מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשס״ט 25.11.2008

חיפה: תלמידי החינוך הדתי בעיר התכנסו ב"הקהל"

אמש, נערך כינוס הקהל בעיר חיפה בהשתתפות כ-5000 ילדים תלמידי החינוך הממ"ד בהיכל הספורט ברוממה. הפתעת הכינוס היתה השתתפותם המלאה של כל מפקחי החינוך הממלכתי, ושל מספר בתי ספר ממלכתיים. לאור הצלחתו המדהימה של הכינוס ומבצע הלימוד בחוברת "הקהל", נודע כי במחוזות נוספים יערכו אי"ה משרד החינוך בשיתוף עם חב"ד, כינוסי הקהל ומבצעי לימוד בחוברת הקהל, בחדשים הקרובים לסיפור המלא
חיפה: תלמידי החינוך הדתי בעיר התכנסו ב
הרב לייבל שילדקרויט מקבל את פני הראשון לציון הרב שלמה עמאר
אמש, נערך כינוס הקהל בעיר חיפה בהשתתפות כ-5000 ילדים תלמידי החינוך הממ"ד. הכינוס שהתקיים בהיכל הספורט ברוממה, תוכנן בקפדנות רבה כמבצע צבאי לכל דבר, על-ידי המפקח מר שמעון שטרית, אשר רתם לעזרתו את כל צוות הפיקוח במחוז חיפה.

גם מוסדות חינוך חב"ד חיפה והקריות בראשותו של הרב לייבל שילדקרויט, משלוחי הרבי לאה"ק, נקרא לסייע. הרב שילדקרויט סייע בעידוד וברעיונות ובגיוס משאבים להפקת האירוע הענק, והרב יוסף פיזם, מנהל ת"ת חב"ד "צבאות מנחם" ערך חוברת לימוד ועבודה בנושא הקהל, כהכנה לכינוס. החוברת בת 40 העמודים שעוצבה באופן מרהיב ע"י הרב פנחס פיזם, יצאה לאור ע"י משרד החינוך מחוז חיפה ונלמדה בכל בתי הספר במחוז, עפ"י הוראת המחמ"ד מר יעקב ויזל. בחוברת – פרק מיוחד על הקהל במשנת הרבי.

הכינוס כלל: מופע מיוחד של ר' מנדי ג'רופי, ששיתף והלהיב את אלפי התלמידים בצורה נפלאה ומרגשת. תרועת חצוצרות – לזכר הקהלת היהודים להקהל ע"י הכהנים התוקעים בשופרות. תקיעת שופרות – כנגד "שופרו של משיח" שיקהיל את העם בבית המקדש בהקהל. קבלת פנים לרבנים הראשיים לארץ הקודש, יחד עם רבני הערים. הופעת הלהקה הבוכרית – משפחת אקילוב מטעם קונגרס יהודי בוכרה בנשיאות מר לוי לבייב, להנאת המשתתפים.

תלמידים ממוסדות החינוך השונים כובדו לקרוא בספר התורה את הקטעים אותם היה קורא המלך בהקהל, וכל תלמיד קרא עפ"י מנגינת הטעמים של עדה שונה (נוסח מרוקאי, אשכנזי, תימני וכו'). קטעי תפילה, תהילים ופיוטים, הושמעו ע"י החזן מר מאיר פרידמן והפייטן מר מאיר מוריוסף, בהשתתפותם הערה של התלמידים ומוריהם.

דברי התעוררות השמיעו כב' הרבנים: הראשל"צ הגר"ש עמר שליט"א הרב הראשי לאה"ק – ברך את הקהל וערך מעמד קבלת עול מלכות שמים. הגר"י מצגר שליט"א הרב הראשי לאה"ק – עורר את הקהל לקחת מה"הקהל" את החשיבות של קביעות עיתים לתורה בכל יום, ואת המסר של "אחדות ישראל". הגר"ש שלוש שליט"א הרב הראשי וראב"ד לחיפה, עורר על גודל הזכות של לימוד התורה של ילדי ישראל מתוך יראת שמים. הרה"ח הרב לייבל שילדקרויט ראש מוסדות חב"ד בחיפה והקריות ומשלוחי הרב לאה"ק, הדגיש בנאומו כי אין בעולם מי שפעל והרעיש עולמות בענין "הקהל", כמו הרבי והביא את המסר של כ"ק אדמו"ר מה"מ לשנת הקהל – כשנה שיש בה נתינת כח לכל אחד, להקהיל יהודים ולחזקם בתורה ומצוות באופן של תורה תפילה וצדקה, ושיבח את המפקח מר שמעון שטרית על היוזמה ועל ההצלחה המרגשת של הכינוס בכמות ובאיכות.

כמו כן, ברכו: מ"מ מזכ"ל הסתדרות המורים ויו"ר הסתרדות המורים הדתיים באה"ק מר גד דעי, מר אהרון זבדה מנהל מחוז חיפה במשה"ח, מר יעקב ויזל מחמ"ד מחוז חיפה במשה"ח, המפקח הארצי מר שמואל בורקש ממשה"ח.

בין קטע לקטע הופיעו עוד בצורה מוצלחת ומהנה, מקהלת בית הספר "אור אבנר" – קרית ים, בניגונים חב"דיים מלהיבים, ומקהלת "פרחי כרמל" – המורכבת מתלמידי הישיבות התיכוניות "פרחי אהרון" ו"יבנה" בחיפה, שהופיעו בשירים חסידיים.

הפתעת הכינוס היתה השתתפותם המלאה של כל מפקחי החינוך הממלכתי, ושל מספר בתי ספר ממלכתיים, כמו גם תלמידים המאושפזים בבתי הרפואה רמב"ם, כרמל ו"בני ציון" בחיפה. אכן "הקהל" אמיתי.

לאור הצלחתו המדהימה של הכינוס ומבצע הלימוד בחוברת "הקהל", נודע כי במחוזות נוספים יערכו אי"ה משרד החינוך בשיתוף עם חב"ד, כינוסי הקהל ומבצעי לימוד בחוברת הקהל, בחדשים הקרובים.

את הכינוס האדיר בעצמתו ובתכנו, הנחה ביד רמה היוזם והמפיק, המפקח מר שמעון שטרית שהודה באופן מיוחד לרב לייבל שילדקרויט על התמיכה, העידוד וההשראה לאורך כל הדרך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.