מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשס״ט 02.12.2008

"העולם כולו חייב תשובה למוישי" • הספד הנשיא

"מוישי הוא לא רק נושא השאלה, הוא גם נושא הנחמה. הוא יגדל וימשיך בשליחות הנכבדה של חב"ד המגיעה לכל קצוות עולם כדי להציל נפשות" ■ הספד הנשיא שמעון פרס בהלוויית הזוג הולצברג הי"ד לסיפור המלא
נשיא המדינה שמעון פרס נושא דברים בהלוויה (צילום: י. בלינקו, COL)

באדיבות 'בחדרי חרדים'

הספדו של הנשיא שמעון פרס, בהלווית שליחי חב"ד במומביי, הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד:

"זה מספר ימים שהעולם כולו חייב תשובה לשאלה של ילד קטן, למויש אשר שואל" איפה את אמא?" כולנו והעולם חייבים תשובה ברורה מדוע אמא של מויש הקטן נרצחה? העולם לא ידע מנוחה ולא יוכל להיות עולם של שקט, שלום, עולם של אנשים מאמינים, עולם של בני אדם הגונים עד שתינתן תשובה ברורה לשאלה של מוישי.

"ראיתי את פניה של רבקי, ראיתי את פניו של הרב גבריאל, אנשים מצניעי לכת, מאירי פנים, שלא היה להם כלום אך הם נתנו את הכל עם נדיבות נדירה. הם לא חיפשו לא עושר ולא יוקרה, אלא אור של תורה, אותה הפיצו לקצווי עולם בשליחות העם כולו להביא ישועה ותקווה. הם לא רצו לכפות דבר על זולתם ולא ביקשו דבר. היתה זו שליחות נשגבת ביותר של אדם מאמין, של יהודי.

"זכיתי לראות את הרבי מילובביץ ולהיפגש עימו ואני יודע שהרב לא הרשה לאף אחד לומר נואש ולא הרשה להטיל ספק בכך שהאמונה תנצח. אך השאלה של מוישי עדיין מחכה לתשובה.

"בכל העולם פזורים בתי מלון, בתי ילדים וספר, בתי תפילה ואין מדינה שמחוסנת מפני הטרור. העולם מתחלק לשניים : למקומות בהם חיים אנשים אכזריים כחיות ומקומות בהם יש אנשים בני אדם שנבראו בצלם אלוקים. צריך לעקור מהשורש את הטרור ללא היסוס ללא משחקי מילים. אני לא מבין איך אפשר לקבל מדינה כמו איראן, שמהווה קן וחממה לטרור וקוראת להשמדת ישראל להיות חברה בקרב העמים ובאו"ם. אם העולם כולו לא יתייצב כאיש אחד בצורה חד משמעית ויילחם מלחמת חורמה נגד כל מקום שיש בו כסף שמממן את הטרור – השלום והשקט בעולם יהיו בסכנה. הטרור מהווה מגיפה שחייבים לעצור ולמגר אותה.

"אנו העם היהודי ידענו צער וקידוש השם. אף פעם לא פסקנו מלהיות בני אדם ואף פעם לא תמכנו ברצח. טרור איננו בעיה רק של העם היהודי, של מדינת ישראל, זו בעיה וסכנה לעולם כולו. מכאן צריכה לצאת קריאה ברורה להפסיק את הטירוף, להפסיק את הטרור ולהעניק תשובה ברורה למוישי. התשובה למוישי צריכה להינתן על ידי כל העולם, שכן אם לא – לא נוכל לחיות בעולם של שקט וביטחון. העולם חייב לתת תשובה מדוע נפלה אישה נהדרת כריבקי, אדם קדוש כגבריאל, מדוע מוישי נשאר יתום.

"לא ננוח ולא נרפה עד שתימצא התשובה. נמצאים כאן איתנו היום שגריר הודו וסגן שגריר ארה"ב בישראל. עלינו לזכור היום שיחד עם קורבנות העם היהודי, נרצחו גם אזרחים הודים, אזרחים אמריקאים ואזרחי מדינות רבות בעולם.

"בשם העם היהודי אנו מוסרים תנחומים לכל קורבנות מתקפת הטרור במומבאי. ליבנו דואב על רצח אנשים חפים מפשע. אנו מנחמים גם את המשפחות ההודיות אשר בניסיון להציל את יקירינו, נהרגו בפעולת הטרור. אנו עם אחד, אנו עולם אחד, אולם למשפחה - לסבא ולסבתא, מוישי הוא לא רק נושא השאלה, הוא גם נושא הנחמה, הוא יגדל וימשיך בשליחות הנכבדה של חב"ד המגיעה לכל קצוות עולם כדי להציל נפשות מתוך תחושת שליחות. כל העם בוכה היום וכל העם שואל יחד עם מוישי את שאלתו: איפה אמא".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.