מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשס״ט 04.12.2008

שלוחים מרחבי תבל במסע תנחומים אצל משפחות הנרצחים

במהלך היום יצאה משלחת ראשונה של שלוחים מרחבי תבל למסע ביקורים אצל כל משפחות הנרצחים בבית חב"ד במומביי. מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור ארגן וליווה את מסע התנחומים המרגש. הביקורים חיזקו את המשפחות שהביעו הערכה רבה על ההשתתפות באבלם והגעם של השלוחים לביתם ■ המסע החל לכיוון העיר עפולה, שם פגשו השלוחים את משפחות הולצברג - רוזנברג ושעה ארוכה דיברו על מסירות נפשם היום יומית של זוג השלוחים הקדושים הי"ד בשליחותם במומביי, ועל התכניות העתידיות להמשך והרחבת פעילות בית חב"ד במקום לסיפור המלא
שלוחים מרחבי תבל במסע תנחומים אצל משפחות הנרצחים
במהלך היום יצאה משלחת ראשונה של שלוחים מרחבי תבל למסע ביקורים אצל כל משפחות הנרצחים בבית חב"ד במומביי. מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור ארגן וליווה את מסע התנחומים המרגש. הביקורים חיזקו את המשפחות שהביעו הערכה רבה על ההשתתפות באבלם והגעם של השלוחים לביתם.

עם בוקר יצאה משלחת נכבדה מבנין צעירי חב"ד למסע ביקורי ניחומים אצל כל משפחות הנרצחים בבית חב"ד מומביי שבהודו. במשלחת השתתפו שלוחים מכמה יבשות מכל רחבי תבל, השליח מאוסטרליה הרב חיים צבי גרונר, השליח מוונצואלה הרב משה פרמן, השליח מצי'לה הרב מנשה פרמן, השליח מלוס אנג'לס קליפורניה הרב בנימין ליסבון.

המסע החל לכיוון העיר עפולה, שם פגשו השלוחים את משפחות הולצברג - רוזנברג ושעה ארוכה דיברו על מסירות נפשם היום יומית של זוג השלוחים הקדושים הי"ד בשליחותם במומביי, ועל התכניות העתידיות להמשך והרחבת פעילות בית חב"ד במקום. תושבי העיר עפולה מגיעים בזה אחר זה וניכר על כולם כי הכאב שלהם הוא אישי ומשפחתי, מבקרים בבית חב"ד הודו באו על מנת לספר להורים על האירוח הלבבי לו הם זכו מזוג השלוחים.

לאחר דברי נחמה בשמם ובשם קהילותיהם פנו המשלחת לבית משפחת הנרצחת גב' יוכבד אורפז, המשפחה נדהמה לגלות כי שלוחי הרבי מקצווי תבל הגיעו במיוחד עבורם וזה גרם להתרגשות גדולה בקרב בני המשפחה. השליח הרב משה פרמן דיבר בשם הקבוצה והביע את תנחומי השלוחים. על מאורעות הימים האחרונים שמעו מהבת של הנרצחת ששהתה בהודו עם ילדיה הקטנים ואמה יוכבד הי"ד שהגיעה להודו על מנת לבקרה.

יוכבד אמורה היתה לעזוב את בית חב"ד שעה קלה אחרי ההתקפה לכיוון שדה התעופה בדרכה לישראל אך בדקות האחרונות לפני עזיתבה את המקום החלה התקפת המחבלים ולמרבה הצער גם יוכבד היתה בין הנרצחים בבית חב"ד. אך שעות וימים ארוכים עברו על בני משפחתה עד לידיעה על הגורל המר. אבי, בנה של יוכבד המתין לקבלה בשדה התעופה בישראל לאחר המתנה מורטת של שלוש שעות הוא החל לחשוד שמשהוא לא מבשר טוב עומד לקרות, עד לקבלת האישור מהודו כי אמא היתה בבית חב"ד בזמן הפיגוע. אבי, חובש את כיפת "בית חב"ד מומביי" שמצא בתיק היד של אימו כאילו היא הכינה לו את הכיפה לקראת הימים הבאים.

בני המשפחה סיפרו לשלוחים על הסיוע הרב שהם מקבלים מהשליח בראש העין הרב אביגד עקיבא בארגון תפילות ובכל סיוע נדרש.

לאחר דברי נחמה וחיזוק התכנסו כל הבאים לתפילת מנחה ואמירת קדיש יחד עם השלוחים. וממשיכים במסע הניחומים לבני משפחה של נורמה רבינוביץ ממקסיקו. הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד עמד בקשר עם השליח במקסיקו הרב יוסף מייזליש הנמצא בקשרי ידידות עם המשפחה, בזמן הגעת המשלחת למשפחת רבינוביץ יצר הרב מייזליש קשר טלפוני עם הרב קוטנר על מנת לחבר לראשונה את ילדיה של נורמה הי"ד עם סבתם במקסיקו שם מארגן הרב מייזליש את תפילות השבעה. היה זה שיחת טלפון נרגשת שגרם לסבתא התרגשות גדולה, השליח בצי'לה הרב מנשה פרמן שוחח עם המשפה בשפת מדינתם וניחם אותם בשם השלוחים.

בבית משפחת בן ציון הי"ד קרומן בבת ים ישבו בני המשפחה עם השלוחים שעה ארוכה וסיפרו על הקשר החם של בן ציון הי"ד עם בית חב"ד בסין שם נהג להגיע לעיתים תקופות במסגרת עבודתו כמשגיח כשרות.

בבית משפחתו של לייבוש טייטלבוים הי"ד בשכונת בית ישראל בירושלים התקבלו השלוחים בכבוד גדול, המשפחה הביעה התפעלות רבה מעבודת השליחות ברחבי תבל מתוך מסירות נפש ושמעו מהשלוחים דברי תורה מתורתו של הרבי בענין ניחומי אבלים.

בסיכום הביקור הארוך בשעת ערב מאוחרת אמרו השלוחים לרב קוטנר כי הם מרגישים כי היה זה יום של שליחות מתוך קירוב לבבות וקידוש שם ליובאוויטש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.