מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשס״ט 25.11.2008

בכפר-חב"ד נערך ערב התרמה לגמ"ח חיב"ה

אמש (שני) התקיים בכפר חב"ד, ערב התרמה לגמ"ח חיב"ה, המיועד להלוואת כספים לשמחות, שנפתח ע"י חברותיה לכיתה של חיה-ברכה הלפרין ע"ה, ביתם של ר' זושא ונעמי ריבקין ■ במהלך הערב נשאו דברים: הגב' צפורה וישצקי, הגב' הני קרניאל, והגב' פרדי ברוד  לסיפור המלאנשי ובנות חב"ד - המדור שלכן 
בכפר-חב
(צילום: ncl.org.il)
חדוה, NCL

אמש (שני) התקיים בכפר חב"ד, ערב התרמה לגמ"ח חיב"ה, המיועד להלוואת כספים לשמחות, שנפתח ע"י חברותיה לכיתה של חיה-ברכה הלפרין ע"ה, ביתם של ר' זושא ונעמי ריבקין.

את הערב פתחה הגב' צפורה וישצקי בדבר מלכות, על החידושים שחידש לנו הרבי במצוות הקהל המורכבת משני פרטים: התקהלות ושמיעת המלך, והתחזקות ביראת ה'. הגב' וישצקי גם שיתפה את הנשים בזכות שנפלה בחלקה בשעה שזכתה בהגרלה לנסיעה לרבי בהתועדות ח"י אלול שהתקיימה בחצר של שושי רבקין. עד כמה היה מרגש לראות את הקהל העצום שהגיע ל- 770, אנשים נשים וטף, אלפי אנשים המאוחדים באהבה וגעגועים לרבי.

הגב' הני קרניאל, הדגישה בהרצאתה קוי אופי שאפיינו את חיה-ברכה הלפרין ע"ה, וחיזקה את הנשים בדברי עידוד, שאין רע יורד מלמעלה, וכל מה שנעשה הוא רצון הקב"ה ואין להתעצב בו אלא להיות בשמחה כי באמצעותה נוכל להביא את שלמות שמחת הגאולה שאז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה.

הגב' פרדי ברוד סיפרה על השמועות שהחלו מארגנות הערב לשמוע במשך השנים. בתחילה היה זה בסודי-סודות, מפה לאוזן, ולאחר מכן נאמרו דברים מפורשים בקול רם: ברכה דואגת ומפרגנת גם היום לנשים בנושאים שונים, ובעיקר לנשים המשוועות לפרי בטן... את הסיפור הראשון סיפרה ב', אחת מחברות הכיתה של ברכה: בתה של ב' הייתה נשואה כבר מספר שנים ועדיין לא נפקדה. בערב ההתרמה הגרילה את "שיר המעלות" ליולדת וכן כיפה קטנה מעוטרת. ב' נטלה את החפצים, הצפינה אותם בארון ושמרה את הדבר בליבה. כעבור זמן לא רב סיפרה לה הבת את החדשות הטובות. היא מצפה לתינוק...

כשנתיים לאחר מכן חזר הסיפור על עצמו כאשר ר', חברה נוספת, רכשה פנקס הגרלות במיוחד לזכותם של בנה וכלתה - מספר חודשים אחרי ערב ההתרמה נשמעה הבשורה שלה כה ייחלה...

והנה שוב, בערב גדול ומיוחד שהתארגן לפני שנתיים התקיימה מכירה על דולר של הרבי. אחת הנשים עלתה לסכום די גבוה, רכשה את הדולר ו... שמונה שנים אחר נישואיה יכלה לבשר טוב. היא עומדת להיות אם בישראל.

ואם היו כאלו שעדיין לא היו בטוחות שזה באמת בזכות ההשתתפות בגמ"ח חיב"ה, הרי שבשנה שעברה מיהרה ג', ממש ביום האירוע, לכפר חב"ד ולהעלות את תרומתה. ג' ילדה תינוקת יפהפיה לפני כחודשיים, אחרי אחת עשרה שנות נישואין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.