מערכת COL | יום א' כסלו ה׳תשס״ט 28.11.2008

"משפחת הולצברג הם מודל לחיקוי עבור בתי חב"ד"

הדיווחים על מתקפת הטרור במומבאי ועל בית חב"ד בעיר, הוציאו המונים ברחבי העולם לבתי הכנסת. בברוקלין, שם מתגוררים הוריו של הרב גבריאל הולצברג, נאספו מתפללים רבים. הטלפונים בבית המשפחה אינם מפסיקים לצלצל ■ ynet  מביא את סיפורו של משפחת הולצברג בקראון-הייטס המתמודדת עם הדרמה   לסיפור המלא
בית משפחתו של גבריאל הולצברג בקראון-הייטס (צילום: רלי כהן)

רלי כהן, ynet

הדיווחים על נפילתם בשבי של שליח חב"ד במומבאי, הרב גבריאל הולצברג, ורעייתו רבקה והחשש הכבד לחייהם - הוציאו המונים מאנשי החסידות ברחבי העולם אל בתי הכנסת. גם בארץ נערכו תפילות מיוחדות למען בני הזוג. 

מצבם של גבריאל ורבקה, בני 29 ו-26, אינו ברור, אך מוקדם יותר חולץ בנם ללא פגע מבית חב"ד על-ידי אחת העובדות במקום. הערב (יום ה') דווח כי שמונה בני אדם חולצו ממתחם בית חב"ד, אך בשלב זה לא ברורה זהותם. עדיין לא ברור גם כמה אנשים עדיין מוחזקים בבניין ומה מצבם.

במרכז חב"ד העולמי בשכונת ברוקלין בניו-יורק, בה מתגוררים הוריו של גבריאל, מתפללים מאז ליל אמש לגורל בני המשפחה. מיילים וטלפונים מחברים בקהילת חב"ד מגיעים ללא הרף לבית ובהודעות אחרות נקראים החסידים לשאת תפילה לשלומם של השניים. משפחת הולצברג מוכרת היטב בקהילה היהודית בברוקלין ונחשבת למשפחה חמה ומעורבת מאוד.

"הרב גבריאל הוא רב דינמי, אנרגטי ועצמאי המנהל את בית חב"ד במומבאי כ'בית רחוק מהבית' לאלפי אנשי עסקים, תיירים ותרמילאים ישראלים. הוא מהווה דמות רוחנית, מקור גאווה ומודל לחיקוי עבור בתי חב"ד אחרים ברחבי העולם", אמר מנהל הוועידה הבינלאומית של חב"ד, רבי משה קטלרסקי. 

גבריאל הולצברג גדל ולמד בברוקלין ובשנת 2003 עבר לשמש כנציג בית חב"ד במומבאי. עיתונאים זרים רבים הגיעו לאורך שעות היום לבית משפחתו וגם לבית חב"ד בשכונה בניסיון לברר פרטים עליו ועל מצבו. משפחת הולצברג ביקשה לשמור על פרטיותה וסירבה לענות לשאלות עיתונאים.

דובר בית חב"ד בניו-יורק, רבי מוטי סליגסון, סיפר ל-ynet: "לא ידוע לנו על אירוע טרור בסדר גודל כזה שאירע בין כותלי בית חב"ד מאז ומעולם. המצב כעת הוא כאוטי, יש לנו נציגים בשטח ואנו נמצאים בקשר רציף עם המשפחה. בית חב"ד מוכר בהיותו מרושת היטב ברחבי העולם ואנו מנסים להיעזר בכך. נציגינו ניסו ליצור קשר עם עמיתיהם במומבאי, אך הקשר כידוע אבד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.