מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשס״ט 19.12.2008

חסידות ואמנות השתלבו יחדיו בחג הגאולה בתל אביב

ההתוועדות שנערכה תחת הכותרת – "חסידות ואמנות" ביטאה יותר מכל את המהפך המתחולל בעולם האמנות התל אביבי ע"י שלוחי הרבי ■ במהלך ההתוועדות עלו בזה אחר זה זמרים ואמנים רבים שהנעימו את הערב בלחנים מקוריים שכתבו בהשפעת הנגינה החסידית החבדי"ת, וריתקו את הקהל הרב בסיפור התקרבותם לתורה ומצוות ע"י אור חסידות חב"ד שהאיר את נשמתם וחולל את מהפך התקרבותם לחיי יהדות מלאים  לסיפור המלא
חסידות ואמנות השתלבו יחדיו בחג הגאולה בתל אביב
אמן וזמר תל אביבי ידוע צעד בליל שבועות ליד בית הכנסת "גאולת ישראל- חב"ד" שבלב תל אביב. האור שבקע בחצות הלילה מחלונות בית הכנסת, משך אותו להיכנס פנימה ולתהות על שום מה האור.

חלפו מספר חודשים והזמר השתתף והופיע השנה בהתוועדות י"ט כסלו המרכזית שהתקיימה בבית הכנסת במרכז חב"ד, כשכל מראהו מעיד על כך שכעת הינו כבר לא עובר אורח אלא שותף של קבע בתפילות ובשיעורים של מרכז חב"ד והוא לא היה היחיד.

ההתוועדות שנערכה תחת הכותרת – "חסידות ואמנות" ביטאה יותר מכל את המהפך המתחולל בעולם האמנות התל אביבי ע"י שלוחי הרבי.

במהלך ההתוועדות עלו בזה אחר זה זמרים ואמנים רבים שהנעימו את הערב בלחנים מקוריים שכתבו בהשפעת הנגינה החסידית החבדי"ת, וריתקו את הקהל הרב בסיפור התקרבותם לתורה ומצוות ע"י אור חסידות חב"ד שהאיר את נשמתם וחולל את מהפך התקרבותם לחיי יהדות מלאים.

בדבריהם הדגישו את המיוחד בדרך החסידות שמכניסה אור של יהדות לתחום אמנותם כך שביכולתם לגלות את הטוב שבכוח הנגינה וע"י כך לקרב אלפים ורבבות.

שליח הרבי לתל אביב – יפו הרב יוסף גערליצקי שפתח בדבר מלכות, קישר בדבריו את יחודו של י"ט כסלו בשנת הקהל ועורר על שביכולת כל אחד ואחת להוסיף בפעולות הפצת אור החסידות ואור חג החנוכה הקרב ברחבי העיר.

אורח הכבוד הרב אליהו לנדא מראשי ישיבת חב"ד תומכי תמימים המרכזית, נשא את המשא המרכזי וריתק את הציבור במשך שעה ארוכה על מהות דרך החסידות, פעולתה בנפש האדם ובעולם. הה לנדא הזכיר בדבריו את שלוחי הרבי הקדושים שנעקדו על קידוש השם במומביי וסיים בתפילה נרגשת בשם כל הציבור: "רבש"ע, די בקידוש שמים ע"י עם ישראל. קדש אתה את שמך בעולמך בחסד וברחמים ע"י גילוי אלוקות בעולם ע"י משיח צדקנו".

בתום האירוע ניגש אחד הצעירים המתגוררים באזור אל מנחה הערב ורכז הפעילות של מרכז חב"ד תל אביב, הרב יצחק ביר וסיפר לו על המסלול הארוך שעבר באותו ערב בין מקומות שקיימו מופעים שונים בסביבה עד שראה את המודעה המכריזה על קיומה של ההתוועדות. כותרת המודעה "חסידות ואמנות" משכה את תשומת ליבו והוא בא ונשאר גם להתוועדות הארוכה שנערכה בתום הכנס הרשמי עד לשעות הבוקר המוקדמות עם השליח הרב אהרון אליעזר צייטלין.

כנראה, ובי"ט כסלו בשנה הבאה נראה את אותו צעיר על הבמה בסיפורו המרתק על התקרבותו לחסידות מהשתתפות מקרית בהתוועדות חסידית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.