מערכת COL | יום כ' כסלו ה׳תשס״ט 17.12.2008

החשיפה לספר ה'תניא' הובילה להמצאת פטנטים

ר' יוסף שניידר מומחה עולמי לפטנטים למד בילדותו בבית הספר 'סיני' בצרפת, במסגרת מוסדות החינוך של חב"ד. לדבריו, החשיפה לספר ה'תניא' השפיעה השפעה מכרעת על המשך חייו. לפני אחת-עשרה שנים הקים את 'המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר'. "בארץ יש הרבה בעלי רעיונות מעניינים, אבל אין הם יודעים איך לממש את הרעיון", הוא מסביר. "המצאתי שיטה המאפשרת לבדוק אם רעיון ישים ואם אפשר להפוך אותו למסחרי" ■ הכתבה המתפרסמת במדור חיים יהודיים שב'שיחת השבוע' מאת ר' אליעזר שולמן  לסיפור המלא מגזין ב-COL  
החשיפה לספר ה'תניא' הובילה להמצאת פטנטים
שניידר: מגשר בין עולמות

כאשר אנשי-עסקים בארץ ובחו"ל פוגשים בפעם הראשונה את יוסף שניידר ניכרת הבעת תדהמה על פניהם. השיחות המקדימות איתו, שבהן הוא מוכיח ידע טכנולוגי נרחב, הבנה כלכלית רבה ובקיאות בעולם הפטנטים העולמי, אינן מתיישבות ברגע הראשון עם דמותו, הלבוש החסידי, הפאות הארוכות והמראה של אברך מן השורה בבני-ברק, עיר מגוריו.

שניידר, בן 37 ואב לתשעה ילדים, נולד בישראל, עבר בגיל מוקדם עם הוריו לצרפת, ושם למד בבית הספר 'סיני', במסגרת מוסדות החינוך של חב"ד. לדבריו, החשיפה לספר ה'תניא' השפיעה השפעה מכרעת על המשך חייו. כשהיה בן ארבע-עשרה חזר עם הוריו לישראל, ומאז הוא כאן.

פטנטים יהודיים

כיום הוא נחשב מומחה עולמי לפטנטים, אך המצאות, לדבריו, היו מנת-חלקו בצעירותו. הוא עצמו המציא כמה וכמה המצאות ובהן מערכת שמרימה אוטומטית את המתג שנפל בארון החשמל בגלל עומס-יתר, ומתג המשנה מצב תאורה בחדר, ללא מתג הפעלה.

עוד המצאות שלו נועדו לסייע לשומרי תורה ומצוות. למשל, המצאה שנועדה למנוע כיבוי בטעות של מתג חשמל בשבת. מדובר במתג מיוחד לשבת, המונע את חילולה. המתג יש לו שלושה מצבים: מצב יום חול, שבו אפשר להדליק את האור ולכבותו, מצב שבת כבוי, ומצב שבת דלוק. כשהמתג במצב שבת, גם אם לוחצים עליו בטעות לא נעשית שום פעולה.

להפוך רעיון למציאות

הוא המציא גם את 'לוח הברכות המדבר שלי', לוח ברכות ייחודי המסייע לילדים ללמוד את סדר הברכות. בלחיצה קלה על כל ברכה אפשר לשמוע אותה ולחזור אחריה. יש גם כוס מיוחדת, שעל-ידי לחיצה עליה בוקעת ממנה ברכת 'שהכול'. אך כשהוא נשאל על גולת הכותרת של המצאותיו, הוא מציין את הבובה המדברת והמברכת 'שימעל'ה', המסעירה את דמיונם של ילדים.

לפני אחת-עשרה שנים הקים את 'המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר'. "בארץ יש הרבה בעלי רעיונות מעניינים, אבל אין הם יודעים איך לממש את הרעיון", הוא מסביר. "המצאתי שיטה המאפשרת לבדוק אם רעיון ישים ואם אפשר להפוך אותו למסחרי".

להרבות קידוש השם

הוא פוגש מאות בני-אדם: מהנדסים, בעלי תארים אקדמיים וסתם אנשים בעלי מוח קודח. "רובם שמעו עליי, ואף תצלומי מפורסם, וממילא הם מצפים לראות יהודי חרדי", הוא מספר. "מי שאינם יודעים מופתעים בהתחלה, אבל מתרגלים... אני, כמובן, מנצל את מעמדי המיוחד להרבות קידוש שם שמים בעולם. אני לא מדבר איתם בפירוש על התורה והמצוות, אבל היהדות נשפכת מכל כיוון, והתוצאות נפלאות".

הוא רואה עצמו כמי שמגשר בין עולמות מנותקים ומקרב אותם זה לזה. בכל יום שישי הוא מוסר שיעור תורה שבו משתתפים שלושים תלמידים שאינם שומרי מצוות. "התגובות נפלאות, והעובדה שאני מצליח להיות גשר, לקדש שם שמים ולעסוק בעבודה שאני נהנה ממנה, נותנת לי בכל בוקר תחושה שעליי להודות לבורא-העולם על כל החסד שהוא עושה עמי", אומר שניידר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.