מערכת COL | יום כ"ח חשוון ה׳תשס״ט 26.11.2008

מועצת עמק לוד נקנסה בחצי מיליון שקלים

בית המשפט השלום ברמלה גזר על המועצה האזורית עמק לוד קנס בסך 240 אלף שקלים בגין הזרמת שפכים לנחל שפירים במספר מקרים בין השנים 1996-2001, כך מדווח ynet ■ המועצה האזורית עמק לוד, אשר בתחומה נמצא הישוב כפר חב"ד, הועמדה לדין בגין מספר אירועים של הזרמת שפכי היישוב לקו הביוב של בית דגן, משם הם הוגלשו ללא כל טיפול לנחל שפירים לסיפור המלא
מועצת עמק לוד נקנסה בחצי מיליון שקלים
קנס בסך 444,000 שקלים. בניין מועצת עמק-לוד בכפר-חב"ד ● צילום ארכיון: COL
מאת ynet

בית המשפט השלום ברמלה גזר אתמול (ג') על המועצה האזורית עמק לוד קנס בסך 240 אלף שקלים בגין הזרמת שפכים לנחל שפירים במספר מקרים בין השנים 1996-2001. בפרשה נפרדת הושג הסכם טיעון עם המועצה האזורית בית דגן במסגרתו שילמה קנס של 200 אלף שקלים בגין עבירה דומה.

במשרד להגנת הסביבה רואים בסיפוק את החלטת בית המשפט, ואת העובדה שהזרמת שפכים לא מטופלים לנחל הניבה קנסות בגובה של 440 אלף שקלים. במשרד מדגישים את החומרה הרבה שהם רואים בזיהום מקורות מים וסיכון מי התהום.

כתב האישום בשתי הפרשות, בגין עבירה על חוקי המים ושמירת הניקיון, הוגש הוגש בפברואר 2001. המועצה האזורית בית דגן הואשמה כי בתאריכים שונים בין 1996 ל-2001 הוזרמו משטחה שפכים דרך תחנת שאיבה לביוב אל נחל שפירים, תוך יצירת מפגעי ריח ויתושים, ותוך זיהום הנחל וסיכון איכות מי התהום. בכתב האישום צויין כי המועצה איפשרה בנייה נרחבת ואיכלוס של יחידות דיור בתחומה למרות שלא היה לה פיתרון לטיפול בשפכים שלהם.

המועצה האזורית עמק לוד, אשר בתחומה נמצא הישוב כפר חב"ד, הועמדה לדין בגין מספר אירועים של הזרמת שפכי היישוב לקו הביוב של בית דגן, משם הם הוגלשו ללא כל טיפול לנחל שפירים. במהלך המשפט הושג הסדר טיעון עם המועצה האזורית בית דגן במסגרתו הוטל עליה, כאמור, קנס של 200 אלף שקלים. המועצה האזורית עמק לוד בחרה להמשיך את ההליכים המשפטיים, ולפני כחודש וחצי הורשעה בעבירות המיוחסות לה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.