מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשס״ט 21.12.2008

מעייני ישראל: כמו בתומכי תמימים

"יום של חסידות" – התנוססה הכותרת מעל המודעה שהזמינה חסידים ואנשי מעשה להגיע למרכז מעייני ישראל בירושלים. בתכנית: לימוד חסידות בשעה 6.30 בבוקר, תפילה, שיעור חסידות מפי משפיעי המרכז, שיעור נגלה מפי ראש הכולל הדיין הרב אברהם דוד ליווי ואחרי השיעור התוועדויות עם טובי משפיעי חב"ד, הרב  שלום דובער בוטמן והרב זלמן גופין משפיע ראשי של מרכז מעייני ישראל. אף אחד לא שיער לעצמו שמדובר בתכנית חסידית ל- 16 שעות...  לסיפור המלא
מעייני ישראל: כמו בתומכי תמימים

מעייני ישראל ששמה לה למטרה לקרב את לימוד החסידות בציבור החרדי עשתה זאת הפעם בהצלחה בלתי רגילה, הן בכמות והן באיכות. כמות האנשים שהגיעו כדי ללמוד ולהתוועד היה כפול מבשנים קודמות. משעות הבוקר המוקדמות נהרו מאות אנשים למעייני ישראל כדי להשתתף ביום של חסידות, בלימוד, בתפילה ובהתוועדות. היו שם אנשים מכל קצות הקשת החרדית, כולם נקבצו באו לך.

ההתועדויות החלו בשעה 1.00 בצהריים עם הרה"ח ר' שלום דובער בוטמן שסיפר למשתתפים את סיפור החג בניחוח חסידי מובהק כיד ה' הטובה עליו, הרב בוטמן השרה אוירה חסידית, באמרות החסידיות ובסיפורי חסידים, השעות שחלפו לא הורגשו, והציבור כולו ישב מרותק לדברי המשפיע. הציבור כולו אמר לחיים בשפע וניגן ניגוני חב"ד ברצינות חסידית ובהתעמקות בדברי הרב.

בשעה 4.00 אחה"צ הגיע הגה"ח ר' זלמן גופין, המשפיע הראשי של מרכז מעייני ישראל והחל להתוועד עם הציבור. התועדויותיו של הרב גופין במעייני ישראל הם 'עובר לסוחר', דבריו נשמעו בקשב רב והרגשה אוירה של התעלות וחסידישקייט, מי שנכנס לבית המדרש של מעייני ישראל, הרגיש כאילו נכנס לישיבת תומכי תמימים בעיצומה של התוועדות חסידית. שיחותיו של ר' זלמן נסבו בעניינים חסידיים פנימיים, הוא דיבר אל הציבור והסביר איך מנגנים ניגון חסידי פנימי, איך שצריך להמשיך עם אותו טון כל עת הנגינה. 'אתה צריך לכופף את עצמך לניגון ולא לכופף את הניגון אליך' תבע ר' זלמן מהאברכים 'הרי זו כל מהות החסידות לצאת מעצמך, הניגון החסידי בהתוועדות אינו כדי להנעים לך את הזמן, אלא הוא כלי נוסף כדי שתצא מעצמך ותידבק בהקב"ה'.

הרצינות שניכרה על פני כל המשתתפים לא הסגירה את העובדה שהם שרויים באוירת י"ט כסלו מזה שתים עשרה שעות רצופות.

באמצע הדברים כשהחלו לנגן ניגון שמחה, עלו כמה אברכים על השולחן והתחילו לרקוד בשמחה אדירה, ואחד המשתתפים אף עשה 'קולע' על השולחן, הכל הכל כמו בתומכי תמימים. 'רואה אתה' לוחש לי אחד מרבני חב"ד בירושלים 'לפני חמש שנים הוא לא רצה לשבת לשיעור תניא בכולל... היום הוא מלא וגדוש בחסידות, בעבודה והוא מקושר אמיתי לרבי'.

בצידי בית המדרש פגשתי אברך 'מעייני ישראל'ניק, כשהוא מדבר בלהט על החובה ללמוד חסידות בשופי, רק כך אפשר להגיע לאמונה אמיתית בה', האמת זועקת כאן מכל פינה...

קובץ י"ט כסלו

מרכז מעייני ישראל אף הפיק קובץ לימוד מיוחד לי"ט כסלו כדי להקל על הלומדים ומשתתפי ההתוועדויות. בקובץ: מאמר פדה בשלום תש"כ, אגרת אדמוה"ז להרה"ק ר' ברוך ממז'יבוז', פרק מקונטרס ומעיין מבית ה', סיפור המאסר והגאולה,שיחת קודש מכ"ק אדמו"ר הריי"צ, תדפיס מתוך ספר מגדל עוז סיפור על הה"מ ממזריטש נ"ע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.