מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשס״ט 21.12.2008

המנורה הגדולה בעולם תודלק לזכרם של הקדושים

המנורה הגדולה בעולם, המוצבת בשדרה החמישית במנהטן, תודלק השנה לזכרם של הקדושים ממומביי ■ המנורה זכתה לעמוד בפורמט קטן על שולחנו של הרבי והרבי אישר את תבניתה ■ המנורה נדלקת בשמן פתילה ואש ומברכים עליה בשם ומלכות  לסיפור המלא
המנורה הגדולה בעולם תודלק לזכרם של הקדושים
(צילום ארכיון: מנדי לואיס, COL)
מאת כתב COL בניו-יורק

הסנטור היהודי טשרלס שומער, ידליק את הנר הראשון, וראש-העיר ניו-יורק מייקל בלומברג ידליק את הנר השני יחד עם הרב שמואל בוטמאן.

המנורה עוצבה על-ידי האמן היהודי העולמי יעקב אגם. המנורה, בפורמט קטן, עמדה על שולחנו של הרבי ואחרי שהרבי אישר את תבניתה נבנתה לגודל של עשרים אמה.

הרבי רצה שהמנורה בניו-יורק תהיה המנורה הכי גדולה בעולם וכשרצו במקום שני לעשות מנורה גדולה - ציוה הרבי שהיא תהיה יותר קטנה מהמנורה בניו-יורק.

המנורה נדלקת כל ערב בשמן, פתילה ואש ופנסי זכוכית שומרים על האש שלא תכבה ברוח. לפני ההדלקה מברכים על המנורה בשם ומלכות כמנורת בית-הכנסת. כדי להגיע לפסגת המנורה משתמשים בליפט מיוחד שחברת החשמל "קון עדיסון" העמידה לרשות צעירי אגודת חב"ד.

"המנורה עומדת כסמל של גאון יעקב וגאון ישראל ומשדרת מסר הדורות לא ליכנע לשום לחץ מי שעשה ניסים לאבותינו 'בימים ההם' יעשה ניסים גם 'בזמן הזה'", אומר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית. אחמי"ם ואישי-צבור ידליקו את המנורה במשך חג האורים.

הדלקת המנורה השנה היא לזכרם של קדושי טרור מומביי. "תשובתו של הרבי לחושך -- היא להרבות אור", אמר הרב בוטמאן, "והיות והם כעת במצב שהשנה לא ידליקו את המנורה בגשמיות, נדליק אנחנו, כל עם ישראל בכל מקומות מושבותיו, את המנורות לזכותם".

מליוני אנשים ישמעו במשך כל ימי החנוכה מסר מיוחד. שתי התחנות היוקרתיות בניו-יורק - ישמיעו מסר, בו הרב בוטמאן מבקש "להדליק את המנורה ולעשות מצוה לזכותם של קדושי טרור מומביי".

עוד לפני שהחג התחיל, דיווחו כלי תקשורת עולמיים על המנורה הגדולה בעולם. מה לאתרים הפיננסיים שעניינם להתעסק בענייני גשמיים כמו רכוש, כספים, בורסה והון עם מנורת אור ורוחניות? "מהתעניינות שלהם אתה לומד שיש למנורת האור הגדולה בתבל השלכות מרחיקות לכת וזה מגיע גם לעולם הגשמי והחומרי", אומר הרב בוטמן, "נראה שגם העולם הכלכלי מצפה שהמנורה תאיר דרכו", הוא מוסיף.

כדי להמשיך את שמחת החג, ולהוסיף עליו מיום ליום תהי' בערב הדלקת הנר האחרון, ביום ראשון הבא, חגיגת חנוכה מיוחדת, עם לביבות חמות, להקה גדולה, ריקודים ושמחה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.