מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשס״ט 05.12.2008

הספר שבדרך: הרב ישראל צבי הבר

בימים אלו עורך הסופר החב"די ר' שניאור זלמן ברגר, ספר שיקיף את תולדות חייו ופועלו של הרב ישראל צבי הבר שליח הרבי ברומניה, שכונה על ידי הרבי "דער לאדז'ער תמים" ■ בני משפחת הבר מסרו לידי עורך הספר את ארכיונו של הרב הבר הכולל חומרים יקרים מפז, שרובם לא פורסמו עד כה. בנוסף לארכיון, ראיין עורך הספר, את בני המשפחה, ידידים ומכרים, וליקט עוד חומרים רבים ממקורות מגוונים לסיפור המלא  
הספר שבדרך: הרב ישראל צבי הבר

בימים אלו עורך הסופר החב"די ר' שניאור זלמן ברגר, ספר שיקיף את תולדות חייו ופועלו של הרב ישראל צבי הבר שליח הרבי ברומניה, שכונה על ידי הרבי "דער לאדז'ער תמים". לבקשת המשפחה, כל מי שיש בידו סיפורים, מסמכים או תמונות הקשורים לתולדות חייו ושליחותו, מתבקש לשולחם לעורך הספר, באימאייל: [email protected], או ליצור קשר בטלפון: 08-8580064.

▼▼▼

שליח הרבי ברומניה

הרב ישראל צבי הבר שריד לקהילת ליובאוויטש וישיבת תומכי תמימים בלודז' שבפולין, פעל גדולות ונצורות בשליחות הרבי ברומניה, וכיהן בתקופות שונות כמשפיע בתל אביב ובכפר חב"ד.

השליחות ברומניה, היתה מורכבת ביותר. הרב הבר נסע באופן רישמי כשוחט, והשלטונות הקומוניסטיים במדינה, לא איפשרו לו לפתח פעילות עניפה. חרף כל המעקבים הקפדניים, הצליח בעידוד והכוונת הרבי -  להפיץ יהדות, על ידי אירגון אירועים, התוועדויות, פירסום שיחות הרבי בעיתון היהודי של רומניה וגם עסק באינטנסיביות בבניית ושיפוץ מקוואות ברחבי המדינה.  

▼▼▼

ארכיון הרב הבר ותאריך יעד

בני משפחת הבר מסרו לידי עורך הספר את ארכיונו של הרב הבר הכולל חומרים יקרים מפז, שרובם לא פורסמו עד כה: אגרות קודש של רבותינו נשיאינו, זכרונות ויומנים שכתב לעצמו, מסמכים, תעודות, ותמונות הקשורות בכל שלב בחייו.

תוך כדי קיבוץ החומר התברר, כי הרב ישראל צבי הבר היה מסודר עד מאוד, וארכיונו הקטן בכמות אבל רב באיכות, היה מאורגן ומסודר באופן מופתי, אלא שאת חלקו עד להתחלת כתיבת הספר, איש לא בדק ולא ראה, כמו למשל שו"ת בענייני מקוה, יומנים מסודרים על פעילותו הרבה בתפקידו כ'מבקר' בחדרי תורה אור, ובהם פירוט מדוקדק של נסיעותיו ופעולותיו בכל רחבי הארץ למען חדרי תורה אור. כך גם נמצאו תכתובות רבות מהן ניתן ללמוד על פעולות רבות שעשה למען הכלל, באמצעות מכתבים רבים ששלח לרבנים ואישי ציבור בתל אביב ובירושלים.

בנוסף לארכיון, ראיין עורך הספר, את בני המשפחה, ידידים ומכרים, וליקט עוד חומרים רבים ממקורות מגוונים, ובסופו של תהליך העריכה, יצא לאור ספר מרתק ובו ישולבו תמונות ומסמכים שיראו אור לראשונה.

תאריך יעד לסיום הספר עוד אין, אם כי ההערכה היא כי בחודשים הקרובים, הוא יצא לאור. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.