מערכת COL | יום י"ד כסלו ה׳תשס״ט 11.12.2008

איך נעמוד בהחלטות שקיבלנו על עצמנו? ● תבלין לשבת

יש צעדים שאנחנו כן עושים אבל אז חוזרים אחורה, כי אנחנו אומרים שאם היינו יודעים שזה יהיה כזה קשה אז לא היינו מתחילים עם זה, יש גם מצבים שבהם יש לנו רשימה ארוכה של מכשולים שמעקבים אותנו מלהתקדם ■ "תבלין לשבת" מאת מאמן הקאוצ'ינג יוסף-חיים בולטון לקריאה וגם: שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון >>>
איך נעמוד בהחלטות שקיבלנו על עצמנו? ● תבלין לשבת

כמה דברים בחיים שלנו יכלו להראות טוב יותר אם רק היינו יכולים להתמיד, אם רק היינו יכולים לעמוד בהחלטות שקיבלנו על עצמינו?

למה זה כל קשה לנו לעמוד מאחוריי החלטות שלנו. איך קורה שאנחנו מחליטים להתקדם בחיים, אבל כאשר זה מגיע לעשייה, אנחנו לא עומדים בזה יותר מכמה פעמים?

והרי אנחנו יודעים שזה יכול לקדם אותנו! ההתנהגות הזאת זה דבר מוכר בעולם, ואגב יש גופים שעושים על זה כסף לדוגמא חדרי הכושר עושים את עיקר הכסף מאנשים שנרשמים ולא מגיעים כי קשה להם להתמיד.

יש צעדים שאנחנו כן עושים אבל אז חוזרים אחורה, כי אנחנו אומרים שאם היינו יודעים שזה יהיה כזה קשה אז לא היינו מתחילים עם זה, יש גם מצבים שבהם יש לנו רשימה ארוכה של מכשולים שמעקבים אותנו מלהתקדם.

פרשת השבוע מתחילה בפסוק "וישלח יעקב מלכים לפניו אל עשו אחיו ארצה שעיר שדה אדום". מיעקב אנחנו יכולים ללמוד את כל הצדעים הנדרשים כדי להגיע למטרה בצורה בטוחה ולתמיד.

השלב הראשון: שיעקב עשה וישלח יעקב ויתר על המקום הישן שלו בחיים, הקושי שלנו לאמין שאנחנו יכולים להגיע לאן שאנחנו רוצים בחיים, נובע מדפוס חשיבה ישן שלנו על עצמינו ועל העולם.

השלב השני: זה לפניו הרי היה יכול להיות כתוב אליו, אחד הדברים החשובים כאשר עושים צעדים בחיים, הוא לעשות חשבון של המחירים שאנחנו עלולים לשלם, והוויתורים שכרוכים בזה כאשר אנחנו עושים את זה למטרה שלנו, לדוגמה מה תדרוש ממני ההתמדה שאני מתכנן לעמוד בה? הרי עשו זה מה שעיקב את יעקב מלהתקדם, אז יעקב  שלח את המלכים לפניו.

השלב השלישי: הרי ידוע לנו שעשו היה אחיו של יעקב אז למה היה צריך לכתוב אל עשו אחיו?

אחד הדברים שמעקבים אותנו מלהתקדם זה הנוחות שלנו, פשוט נוח לנו במקום שלנו העכשווי, זה המקום שמוכר לנו ואנחנו מחוברים אליו, זה ממש כמו בית בשבילנו, זה ממש כמו משפחה בשבילנו. כאשר אנחנו מודעים לזה שזה אכן המקום שנוח לנו, ואנחנו אכן מחוברים למקום הזה באיזה שהיא צורה זה הרבה יותר קל להתנתק מהמקום הזה.

השלב הרביעי: כאשר אנחנו מתכוננים לעשות איזה צעד בחיים מיד עולים לנו בראש כל הדברים השליליים שהמהלך הזה יביא אחריו, אנחנו אמורים לחפש את הדברים הטובים שהמהלך הזה יביא לחיים שלנו ארצה שעיר, ארץ זה אדמה. וזה אחד הדברים שלעולם לא מאבד ערך זה,  בכל צעד שאנחנו עושים בחיים כדי להתקדם , באים איתו הרבה מאוד תוצאות טובות לחיים שלנו אנחנו רק צריכים לדאוג לראות אותם.

השלב החמישי והאחרון: בכל צעד של התקדמות בחיים נפתחות בפנינו אין ספור הזדמנויות, בדיוק כמו שדה אדום. החיים שלנו הם כמו שדה אם נדאג לזרוע, אם נדאג להיות בעשייה ולהתקדם אנחנו יכולים לקצור הרבה מאוד פירות יעקב ראה גם את הדברים הטובים שההתקדמות הזאת תביא לחיים שלו ושל כולם, וגם את השדה של האפשרויות שנפתח בפניו.

שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:
א.באיזה מקום חדש אתה רוצה להיות בחיים שלך?
ב.על איזה מקום  אתה מוותר כדי להגיע למטרה שלך?
ג.מה נוח לך במצב שלך היום?
ד.איזה רווחים יש לך מהמטרה החדשה?
ה.איזה אפשרויות נפתחו לך בחיים מהמקום החדש?

בברכת שבת שלום
יוסף חיים בולטון
מאמן קאוצ'ינג בכיר

לע"נ הקדושים הרב גבריאל נוח ורעייתו רבקה הולצברג הי"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.