מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תשס״ט 06.12.2008

האדמו"ר מצאנז קיבל את התניא של 'חסידות מבוארת'

משלחת ובראשם הרב צבי וילהלם מנהל בית חב"ד צפון נתניה, הרב נחום גולדשמיד, והרב משה שילת מנהל ארגון תורת חב"ד לבני הישיבות העניקו לאדמו"ר מצאנז את התניא של 'חסידות מבוארת' ■ במהלך השיחה אמר האדמו"ר מצאנז: "כעת עוברים על קהילת חב"ד בעולם ימים לא קלים. לא רק על קהילת חב"ד, אלא על כל הכלל ישראל. כל מי שאינו מרגיש זאת בנפשו אינו בסוג בן אדם... הרבי מליובאויטש זצוק"ל לימד אותנו שמכל ירידה צריך לנצל לצורך עליה, לקחת האור מתוך החושך דייקא. אך כבר היה לנו די והותר ירידה... שכבר יהיה לנו מעכשיו רק עליות"...  לסיפור המלא
האדמו
משלחת ובראשם הרב צבי וילהלם מנהל בית חב"ד צפון נתניה, הרב נחום גולדשמיד, והרב משה שילת מנהל ארגון תורת חב"ד לבני הישיבות העניקו לאדמו"ר מצאנז את התניא של 'חסידות מבוארת'.

"על שו"ע הרב מצינו כמה ספרים שיצאו לבאר דבריו, אך על ספר התניא אינו בנמצא כ"כ ביאורים", אמר הא'דמו"ר מצאנז. "ספר התניא הוא מראשוני הספרים החסידיים, לבד מספר התולדות שנדפס בראשונה. על גדלות ספר התניא אין צריך להסכמה, פעמים שנכנסים אלי אברכים בשאלה באיזה ספר חסידי יהגו וילמדו עפ"י הסדר, ואני שואל אותם, האם על ספר התניא כבר הספקתם לעבור וללמוד?... יש שטועים לחשוב שהספר שייך רק לליובאויטש, אך כמובן שזה טעות דספר התניא היא אחד מעיקרי ספרי החסידות, שמבאר עיקרי ויסוד דרך החסידות".

בהמשך אמר האדמו"ר מצאנז: "כעת עוברים על קהילת חב"ד בעולם ימים לא קלים. לא רק על קהילת חב"ד, אלא על כל הכלל ישראל. כל מי שאינו מרגיש זאת בנפשו אינו בסוג בן אדם... כל אחד שיש לו מוח בקדקדו רואה שזו גזירת שמים, ואפי' נבערים מדעת יכולים לראות זאת, שהרי רואים שנקבצו למקום אחד אנשים ממקומות שונים, מחוג זה ומחוג אחר... הרבי מליובאויטש זצוק"ל לימד אותנו שמכל ירידה צריך לנצל לצורך עליה, לקחת האור מתוך החושך דייקא. אך כבר היה לנו די והותר ירידה... שכבר יהיה לנו מעכשיו רק עליות.

מצאו שם דבר פלא, שהיה שם בבית, ספר תורה, וקליע מהירי פגע בתוך הס"ת, ומצאו שזה היה בתוך הפסוקים אחרי מות שני בני אהרן בקרבתם לפני ה' וימותו...

שומעים דברים גדולים מה שפעל השליח שם, ובכלל מה שכל השלוחים בכל העולם פועלים גדולות ונצורות, מי שאינו מסתובב בעולם אינו מודע לכל זה. אני בעצמי נוכחתי לראות בכך שתי פעמים, כשהייתי עם כ"ק מרן אאדמו"ר זי"ע לצורך רפואה בטקסס ובאריזונה שבארה"ב, מקום שאין שם כ"כ יהודים, ונעזרנו ע"י השליח מחב"ד שדאג לכל צרכי היהדות מקוה וכו'. עד שלא מגיעים לידי מעשה אין מעריכים זאת כ"כ.

אתמול היו אצלי שני אברכים אנשי עסקים, יראים ושלמים, שהיו בטורקיה, וספרו לי שמצב היהדות שם במדינה הוא ירוד למאוד, ואת מעט היהדות שיש שם הוא בזכות השליח מחב"ד. וספרו לי שהם נכנסו שם לביהמ"ד לתפילת שחרית ביום חול, שם התפללו יותר ממאה וחמישים אנשים, התפילה ארכה כשעה ומחצה, שמרבים הם באמירת קדישים וכו', אמנם לאחר התפילה שוחחו עם השליח מחב"ד, ואמר להם שאין בכל הציבור הזה 'מנין של שומרי שבת'... הבורות והע"ה שם הוא נורא. הוא אף אמר להם שיש שם כמה מקומות שמצהירים ע"ע שמוכרים כשר, אך שידעו שהכל טריפה, ואין נפק"מ אם יאכלו אצל גוי או במקומות ההם.

עוד ספרו לי עד כמה הבורות שולט שם, שהם דברו שם עם היהודים באי בית המדרש, והם התאוננו לפניהם שאינם מרוצים מהרב - השליח מחב"ד, מאז שהוא הגיע לכאן הוא 'מחריב' כאן את היהדות, שעד שהיה בא היו בשבת שומעים היטב את החזן, ומעת שהוא בא א"א לשמוע את החזן בכל הביהמ"ד, שהיו רח"ל משתמשים ברמקול בשבת... הם אמרו לי שהשליח שם הוא ת"ח גדול משכמו ומעלה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.