מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשס״ט 16.12.2008

חג הגאולה בצל הטבח: 'הודו היא רוסיה של היום'

בצל אירועי מומבאי מציינת היום התנועה את "ראש השנה לחסידות", שבו שוחרר האדמו"ר הזקן ממאסר ברוסיה ובכך "ניתן האות משמים" לכך שהפצת תורת הסוד הייתה במקומה ■ הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד: "י"ט כסלו כבר מזמן איננו חג רק של חסידי חב"ד, אלא קנה לעצמו מעמד מיוחד וחגיגי בקרב כל שכבות ישראל ■ Ynet בכתבה על הפעילות החב"דית בחג הגאולה בצל האסון במומבאי   לסיפור המלא
חג הגאולה בצל הטבח: 'הודו היא רוסיה של היום'

קובי נחשוני

שבועיים וחצי אחרי הטבח במומבאי, מציינת חב"ד היום, י"ט כסלו, את "חג הגאולה", שנקבע גם כ"ראש השנה לחסידות". ביום זה חוגגת התנועה 210 שנה לשחרורו מן הכלא הרוסי של האדמו"ר הראשון, רבי שניאור זלמן מלאדי, שכתב את "ספר התניא" ונאסר על ידי השלטונות על הפצת היהדות. יום השחרור, שבו גם בוטלה הגזירה והותר לימוד התורה במדינה, נתפס כאות משמים לכך שהפצת תורת הסוד הייתה במקומה, על אף ההתנגדות הגדולה לתנועת החסידות.

ב"חג הגאולה" מתחיל מחזור הלימוד השנתי של "ספר התניא", ובריכוזי חב"ד בארץ ובעולם מתקיימות היום ומחר – יום השחרור בפועל - התוועדויות חסידיות גדולות. האירועים המרכזיים יתקיימו בבית המדרש בכפר חב"ד ובמרכז העולמי של החסידות, ה-770, בקראון הייטס, ברוקלין, ניו-יורק. השנה יוקדש חלק מההתוועדויות לעיסוק באסון שפקד את התנועה במתקפת הטרור במומבאי, בעיקר בדברי התעוררות והתחזקות. תשס"ט היא גם "שנת הקהל" – השנה שאחר השמיטה, שבה נהגו בחב"ד לקיים התוועדויות גדולות יותר מהרגיל.  

"מתחברים לאדמו"ר הזקן"

הרב יעקב סלונים, שליח קהילת חב"ד בשכונות גבעת מרדכי ובית הכרם בירושלים, אמר ל-ynet: "אין ספק שהפיגוע בהודו יקבל ביטוי ביום הזה, כיוון שאנחנו עדיין בתוך ה'שלושים', ומן הסתם האירועים יהיו לעילוי נשמת שליחי חב"ד ושאר היהודים הקדושים שנרצחו שם".  

"מה שהיה במומבאי מחבר אותנו לאותה תקופה של האדמו"ר הזקן ברוסיה", הוסיף סלונים, "אז השלטון שם היה הדבר שהכי מפריע לתורה ומצוות, והיום הודו והמזרח הם שמסמלים את העבודה זרה. דווקא בגלל שבמקום הזה היה קידוש השם כזה גדול החליטו כוחות הטומאה להילחם בו. אבל זה שהאסון הזה קרה ממש עכשיו, כמה ימים לפני 'ראש השנה' צריך לעודד אותנו, כי ככל שהמציאות קשה ומרה יותר כך הגאולה קרובה ותהיה חזקה יותר חזקה. כמו שהציר האחרון לפני הלידה הוא הכואב ביותר – כך אנחנו מאמינים שהצרות מבשרות את הגאולה". 

הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד אמר: "י"ט כסלו כבר מזמן איננו חג רק של חסידי חב"ד, אלא קנה לעצמו מעמד מיוחד וחגיגי בקרב כל שכבות ישראל. גילויי האהדה וההזדהות הרבה להם זכינו בכל מקום לאחר האסון הנורא בהודו רק הוכיחו כי החסידות היא היום אכן נחלת הכלל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.