מערכת COL | יום כ"ח חשוון ה׳תשס״ט 26.11.2008

NRG: שלוחי חב"ד למדו איך לשנורר בזמן המשבר

המשבר הכלכלי העולמי העמיד על סף קריסה את תעשיית התרומות והשנור בעולם היהודי כולו. בחב"ד לא מבזבזים זמן: למעלה מ-3,000 שליחי חב"ד שהשתתפו בימים האחרונים בכינוס השלוחים המסורתי של החסידות בניו יורק, עברו קורס הכשרה כיצד להמשיך ולגייס תרומות על-אף הקושי אליו נקלעים התורמים היהודים הגדולים, בעלי ההון", כך מדווח אתר NRG ■ "בישראל נמשכת פעילות צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב פעילות שלא נפגעה מהמשבר", דווח בכתבה  לסיפור המלא
NRG: שלוחי חב

המשבר הכלכלי העולמי העמיד על סף קריסה את תעשיית התרומות והשנור בעולם היהודי כולו. בחב"ד לא מבזבזים זמן: למעלה מ-3,000 שליחי חב"ד שהשתתפו בימים האחרונים בכינוס השלוחים המסורתי של החסידות בניו יורק, עברו קורס הכשרה כיצד להמשיך ולגייס תרומות על-אף הקושי אליו נקלעים התורמים היהודים הגדולים, בעלי ההון.

כינוס השלוחים כלל בין היתר את הצגת פעילויות חב"ד בכל העולם. לחב"ד נוכחות ב-75 מדינות בעולם בהם פועלים כ-4,000 שלוחי הרבי מלובביץ'. גורמים במרכז לענייני חינוך של חב"ד מעריכים כי במהלך השנה הקרובה עלולה פעילות רבה מסביב לעולם להיפגע בשל ירידה בהיקף התרומות, ובמהלך החודשים הקרובים ייעשה מאמץ כבד לגייס תרומות משמעותיות על מנת לשמר את היקפה המרשים של פעילות המוסדות שפועלים ברוח חב"ד בעולם, המוערכת בעשרות מיליוני דולרים בשנה. בכירי חב"ד, ובהם הרב משה קוטלרסקי, צפויים להקדיש בתקופה הקרובה מאמצים על מנת לסייע במימון פעילויות השלוחים בעולם.

בהרצאות שהעביר לשלוחים המומחה הכלכלי שמעון פפר, בעל חברת יעוץ שגייסה מיליארדי דולרים, הוא המליץ להפוך את המשבר ליתרון בגיוס תרומות. לדבריו, על מגייסי התרומות של חב"ד לומר לתורמים הפוטנציאלים כי "ביום רגיל הקדוש ברוך הוא מקבל עזרה מהרבה אנשים, אבל בשעת המשבר הוא סומך רק עליך". לדברי המרצה, יהודים עשירים ומאמינים יסכימו להכניס יד לכיסם אם ישתכנעו שאכן פעילות חב"ד נשענת רק עליהם.

טיפ נוסף הינו לאתר יהודים עשירים אשר לא נפגעו במשבר, למשל רואי חשבון ויועצים בתחום המיסים שלהם תמיד תהיה עבודה וגופים שלא חשופים למפולת הנדל"ן הגדולה בעולם. לדברי פפר, "זה הזמן לקנות נכסים שישמשו לבתי חב"ד בארצות הברית. למשל במנהטן המחירים יורדים ופתאום יש הצע של נכסים שאפשר בכלל לקנות".

הטיפ המרכזי היה לאתר יהודים שלא רק שלא מפסידים מהמשבר, אלא אף מרוויחים ממנו. בראש הרשימה שמנה פפר נמצאים עורכי דין שהתמחותם בפשיטות רגל ופירוקי חברות. לדברי המומחה, "אלה וגופים נוספים שצריך לאתר מרוויחים מקריסת חברות, ולכן המשבר מבחינתן הוא לא בהכרח דבר רע".

בישראל נמשכת בינתיים פעילות חב"ד שלא נפגעה מהמשבר. צעירי אגודת חב"ד שבראשות הרב יוסף אהרונוב, האחראית על פעולות חב"ד בארץ, מפעילה אגפים המסייעים לעשרות אלפי נפגעי טרור, עולים חדשים ול-230 סניפי בתי חב"ד בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.