מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשס״ט 23.11.2008

ג'ורג' רוהר בראיון ראשון ל-COL בעקבות המצב הכלכלי

בתגובה ראשונה לתקשורת, ג'ורג' רוהר, אחד התורמים הכי גדולים של חב"ד, דיבר היום (ראשון) על המשבר הכלכלי העולמי ועל השלכותיו על תרומותיו למפעל השליחות של חב"ד-ליובאוויטש ■ "זו התובנה של אבא שלי שאמר: בזמנים הטובים, כשדברים הולכים טוב, זו לא קונץ להיות בעל צדקה", הוא אמר בראיון ראשון ובלעדי עם יהודה צייטלין, עורך COLlive.com - המהדורה האמריקאית של COL לסיפור המלא To read the English story - click here
ג'ורג' רוהר בראיון ראשון ל-COL בעקבות המצב הכלכלי
"לא לחתוך או להפסיק". רוהר משוחח עם העיתונאי יהודה צייטלין, היום ● צילום: מאיר דהן, COL

מאת שליח COL לכינוס

בתגובה ראשונה לתקשורת, ג'ורג' רוהר, אחד התורמים הכי גדולים של חב"ד, דיבר היום (ראשון) על המשבר הכלכלי העולמי ועל השלכותיו על תרומותיו למפעל השליחות של חב"ד-ליובאוויטש.

"זו התובנה של אבא שלי שאמר: בזמנים הטובים, כשדברים הולכים טוב, זו לא קונץ להיות בעל צדקה", הוא אמר בראיון ראשון ובלעדי עם יהודה צייטלין, עורך COLlive.com - המהדורה האמריקאית של COL.

"כשדברים נעשים קשים, אז זה חשוב", הוא אמר בשיחה החמימה שנערכה במוזיאון הילדים היהודי בקראון-הייטס. "כשכולם נמצאים ב'טרדה', מנסים לשמור על הרמה שהייתה להם קודם - אם זה בכלל אפשרי; אז אנחנו באמת נבדקים".

רוהר, שקט וצנוע בטבעו, התראיין ל-COLlive כשסביבו עומדים הרב בערל לאזאר, השליח והרב הראשי לרוסיה; הרב דוד מונדשטיין, מנהל קרן "אור אבנר חב"ד" בחבר-העמים; ור' שלוימי פלס, עוזרו האישי של ר' לוי לבייב, עמיתו של רוהר למעשי הצדקה הכבירים לחב"ד.

"אנחנו לא יודעים אם זה מבחן, מה נעשה או כמה זמן זה יימשך", רוהר אמר בריאליסטיות מפוקחת כראוי לאיש עסקים ממולח. "אבל אנחנו צריכים לעשות כל מה שביכולתינו בדרך שקולה, לא לחתוך או להפסיק - לצמצם, כן - אבל מתוך מטרה לחזור, בריאים יותר וטובים יותר בעתיד".

הוא הוסיף: "תראה, דבר אחד שלא הזכרתי כאן (בנאום לשלוחים בחבר-העמים - י"צ) הוא שהרבה אנשים כאן בחדר זוכרים מה היה המצב לאחר 1998 ברוסיה. זה היה נורא. החסד הגדול הוא שאנחנו לא זוכרים כאב יותר מידי.

"המצב אז היה איום, גרוע כמו עכשיו", אמר אבל הוסיף: "במובנים רבים אפשר לומר שהמצב ב-98 היה גרוע יותר כי כל המערכת נתלתה על ציפורן באותם זמנים. אנחנו לא ידענו אם כל המקום יעוף בחזרה לימים אפלים לעוד שבעים שנה.

"זה לא עומד על השולחן היום", רוהר אמר לסיכום. "זה יכול להיות קשה ואולי ארוך, אבל נעשה כל מה שאנחנו יכולים לשרוד ולהחזיק. אנחנו צריכים לזכור שהיו זמנים קשים בעבר ועברנו אותם".

הראיון המלא מתפרסם הערב ב-COLlive.com.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.