מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשס״ט 24.12.2008

הוראות הרבי ל"ניטל"

הלילה (רביעי) יחול ליל 'ניטל', ו-COL מפרסם את הוראות הרבי בקשר ליום זה מתוך לוח אגודת-חסידי-חב"ד בארה"ק ♦  כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע ביאר הטעם שלא לומדים תורה בערב זה, שהוא "כדי שלא להוסיף חיות" [ב'אותו האיש', שהוא זמן לידתו, ובההולכים בשיטתו עתה] ♦  פעם אמר: "אינני מחבב את המתמידים ששמונה שעות אלו נוגעות בנפשם". והוא רק עד חצות לילה (באזור המרכז: 23:40). לדעת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו צריך להיות המנהג בכל מדינה לפי ליל אידם של רוב הגויים (הנוצרים) להוראות הרבי
הוראות הרבי ל

 ידוע דברי כ"ק מורי וחמי אדמו"ר ש"נוהגים שלא ללמוד בניטל" (עד חצות לילה), והטעם, כפי ששמע מאביו הרבי נ"ע, "כדי שלא להוסיף חיות" (באתו האיש ובהולכים בשיטתו עתה). (ש"פ וישב תש"נ)

 הרבי נ"ע נהג "לשחק" "שאח", או לעמוד בשעת מעשה והציע איך לשחק, ויש לומר שבכך הורה הרבי נ"ע לימוד והוראה, שאפילו בזמן תחתון ביותר שלא ניתן לברר באופן ישר על ידי לימוד התורה – ינצלו אותו עם תועלת על ידי משחק שיש בו חכמה. (ש"פ וישב תש"נ)

 יש לנצל הזמן של "ניטל" לא להיות בטל חס ושלום, אלא לתועלת, ובפרט להוסיף בעניני חוכמה, או בהוספת צדקה וחסד, או בהנהגת הבית וכיוצא בזה. גם יכול לצייר לעצמו את דמות פני קודשו של הרבי נ"ע, שזה מוסיף באהבה ויראה. (ש"פ וישב תש"נ)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.