מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשס״ט 04.12.2008

האל"ף בי"ת של הרב דובער גולדברג

הרב שלום דובער גולדברג, שליח חב"ד בגואה, הודו. החל מיום ראשון השבוע משמש, יחד עם רעייתו, מחליפו של הרב גבריאל הולצברג הי"ד, שליח חב"ד במומביי, שנרצח יחד עם רעייתו רבקה הי"ד, בידי מחבלים. הרב גולדברג יבלחט"א ישמש ממלא מקומו במטרה לשקם את בית חב"ד ההרוס ולהמשיך את פעילותו התורנית של הרב הולצברג הי"ד, עד אשר ימונה למקום שליח קבוע. אז ישוב לפעילותו בגואה ■ מתוך המדור "המילון" של בקהילה  לידיעה בהרחבה
האל
אמונה
"מהיכרות אישית ומשיחות רבות שאני מקיים, אני יכול לומר כי שליחי חב"ד חדורי אמונה במעשיהם ובשליחותם. למרות הפיגוע הנורא, אלפי השליחים ימשיכו את פועלם למען עם ישראל בכל רחבי העולם".

אנטישמיות
"אנו כמעט לא נתקלים בה. לא כאן ולא בכל ימי ילדותי ונערותי, כשגרתי בפריז".

בית ספר
"יש בחורים בחב"ד שמעולם לא למדו בבית ספר רגיל, אלא למדו בבית עם האבא. יש שליחים שבית הספר היהודי הקרוב ביותר אליהם הוא במרחק אלפי קילומטרים. ב"ה, כיום בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, הרבה יותר קל וקיים בית ספר ממוחשב שבו לומדים מדי יום ביומו ילדי השליחים בכל רחבי העולם".

בית חב"ד מומביי
"בית שעשה מהפכה בתחומי היהדות, הכשרות והתורה בקרב הקהילה היהודית במקום ובקרב יהודים שבאו להודו. אני מקווה שבקרוב 'המרכז לענייני חינוך' של חב"ד ובני משפחת הולצברג יחליטו מי ימלא את מקומו הגדול של הרב גבי הי"ד, באופן קבוע. עד אז אשתדל לפעול שם בעצמי ולהמשיך את פועלו".

בטיחות
"אני בקשר עם שליחים רבים בעולם. בבנגקוק שבתאילנד ובמקומות בעייתיים נוספים, כל השליחים נוקטים אמצעי בטיחות רבים. גם בבית חב"ד במומביי היה שומר קבוע. השער היה תמיד סגור בלילה וגויים לא נכנסו לתוכו. הכול מלמעלה. אם ה' לא ישמור עיר, שווא שקד שומר".

גזירה
"אנחנו מקבלים את הדין ואין אנו מערערים עליו. גזירה היא מלפניו".

גואה
"בעקבות נסיעתי למומביי ביקשנו תגבור ממרכז חב"ד העולמי. שני בחורים, בוגרי ישיבה גדולה, יטוסו לשם השבוע וישמרו על הפעילות היהודית בגואה, שלא תיפסק".

גויים
"פעמים רבות נתקלתי בהערכה מצדם של הגויים על כך שרב יהודי מגיע למקום נידח רק כדי לעזור ליהודים בכל העולם".

הרב גבריאל הולצברג הי"ד
"ידידי משחר נעוריי. למדנו יחד בישיבת 'תורת אמת' בירושלים, איש עשייה, למדן עצום, עניו וטוב לב. הוא היה זה שרתם ושכנע אותי לבוא להודו לפעול כשליח חב"ד בגואה, כשליח הפועל תחתיו, כמי שהיה השליח הראשי בהודו".

מרת רבקה הולצברג הי"ד
"ניהלה את בית חב"ד וקיבלה בסבר פנים יפות את כל הבאים בשעריו. פעם אחת הגענו לשם בשעה ארבע לפנות בוקר. השומר אמר שהם ישנים והוא לא יעיר אותם, אבל היא שמעה שיש אנשים, תכף ירדה מקומת הדירה שלהם, הכינה לנו אוכל והציעה לנו מקום לנוח. הכנסת אורחים כמו אברהם אבינו".

הורים
"כמובן שכמו כל הורה, גם הוריי מאוד דואגים ומתקשרים מדי כמה שעות לוודא שאנחנו בסדר. עם כל הדאגה, אמר לי היום אבי כי למרות החששות זה הנחת היהודי הכי גדול שיכול להיות לו. לראות אותי ממשיך בתחושת שליחות אמיתית".

