחת והיא דרך חב"ד להמשיך ובאופן עוד יותר גדול וחזק. "אנו צריכים לעשות מה שהרב בוטמאן אומר להדליק את המנורה הזאת וכל המנורות בעולם לזכרם של אלו שמסרו נפשם במומביי".

למשתתפים חולקו נרות חנוכה, לילדים חולקו סביבונים, ושקיות של "דמי חנוכה" עשויים משוקולד. "זו באמת חוי' גדולה לילדי" אמרה אם מאושרת אחרי שבניה קיבלו דמי החנוכה. "יהיה להם חנוכה מתוק".

כלי התקשורת המודפסת והאלקטרונית סיקרו את המנורה הגדולה העולם והביאו את מסר המנורה לכל מקום נידח בעולם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.