מערכת COL | יום י"ד כסלו ה׳תשס״ט 11.12.2008

בבודפשט נתרמו מצוות לזכר קדושי מומבאי הי"ד

ביום שלישי בערב, התכנסו מאות יהודים בבודפשט, הונגריה בכדי להתייחד עם הקדושים, שלוחי הרבי ואורחיהם שנרצחו במומבאי על קידוש ה' ■ בטקס מרשים ומכובד בהשתתפות אנשי הקהילה מקומית, שגרירים, פוליטיקאים, תיירים, סטודנטים והשלוחים תלמידי הישיבה ■ באולם הוצבה "תיבת-מצוות" מיוחדת ועטים חולקו למשתתפים, מיד עם סיום הטקס ניגשו המשתתפים להדליק נרות זיכרון ולשלשל את החלטותיהם הטובות לעילוי נשמת הקדושים לסיפור המלא
בבודפשט נתרמו מצוות לזכר קדושי מומבאי הי

ביום שלישי בערב, התכנסו מאות יהודים בבודפשט, הונגריה בכדי להתייחד עם הקדושים, שלוחי הרבי ואורחיהם שנרצחו במומבאי על קידוש ה'.

בטקס מרשים ומכובד בהשתתפות אנשי הקהילה מקומית, שגרירים, פוליטיקאים, תיירים, סטודנטים והשלוחים תלמידי הישיבה.

הטקס נפתח והונחה על ידי רב קהילת חב"ד, השליח הראשי להונגריה, הרב ברוך אוברלנדר שיחי' שפתח בדברי התעוררות וחיזוק. כמו כן קרא הרב אוברלנדר ל"נקמה יהודית מתוקה, הלא היא נקמה של תוספת וחיזוק האור בהונגריה!". הרב קרא להוסיף בלימוד התורה ובקיום המצוות בהידור. "אנחנו מכריזים היום ואנחנו מבטיחים להרב והרבנית הולצברג: מפעל חייכם לא עצר! אנחנו נוסיף בלימוד התורה ובעשיית מצות ומעשים טובים, ונפיץ את האור בכל מקום שאנו יכולים" אמר הרב.

שגרירת ישראל הגברת עליזה בן עמי נשאה נאום מחזק על חשיבות בתי-חב"ד בעולם וחשיבות המשך הפעילות והעברת המסר של עם ישראל חי לעולם כולו.

שגריר הודו בהונגריה מר רנג'יד ראי נשא נאום מרגש ובו מביע הוא בשם ממשלת הודו את צערם ואבלם על האבידה הקשה והטראגית של הקהילה היהודית במומבאי ושל כלל חסידי חב"ד בעולם כולו.

אחריו עלה לדוכן הנואמים השליח רב הקהילה הישראלית הרב שמואל רסקין הוא סיפר בדמעות על היכרותו הארוכה והקרובה עם  הרב גבריאל ז"ל החל מהשכונה בקרית-מלאכי ועד לישיבה בניו-יורק. "בערב זיכרון זה" קרא הרב רסקין לנוכחים "אנו לא זקוקים לכסף שלכם! אלא אך ורק להחלטות הטובות שלכם שתקבלו על עצמכם בערב זה."

מיד אח"כ צפו הנוכחים בהקרנה מיוחדת של הסרט "הקדושים" שהפיקה במיוחד חברת המדיה החב"די jem.

איש מהקהל לא נותר אדיש נוכח העוצמה שקרנה מהמסך ומדמויותיהם הטהורות של בני הזוג הרב והרבנית הולצברג הי"ד.

השליח הרב שמוליק גליצנשטיין עלה אל דוכן הנאומים והרטיט את ליבות קהל המאות בתפילת "א-ל מלא רחמים".

באולם הוצבה "תיבת-מצוות" מיוחדת ועטים חולקו למשתתפים, מיד עם סיום הטקס ניגשו המשתתפים להדליק נרות זיכרון ולשלשל את החלטותיהם הטובות לעילוי נשמת הקדושים. כמו כן הורשו הנוכחים לשלוח את תנחומיהם למשפחה באמצעות ספר-ניחומים מיוחד שישלח למשפחה מהקהילה החמה בבודפשט.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.