המשבר הכלכלי
"לאחרונה אמר לי הרב הולצברג הי"ד שהמצב הכלכלי העולמי משפיע גם על התרומות בהודו, אך למרות שיש עלויות רבות בגואה, הוא יעשה הכול שלא תיפגע הפעילות. ההודעה האחרונה שקיבלתי ממנו הייתה שהוא נמצא בבנק כדי להעביר לי כסף להוצאות שלנו בבית חב"ד בגואה".

חב"ד
"קהילת חב"ד בעולם ספגה מכה קשה ונוראה. יחד עם כל עם ישראל אנו מבכים את השריפה אשר שרף ה' בעלות קדושים וטהורים אל כיסא הכבוד".

יהודי
"יהודי הוא לא רק יהודי עבור עצמו, אלא חייב לפעול למען האחרים".

הרב ברוך בועז יורקוביץ
"מורי וחמי. רבה של קהילת חב"ד בלוד. הוא ורעייתו הרבנית מחנכים את ילדיהם לשליחות. אני חש ויודע מה זו אהבת אב ואם ועם זאת מאושר בכך שאני ורעייתי גורמים להם נחת בשליחות שלנו".

ילדים
"היות ואנו גרים בהודו ולא בבני ברק, אי אפשר לתת לילדים להסתובב ברחובות הודו לבדם. זה לא קל בכלל, אך מנסים לעשות מה שניתן כשמצד אחד חייבים לשמור על ביטחונם ומצד שני, שיוכלו להשתחרר מעט".

כשרות
"אחת הבעיות הקשות ביותר ליהודים בהודו. הרב הולצברג היה שוחט ודואג אישית לכל הכשרות כאן בהודו".

כינוס השלוחים העולמי
"לצערי לא הייתי בכינוס, כמו הרב הולצברג הי"ד. יש מקומות שבהם, לפחות בשנים הראשונות של הפעילות, אם עוזבים את הפעילות ליום אחד, משמעות הדבר שלא יהיה אוכל כשר ליהודים ולא תפילה במניין. כך זה בהודו. לא ניתן לעזוב ולו ליום אחד".

מטוס
"ברגע ששמעתי על הפיגועים שאירעו במומביי עליתי על המטוס הראשון שיצא מגואה לשם כדי לעזור במה שאוכל. לצערי לא נותר לי לעזור להם בחייהם. אלא רק למלא את מקומם אחרי מות ולעזור ככל יכולתי על מנת שיובאו במהירות האפשרית, בקדושה ובטהרה, לקבר ישראל".

מוצאי שבת
"למרות שבשבת כולם הבינו את המצב החמור, רק במוצאי השבת הגעתי יחד עם השגריר הישראלי כדי לבשר רשמית את בשורת האיוב למשפחה. במשך כל השבת לא פקדתי את הדירה בה התאכסנו כדי שלא יראו על פניי את הדמעות".

מסע ההלוויה
"יצאתי מהודו במטוס יחד עם בני המשפחה שליוו את גופות הנרצחים לישראל. טסתי ליממה כדי לשהות במסע הלוויה בישראל ומיד לאחר מכן אשוב למומביי לשפץ במהירות האפשרית ביותר את מבנה בית חב"ד ולהמשיך את הפעילות. שהתפילות תימשכנה כסדרן, שהשיעורים לא ייפסקו, שיהיה אוכל כשר, שהכתובת לכל עניין יהודי במומביי תמשיך לפעול ולתפקד. כי את הפעילות הזאת אי אפשר להפסיק".

מקווה
"במומביי יש רק מקווה אחד כשר, אותו הקים הרב גבי הולצברג הי"ד. הוא פעיל בכל ימות השנה. בימים אלו אנו נאבקים שיישאר פעיל".

מרק סופר
"השגריר הישראלי בהודו. איש יקר ומיוחד שלא נח לרגע. עירב את כל בכירי הממשל בהודו ובישראל, פעל בנחרצות ובמסירות נפש למען הנרצחים הי"ד. היה בקשר הדוק עם הרב הולצברג הי"ד והעריץ אותו עד מאוד".

נקודת שיא
"נאבקנו בעוז נגד ניתוחי גופות הנרצחים. החוק בהודו קובע שחייבים לנתח את הגופות. הדבר מתקבל בטבעיות מוחלטת אצלם. לחמנו בחירוף נפש למנוע זאת, בסיועם הנמרץ של השגרירות הישראלית ושל אנשי זק"א. ב"ה הצלחנו".

נקודת שפל
"במהלך השבת האחרונה שהיתי שעות על גבי שעות בבית החולים בו היו מאות גופות כתוצאה מהפיגועים. זאת תחושה נוראית שבלתי ניתנת לתיאור".

