מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשס״ט 23.12.2008

אוסטרליה: הדליקו נר בפרלמנט של מדינת ויקטוריה

בית חב"ד הפועל במרכז העסקים במלבורן והמנוהל על ידי הרב חיים הרצוג ערכו מסיבת חנוכה והדלקת נר שני, בהשתתפות ראש ממשלת ויקטוריה ומנהיג האופזיציה מר ברומבי ■ "אני שמח לחגוג כאן את חג החנוכה שמסמל אור וחירות עם היהודים", אמר. באירוע השתתפו הרבה אנשי עסקים ופוליטיקאים ויהודים מהאזור לתמונות  
אוסטרליה: הדליקו נר בפרלמנט של מדינת ויקטוריה
(צילום: זליג שאול)
בית חב"ד הפועל במרכז העסקים במלבורן והמנוהל על ידי הרב חיים הרצוג ערכו מסיבת חנוכה והדלקת נר שני, בהשתתפות ראש ממשלת ויקטוריה ומנהיג האופזיציה.

המנחה הרב מאיר שלמה קלובגאנט פתח את המסיבה והסביר שעצם הדבר שאפשר להדליק נרות בפרלמנט מראה על נכונות הממשלה לעזור ליהודים לשמור על אמונתם.

הרב הרצוג הסביר את מהות חג החנוכה שתפקידו להאיר את החושך של העולם ובפרט אחרי המעשה הנפשע במומבי צריכים להאיר את העולם ושלא ישאר מקום אחד חשוך בעולם.

ראש ממשלת ויקטוריה מר ברומבי אמר שבכל אוסטרליה מדינת ויקטוריה היא הכי סובלנית לכל הדתות ובפרט לדת היהודית ואין פה אנטישמיות כמו בשאר מקומות בעולם, ובפרט אחרי המאורע המחריד במומבי אפשר לראות במעלת המקוום. "אני שמח לחגוג כאן את חג החנוכה שמסמל אור וחירות עם היהודים", אמר.

ראש האופוזיציה דיבר על הנר הקטן שלכאורה מאוד קל להדליקו אבל יש מאחוריו סיפור על הניצחון ועל החגיגות שחוגגים יותר מאלפים שנה. "פרלמנט זה הוקם במיוחד לכל הדתות שיהיה חופש לכל אומה לשמור על דתה", אמר.

הרב חיים צבי גרונר אמר שחג החנוכה מורה על אחדות וכאן אנו ראוים ששני המנהיגים הם באחדות בנוגע ליהודים. הוא הסביר את שבע מצוות בני נח בארוכה.

הרב הרצוג הדליק את החנוכיה והחזן יחזקאל בראון שר הנרות הללו ומעוז צור ישועתי.

באירוע השתתפו אנשי עסקים ופוליטיקאים יהודים רבים מהאיזור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.