מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשס״ט 24.12.2008

בבירת הקרפאטים נקמו בטרור ● תמונות

גם באוז'גאראד שבקרפאטים התאספו אמש מאות מיהודי העיר ומונקאטש שכנתה להדלקה המרכזית ע"י ובארגון השליח ורבה הראשי של המחוז, הרב מנחם מענדל ורעייתו חי' מוסיא טייכמן ♦ הקהל הנכבד נעמד על רגליו לרגע של נקמה מאירה ע"י הדלקת נר, כאשר השליח מבקש מכל אחד מהנוכחים להבטיח שיקבל ע"ע בל"נ מעשה טוב לע"נ הנרצחים הקדושים - להדליק נרות בכל ערב מימי החנוכה ואילו מהנשים להבטיח נאנמנה שיקבלו ע"ע בל"נ להדליק נר של ש"ק לסיפור המלא
בבירת הקרפאטים נקמו בטרור ● תמונות

גם באוז'גאראד שבקרפאטים התאספו אמש מאות מיהודי העיר ומונקאטש שכנתה להדלקה המרכזית ע"י ובארגון השליח ורבה הראשי של המחוז, הרב מנחם מענדל ורעייתו חי' מוסיא טייכמן.

   הרב טייכמן ביקש מהקהל הק' לנקום בטרור ע"י הוספת אור והכריז על "רגע של שתיקה" - הדלקת נר והתייחדות עם הנרצחים – ובראשם השלוחים הרב גבריאל ורעייתו רבקה הי"ד הולצבערג – בטרור הרצחני במומבאי שבהודו.

הקהל הנכבד נעמד על רגליו בכובד ראש לרגע של נקמה מאירה ע"י הדלקת נר, כאשר השליח מבקש מכל אחד מהנוכחים להבטיח שיקבל ע"ע בל"נ מעשה טוב לע"נ הנרצחים הקדושים - להדליק נרות בכל ערב מימי החנוכה ואילו מהנשים להבטיח נאנמנה שיקבלו ע"ע בל"נ להדליק נר של ש"ק.

בשם השלטון הביע נציגם את ברכתו לחג החנוכה ואילו בהדלקת השמש כובד ידיד מש' טייכמן, סמנכ"ל חברת הבני'ה הישראלית בעיר – מר גלעד שי' אורן.
    
איש לא נשאר אדיש במעמד המרגש בפרט כאשר מיד לאחר הדלקת הנר השני הושמע ברקע האולם הניגון  החב"די – "הנרות הללו" המפורסם.

לאחמ"כ, את מקומם של הרגעים הרציניים תפסו שעה וחצי של שמחה פורצת גדר ע"י התזמורת היהודית מעיר טשערנאוויץ' – "אידישע נשמה".

השלוחים העניקו לכל משתתף ערכה מכובדת של חנוכי'ה, גליון מחוזי "גוט שבת" ועוד וללא ספק שהאירוע המרגש באוז'גאראד שבקרפאטים אשר סימל יותר מכל את ה"וגילו ברעדה" ישאיר את חותמו לאורך זמן בקרב יהודי המחוז.

מיד לאחר הקונצערט הועברה החנוכי'ה הגדולה אחר כבוד ע"י הגשר המפורסם בכיכר העיר מעל נהר "אוז'" הזועק גם הוא "פרסומי ניסא". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.