מערכת COL | יום כ"ט חשוון ה׳תשס״ט 27.11.2008

הרב רוזנברג: "מבקשים מכל הציבור להתפלל עבורם"

אביה של השליח הגב' רבקה הולצברג, הרב שמעון רוזנברג מעפולה סיפר ל"הארץ" כי על פי רוב באמצע השבוע מתארחים בבית במומבאי כ-30 בני אדם, ובסופי שבוע מגיעים כ-70 בני אדם לתפילות וארוחות השבת. "כבר חמש שנים הם זוכים לקרב המון יהודים, ואנחנו מתפללים ומאמינים שזכות זו תעמוד להם. אנחנו מבקשים מכל הציבור להתפלל עבורם ועבור היהודים במומבאי", אמר לסיפור המלא
הרב רוזנברג:

מתקפת הטרור המשולבת במומבאי, שכוונה בין היתר נגד תיירים ויעדים מערביים, פגעה גם בבית חב"ד השוכן ברובע קולאבה בעיר. הבוקר (חמישי) דווח על טרוריסטים המתבצרים בבית עם בני ערובה, ומהמקום מגיעים דיווחים סותרים באשר לגורלם של האזרחים ששהו בבית.

את הבית מנהלים שליחי חב"ד לעיר, הרב גבריאל ורבקה הולצברג, שהקימו את המרכז לפני חמש שנים. לפני שנה עבר המרכז לבניין חדש, בן חמש קומות. בשונה מבית חב"ד בדלהי, למשל, המיועד בעיקר לתרמילאים ישראלים, המרכז במומבאי משרת גם את הקהילה היהודית הקטנה של העיר, וכן אנשי עסקים ומטיילים ישראלים. בבניין החדש יש בית כנסת, חדר אוכל, מקווה טהרה, שירותי אינטרנט ועוד.

משפחת הולצברג מתגוררת בקומה העליונה של הבניין יחד עם בנם התינוק, בן כשנה וחצי, ובבניין שוהים גם כשמונה עובדים מקומיים. הרב גבריאל הולצברג הוא יליד ישראל המחזיק גם באזרחות אמריקאית, ואשתו רבקה היא ישראלית שגדלה בעפולה.

אביה של השליח הגב' רבקה הולצברג, הרב שמעון רוזנברג מעפולה, סיפר ל"הארץ" כי על פי רוב באמצע השבוע מתארחים בבית במומבאי כ-30 בני אדם, ובסופי שבוע מגיעים כ-70 בני אדם לתפילות וארוחות השבת. "כבר חמש שנים הם זוכים לקרב המון יהודים, ואנחנו מתפללים ומאמינים שזכות זו תעמוד להם. אנחנו מבקשים מכל הציבור להתפלל עבורם ועבור היהודים במומבאי", אמר הרב.

פעולת הטרור החלה אמש בשעות הערב, כאשר לפחות 101 בני אדם נהרגו ועוד 250 נפצעו במתקפת טרור משולבת בעיר. המתקפה אירעה בתשעה מוקדים שונים בעיר, מרביתם יעדי תיירות בהם שני מלונות יוקרה - טאג' מאהל ואוברוי. התקפות נוספות אירעו בתחנת הרכבת בעיר וקפה ליאופולד שהוא מקום מפגש ידוע לתיירים המגיעים לעיר, שמהווה את המוקד הפיננסי של הודו. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.