סעודת שבת
"את סעודות השבת האחרונה כאשר כולנו שהינו שם בדאגה, אכלנו אצל אחד הישראלים המקומיים שאשתו סיפרה לנו כי החליטה לשמור על הכשרות רק בהשפעת הרבנית רבקה הולצברג הי"ד, שאמרה לה כי היא יהודייה וכי היא חייבת לאכול כשר. היא דאגה שיכשירו לה את הבית וכיוונה את הבית כולו בנושא הכשרות. רק בזכותה בעצם, יכולנו לאכול שם בשבת. המטבח היה בהכשר הרבנית הי"ד".

פריז
"אבי שיחי' שליח חב"ד בפריז זה עשרות בשנים. גדלתי בפריז כילד ומשחר נעוריי חייתי ונשמתי את התחושה של שליח חב"ד בארץ זרה".

קרובי משפחה
"רוב הקרובים שלי ושל רעייתי הם שליחים של חב"ד בעולם. דודה של אשתי היה השליח ששיגר כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל לתוניס לפני יותר משישים שנה. הוא היה בתוניס יותר מחמישים שנה, כולל בימים הקשים ביותר בהם כל ראשי אש"ף היו שם. הוא ורעייתו מעולם לא חששו, ניהלו את בית חב"ד ואף עמדו בראש תלמוד התורה המפורסם במקום".

רגע בלתי נשכח
"זיהוי גופתו של ידיד נפשי, הרב גבריאל הולצברג הי"ד. לא חלמתי, לא האמנתי ולא ידעתי שיבוא יום ואצטרך לעשות דבר כה קשה ונורא".

שחיטה
"ביום שבו השתלטו המחבלים על בית חב"ד, הספיק הרב הולצברג הי"ד לשחוט 450 עופות על מנת לשלוח אותם למוקדים שונים בהודו. בעקבות הפיגוע, נותק החשמל בבית חב"ד וכל העופות שהיו בקירור התקלקלו. לאחר הפיגוע התקשרו אליי מהקהילות השונות ושאלו מה יהיה כעת. אין להם בשר ועוף כשר לאכול".

שיקום
"המטרה העיקרית העומדת לנגד עיניי היא שיקום בית חב"ד במומביי. שהפעילות המיוחדת שר' גבי וגב' רבקי הולצברג עשו תימשך".

שינה
"כמו כל מי שליווה את היממות האחרונות, הקשות כל כך, כאן בהודו, לא ישנו ארבעה ימים ולילות. בטיסה לישראל, עוד מעט, ננסה לנמנם מעט".

שגרירות
"בית חב"ד בהודו לא היה קיים אלמלא הסיוע של השגרירות הישראלית ושל הקונסולית. גם בימים קשים אלו הם לא נחים לרגע ועושים הכול למען הקדושים הי"ד".

שליחות
"לא קל בכלל להגיע לארץ זרה ולנהל בה את החיים. לארגן תפילות, להקים מקווה, לדאוג לאוכל כשר, לוודא את החינוך לילדים ועוד. זו בדיוק השליחות".

שמחת תורה
"בחג שמחת תורה האחרון היו אצלנו בבית חב"ד בגואה כשלוש מאות איש. התגובות היו מרגשות ומיוחדות. לגואה לא מגיעים הרבה יהודים שומרי מצוות. לרבים שהגיעו לחגוג עמנו הייתה זו הפעם הראשונה בחיים שהם עלו לתורה או הפעם הראשונה מאז בר המצווה שלהם. חלקם אף לא ראו מימיהם את ספר התורה".

שבת
"בשבת האחרונה התפללנו יחד ושרנו בתפילה גם את הקטעים שלא שרים בדרך כלל. כולם שרו ובכו. אביה של רבקה, הרב רוזנברג המכהן כרב שכונה בעפולה, המגלה כל העת תעצומות נפש בלתי רגילות חזר על שיחת הרבי זי"ע על אמונה וביטחון, וחיזק את כולנו".

שר הפנים
"ההוראה האחרונה של שר הפנים ההודי בטרם הודיע על התפטרותו בעקבות סדרת הפיגועים והכשלים הביטחוניים, הייתה ההוראה שנתן יום קודם לכן, לוותר על נתיחת הגופות. הוראה זו ניתנה בניגוד לחוק המקומי ובניגוד לאינטרס המודיעיני של גופי החקירה המקומיים. הייתה זו סייעתא דשמיא עצומה".

תורה
"הרב גבריאל הולצברג הי"ד מסר שיעור תורה קבוע מדי יום ראשון, בו היו משתתפים אנשי עסקים מקומיים רבים, שביום זה, כיום הנופש, היו שובתים ממלאכתם. אשתדל בעזרת ה' להמשיך מסורת זו".

הרב דובער גולדברג
"לא קל להמשיך, אך אין ברירה. נמשיך בשליחותו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל להפיץ את אור התורה והיהדות בכל העולם. בעיקר במקומות שוממים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.