מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשס״ט 04.12.2008

הספר "דובר שלום" הושק בחתונת וולף-פישר

אמש (רביעי) הושק הספר החדש "דובר שלום – חיים של קידוש שם ליובאוויטש" על חייו ופועלו של מי שהיה דובר חב"ד בארץ הקודש עשרות שנים, ומראשי עסקני חב"ד בארץ, הרב שלום דובער (ברק'ה) וולף ע"ה, שלאחרונה מלאו שמונה שנים לפטירתו ■ הספר החדש מכיל כשלוש מאות וחמישים עמודים, ומשולבים בו עשרות תמונות ומסמכים היסטוריים המתעדים את פעילות חב"ד בקרב כלי התקשורת ועם אישי ציבור במשך עשרות שנים  לסיפור המלא
הספר
אמש (רביעי) הושק הספר החדש "דובר שלום – חיים של קידוש שם ליובאוויטש" על חייו ופועלו של מי שהיה דובר חב"ד בארץ הקודש עשרות שנים, ומראשי עסקני חב"ד בארץ, הרב שלום דובער (ברק'ה) וולף ע"ה, שלאחרונה מלאו שמונה שנים לפטירתו.

"דובר שלום" הושק וחולק כ"תשורה" מכובדת למאות באי חתונתם של הרה"ת ר' מנחם מענדל יהודא וולף, בן הזקונים של ברק'ה ע"ה, עם זוגתו למשפחת פישר, במלון "רמדה רנסנס" בירושלים.

הספר החדש מכיל כשלוש מאות וחמישים עמודים, ומשולבים בו עשרות תמונות ומסמכים היסטוריים המתעדים את פעילות חב"ד בקרב כלי התקשורת ועם אישי ציבור במשך עשרות שנים.

הספר החדש "דובר שלום – חיים של קידוש שם ליובאוויטש" נחלק לפרקים אלו:

בראו לכבודו – בראש הספר וכ"מבוא" אליו, מופיע ליקוט מקיף בן כחמישים עמודים אודות יחסו של הרבי לכלי התקשורת הכלליים - הרדיו, הטלוויזיה והעיתונות הכתובה, וכן אודות הדרכים לניצול כלי התקשורת לכבודו של הקב"ה, כמכשירים ואמצעים להפצת היהדות ומעיינות החסידות 'חוצה'.

לקט ייחודי ומרתק זה נערך ומתפרסם ב"דובר שלום" לראשונה, לזכרו ולעילוי נשמתו של ברק'ה ע"ה.

קורות חיים – קווים לתולדות חייו של ברק'ה ופעולותיו בעסקנות ציבורית למען הכלל והפרט.

דובר חב"ד – סקירה נרחבת אודות פעילותו עשיריות בשנים כדובר חב"ד בארץ הקודש, הכוללת סיפורים ואפיזודות סביב שליחות חשובה זו.

הוראות והדרכות – לקט נבחר מתוך ההתייחסויות של הרבי לעבודתו של ברק'ה כדובר חב"ד, הן ב'יחידויות' להן זכה, הן בהוראות בכתב יד קדשו של הרבי, וכן באגרות קודש מהרבי אליו והוראות ממזכירות הרבי הקשורות בעבודתו.

דיווחים לרבי – בפרק זה מתפרסמים עשרות דיווחים אותם כתב ברק'ה לרבי במשך כעשרים שנה בין השנים תש"ל-תשנ"ב. מדיווחים אלו אנו למדים על ההיקף הרב של פעילותו בעסקנות הציבורית בכלל, ובמיוחד בתפקידו כדובר חב"ד.

הבלתי נשכח – דברי זיכרון והערכה אודות ברק'ה ע"ה, שנכתבו ונאמרו בהזדמנויות שונות לאחר פטירתו.

יומן 'קבוצה' תשכ"ד - יומן אישי שברק'ה כתב בשהותו במחיצת הרבי בתקופת שהותו בבית חיינו במסגרת ה'קבוצה' מארץ-הקודש - משלהי שנת תשכ"ג ועד תחילת חודש טבת תשכ"ד.

מתוך הכיתוב בגב הספר:

באגרת ששיגר לדובר צה"ל, בחודש טבת תשל"ד (1974), כותב הרבי: כיון אשר בהשגחה פרטית זכה מר בתפקידו הכי אחראי, תפקיד דובר צה"ל, יהי רצון שיזכה להיות "דובר שלום לכל עמו" ולבשר אך טוב . . בכל הפרטים.

הרב שלום דובער וולף (ברק'ה) ז"ל, זכה להיות דובר חב"ד בארץ-הקודש במשך עשרות שנים, ונתקיימה בו ברכת הרבי האמורה להיות "דובר שלום לכל עמו". בשליחותו כדובר חב"ד פעל רבות כדי להאהיב את שמה של חב"ד בקרב חוגים רחבים בציבור הישראלי, והוא עשה זאת במאור פנים, בחן רב, ומתוך אהבת ישראל, אחדות ושלום.

מנוסח האיחולים של הרבי לדובר צה"ל להיות "דובר שלום", ומהעובדה שצמד המילים הללו מורכב מאותיות שמו, "שלום דובער" - נגזר גם שמו של ספר זה המביא את פרקי חייו ופעלו של ברק'ה ע"ה, ולצד אלה – שורה של הוראות והדרכות מהרבי שזכה לקבל לאורך השנים בתפקידו כ"דובר חב"ד", ב'יחידויות' להן זכה, באגרות ובמענות קודש מהרבי.

בספר יש גם ליקוט מקיף אודות יחסו של הרבי לתקשורת ודבריו על הדרכים לניצול כלי התקשורת לכבודו של הקב"ה, כמכשירים ואמצעים להפצת היהדות ומעיינות החסידות 'חוצה'.

הספר "דובר שלום" נועד לשמש זיכרון נצחי לאישיותו ולפעולותיו של ברק'ה ז"ל, שנפטר לבית עולמו בשנת תשס"א והוא בשיא עשייתו הציבורית, והוא מגיש למעיין חומר רב ערך כדי ללמוד וללמד לשמור ולעשות, הן בתחום הפעילות למען חיזוק וביסוס מוסדות ליובאוויטש והן, ובמיוחד, בתחום רב החשיבות של הבאת דברה של תנועת חב"ד לציבור הרחב.

את הספר החדש "דובר שלום" ניתן להשיג החל מהיום במרכז קה"ת בכפר חב"ד בטלפון 03-9606018, ובמרכזי "היכל מנחם" בירושלים ובבני ברק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.