מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשס״ט 23.11.2008

לאחר למעלה מ-20 שנה: מונה רב ראשי בהולנד

בשבוע שעבר התקיימה האסיפה הכללית של נציגי הקהילות היהודיות של 11 מחוזות הולנד. מטרת האסיפה הייתה בכדי לבחור רב ראשי. הרב בנימין יעקבס נבחר, ברוב קולות, לכהן פאר כרב הראשי של הרבנות הראשית למחוזות הולנד (IPOR), ובזאת הפך לרב הראשי היחיד המתגורר כיום בהולנד דרך קבע לסיפור המלא
לאחר למעלה מ-20 שנה: מונה רב ראשי בהולנד
הרב בנימין יעקבס

אתר מרכז רבני אירופה

בשבוע שעבר התקיימה האסיפה הכללית של נציגי הקהילות היהודיות של 11 מחוזות הולנד. מטרת האסיפה הייתה בכדי לבחור רב ראשי. הרב בנימין יעקבס נבחר, ברוב קולות, לכהן פאר כרב הראשי של הרבנות הראשית למחוזות הולנד (IPOR), ובזאת הפך לרב הראשי היחיד המתגורר כיום בהולנד דרך קבע.

הרב יעקבס משמש ברבנות בהולנד כבר למעלה מ-30 שנה. בעשרות שנות פעילותו קנה לעצמו שם של מנהיג יהודי מוביל, אשר הפריח את השממה בקהילות רבות בהולנד ובנה מוסדות יהודיים לתפארת.

בשנת תשמ"ה (1985), לפני פטירתו של הרב הראשי הקודם, הרב אליעזר ברלינגער ז"ל, הביע הרב ז"ל את חפצו, כי יבלח"ט הגר"ב יעקבס שליט"א, אשר שימש כל העת כיד ימינו בענייני רבנות, ישמש אחריו בתפקיד. ואכן, עם פטירתו, נשא הגר"ב יעקבס שליט"א בעול האחריות לסיפוק הצרכים הרוחניים של הקהילות היהודיות הפזורות ברחבי מחוזות הולנד, ובהדרכת רבניהן. כבר אז, החל בעצם, משמש בפועל כרב ראשי, אף שלא מונה לתפקיד באופן רשמי.

תהליך מינוי הרב הראשי בהולנד כרוך בהליך בחירה עתיק יומין אשר הונהג לפני שנים רבות, ואשר הקהילה היהודית בהולנד שומרת עליו באדיקות. הליך זה הושלם בשבוע שעבר באסיפה הכללית של חמישים וארבע הנציגים של הקהילות היהודיות באחד-עשר מחוזות הולנד (הולנד מחולקת לשנים-עשר מחוזות). הבחירות התקיימו באופן אנונימי, והגר"ב יעקבס נבחר ברוב קולות.

עם הוודע דבר הבחרו של הגר"ב יעקבס מיהרו נציגי ממשל רבים במחוזות הולנד להתקשר ולברך את הרב, המוכר להם מפיעלותו הרבה במחוזם.

הרב בנימין יעקבס משמש גם כיושב ראש 'ועד הרבנים בהולנד'. 'ועד הרבנים' משמש מסגרת להתייעצויות שונות בין כל הרבנים בהולנד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.